LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sparta ION GLS
Sparta ION GLS
Problemen met de ondersteuning naar wisselen nieuwe achter band.
Gebruik stroom is nu toegenomen, kan dus nu minder km's fietsen dan voorheen. Heb de fiets weer terug gebracht, ze hebben alles nagekeken op eventuele fouten. Ben laat in de middag de fiets weer gaan halen.
Heb ff proef gereden maar het is niet verbeterd. Heb wel eens vaker ergens gelezen dan naar verwisselen achterband de ondersteuning niet meer zo als voorheen is. Heb het gevoel dat de motor nu te krachtig is dus vandaar ook meer stroom gebruik. Maar de fietsenmaker zegt dat de fiets goed is. Dat zal dan een lang gevecht worden om het weer goed te krijgen. Beetje raar dat je een achterband vervangt dat je dan problemen krijgt met de ondersteuning.
Zijn er meer mensen die dat probleem kennen?
Gebruik stroom is nu toegenomen, kan dus nu minder km's fietsen dan voorheen. Heb de fiets weer terug gebracht, ze hebben alles nagekeken op eventuele fouten. Ben laat in de middag de fiets weer gaan halen.
Heb ff proef gereden maar het is niet verbeterd. Heb wel eens vaker ergens gelezen dan naar verwisselen achterband de ondersteuning niet meer zo als voorheen is. Heb het gevoel dat de motor nu te krachtig is dus vandaar ook meer stroom gebruik. Maar de fietsenmaker zegt dat de fiets goed is. Dat zal dan een lang gevecht worden om het weer goed te krijgen. Beetje raar dat je een achterband vervangt dat je dan problemen krijgt met de ondersteuning.
Zijn er meer mensen die dat probleem kennen?
Re: Sparta ION GLS
Als je naar je sparta dealer gaat kan hij je koppelsensor die in je motor verwerkt zit kalibreren, deze is hoogst waarschijnlijk verlopen door andere voorspanning van de achteras, dit gebeurt altijd na wisselen van de band.
wel vreemd dat de fietsenmaker dit zelf niet weet.
wel vreemd dat de fietsenmaker dit zelf niet weet.
Ik heb meer het idee dat na het wisselen van de achterband de fiets weer de ondersteuning af fabriek heeft. De band heeft meer grip en door het nieuwe profiel iets groter. Ik zie het probleem niet echt, je kunt de ondersteuning toch instellen.
Dat klopt, alleen zit bij de ion gls de trapkrachtsensor op de achteras & de moeren moeten met 45Nm aangetrokken worden( niet meer of minder) anders staat de sensor "uit het lood". Vandaar dat kalibratie van de sensor nodig is na het verwisselen van de bandronald g schreef:Ik heb meer het idee dat na het wisselen van de achterband de fiets weer de ondersteuning af fabriek heeft. De band heeft meer grip en door het nieuwe profiel iets groter. Ik zie het probleem niet echt, je kunt de ondersteuning toch instellen.
Ben al twee x bij de dealer geweest. En als je al zegt dat er iets neit goed is kijken ze je aan en moet je eerst wat harder praten, dan kan opeens alles.
Ze hebben nu 2 x de fiets terug gehad. Sinds vanmorgen zaterdag' is al beter geworden maar nog niet optimaal zoals voorheen. Kan dinsdag morgen wel de tips door geven wat hier gezegd word maar daar luisteren ze toch niet naar. Maar ja ik laat er niet bij zitten. Anders ga ik naar een andere en laat daar de fiets afstellen. De fiets staat op optimaal, heb ik gisteren met ene andere werknemer naar gekeken op de computer. En hij zegt dat ze de fiets ook gekalibeerd hebben. Dus ik fiets er wel een aantal dagen op en kijk hoe het gaat. Km. stand is bijna 14000 km.
Ze hebben nu 2 x de fiets terug gehad. Sinds vanmorgen zaterdag' is al beter geworden maar nog niet optimaal zoals voorheen. Kan dinsdag morgen wel de tips door geven wat hier gezegd word maar daar luisteren ze toch niet naar. Maar ja ik laat er niet bij zitten. Anders ga ik naar een andere en laat daar de fiets afstellen. De fiets staat op optimaal, heb ik gisteren met ene andere werknemer naar gekeken op de computer. En hij zegt dat ze de fiets ook gekalibeerd hebben. Dus ik fiets er wel een aantal dagen op en kijk hoe het gaat. Km. stand is bijna 14000 km.
Fijn dat je evengoed geholpen bent. maar als hij nog steeds niet goed is zou ik er toch nog mee teruggaan. Vraag na kalibratie naar het diagnoseformulier dit KAN na kalibratie automatisch uitgeprint worden.
Hierop kun je de huidige uitslag & nulpunt van de krachtsensor terugvinden.
De uitslag van de sensor mag minimnaal -100 of maximaal +100 zijn alles boven of onder +of- 100 geeft aan dat de sensor uit het lood staat.
Weigert de dealer dit te geven dan kun je je het besten omdraaien en ergens anders heengaan, want dan vernergt hij iets.
Hoop dat ze je willen helpen
Hierop kun je de huidige uitslag & nulpunt van de krachtsensor terugvinden.
De uitslag van de sensor mag minimnaal -100 of maximaal +100 zijn alles boven of onder +of- 100 geeft aan dat de sensor uit het lood staat.
Weigert de dealer dit te geven dan kun je je het besten omdraaien en ergens anders heengaan, want dan vernergt hij iets.
Hoop dat ze je willen helpen
Bedankt voor jullie tips. zal ze meenemen of onthouden en leg ze hun voor.
Heb in begin van de aankoop van deze fiets problemen gehad met de achterwielen. Heb 3 nieuwe achterwielen gehad.Na de derde had ik geen problemen meer. heb daar inmiddels 10.000 km mee gefietst. Maar dat staat hier nog wel ergens op het forum. Toen kreeg ik ook rare antwoorden op sommige vragen. Maar uiteindelijk goed gekomen.
Heb in begin van de aankoop van deze fiets problemen gehad met de achterwielen. Heb 3 nieuwe achterwielen gehad.Na de derde had ik geen problemen meer. heb daar inmiddels 10.000 km mee gefietst. Maar dat staat hier nog wel ergens op het forum. Toen kreeg ik ook rare antwoorden op sommige vragen. Maar uiteindelijk goed gekomen.
Ben ondertussen weer naar de dealer geweest. Hij zegt de fiets afgesteld te hebben zoals het moet. Heb zelf het vermoeden dat ik in de eco-stand fiets dat daar iets teveel power is. Ga nog weleens naar een andere fietsenwinkel en laat het daar ff nakijken. Voorlopig fiets ik gewoon verder. en zal goed opletten hoe en waar ik het meeste stroom verbruik. Bij mijn vrouw fiets is ook een nieuwe achterband gelegd, en die fiets wel weer goed zoals voorheen. Vind toch dat ze beter moeten opletten dat de fiets weer goed functioneert.
Heb het idee dat je dealer helemaal niet van wanten weet, 2 fietsen van sparta moeten nagenoeg gelijk zijn qua ondersteuning.
Heb je het diagnoseformulieren meegekregen, zo ja plaats dan hier graag even het volgende van beide fietsen:
Nulpunt krachtsensor & huidige uitslag krachtsensor beide zijn terug te vinden op de 2e pagina als je dan toch bezig bent zet er dan ook even de Gemiddelde actieradius bij & hoeveel in welke ondersteuning gereden is.
Misschien is er iets te vinden daarop.
Heb je het diagnoseformulieren meegekregen, zo ja plaats dan hier graag even het volgende van beide fietsen:
Nulpunt krachtsensor & huidige uitslag krachtsensor beide zijn terug te vinden op de 2e pagina als je dan toch bezig bent zet er dan ook even de Gemiddelde actieradius bij & hoeveel in welke ondersteuning gereden is.
Misschien is er iets te vinden daarop.
Ben ik ff weer, de fiets rijd momenteel weer aardig goed. De stroomverbruik is bijna weer gelijk aan de fiets van me vrouw. Voorlopig laat ik het maar zo. Eind van jaar worden de fietsen ingeruild. Bedankt voor het reageren.