LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SRN

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Er is heel veel te doen geweest met het kenteken invoeren.
Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen .
Zodra het kenteken op naam staat dient deze binnen de maand te zijn verzekert.
De RDW heeft op verschilende manieren dit bekend gemaakt. En vanaf 2012 januari wordt er dagelijks (24 uur)uitdraaien gemaakt om te zien welk voertuig (ALLE) zonder verzekering rijd OF staat. Indien je verzekeringsmatschapij het heeft vergeten dit doortegeven aan de RDW heb je een klein probleempje en moet je de verzekeringsmatschapij vragen alsnog deze voertuig aan te melden bij de RDW dat je voertuig wel is verzekert.
Indien je een tweewieler (brommer en of scooter) bij de ijzerboer of autosloperij inlevert bega je eigenlijk een strafbaarfeit en een milieumisdrijf omdat deze ijzerboeren en autosloperijen en gemeentestortdienst de tweewielers officieel niet mogen innemen vanwege de niet afgegeven vergunning hiervoor. (98% kijkt de gemeente hiervoor door de vingers net als de politie of de domeinen indien het voertuig officieel vernietigt dient te worden mogen er geen handelaren gebruik hiervan maken zonder machtiging tot demontage.
Om deze officiele milieuwet te overtreden doorgenoemde instantie is de ARN met een nieuwe offensief gestart en wel de SRN (Scooter Recycling Nederland). Op dit op dit moment zijn er maar 6 officiele SRN demontage bedrijven in nederland en al meer dan 200 SRN erkende dealers als inleveringadressen bekend gemaakt (zie google SRN Recycling).
En vanaf 1 maart 2012 moet er op elke nieuwe aankoop van een scooter/brommer €17,99 verwijderingsbijdragen betaald worden.
De meeste politie punten en gemeente instantie zullen eerdaags op hun overtreding gewezen worden.
hopende u alle iets bijgebracht te hebben vriendelijke groeten. PS ik heb deze wet niet gemaakt maar is al minimaal 20 jaar oud.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: SRN

Ongelezen bericht door Linoge »

Ik snap er geen zak van. Wat probeer je nu te vertellen?

"Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen

Schiet mij maar lek.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: SRN

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je bijdrage is leuk maar met zo'n nietszeggende titel heeft niemand er wat aan.
En je tekst is ook veel te lang.

je mag je bromfiets niet naar het grofvuil brengen is zijn standpunt wat je moet een sloopverklaring hebben omdat er een kenteken op zit..... Een autosloperij erbij halen is onzin, die zal dit iig vertellen aan degene die de bromfiets komt brengen.

Gebruik je de bromfiets niet meer vanwege defect zijn o.i.d. dan heb je 4 keuzes:
- laten slopen op een daarvoor bestemt bedrijf,
-verkopen en overschrijven op het postkantoor,
-schorsen en goed in de gaten houden wanneer de schorsing verloopt( RDW ..stuurt geen herinnering, ze zijn wel wijzer want nu zijn ze spekkoper) of -verzekerd houden, die WA verzekering moet dan door blijven lopen.

Met een auto is dat voor iedereen duidelijk, met een bromfiets of motor blijft het sukkelen voor veel mensen.

Wat hij verder bedoelt met milieudelict.... dat laat ik bij TS, ongrijpbaar.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Linoge schreef:Ik snap er geen zak van. Wat probeer je nu te vertellen?

"Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen

Schiet mij maar lek.
Iets wat een heleboel mensen niet weten is dat er veelal geen wetenschap is welke rechten en plichten aan een kenteken gekoppeld is. Mensen die dit niet begrijpen worden door de keiharde regels afgestraft als er iets fout gaat nadien..
Een autosloperij heeft een vergunning voor het slopen van vierwielers en meer.
Indien je een tweewielervoertuig afgeeft aan een autosloper krijg je wel een vrijwaring maar is de autosloperij wettelijk in overtreding om het voertuig in te nemen voor recycling. U geeft een tweewieler af zonder te weten dat er dan een strafbaarheid wordt gepleegd, in veel gevallen komt de tweewieler weer op de openbareweg omdat deze dan in bedrijfsvoorraad is opgenomen en niet voor de sloop/demontage.
De politie voert de in beslag genomen voertuig ook af naar een autosloper het gekken is dat juist de politie zich niet wetend een overtreding begaat.
De gemeente weet ten slotte dat er geen vergunning is afgegeven dan alleen voor demontage van vierwielers en meer.
De domeinen verkopen in beslag genomen tweewielers aan opkopers waarvan er geen vergunning is afgegeven voor demontage dus ook deze instantie is in gebreken de wetgeving.

Ik heb namelijk een ondervinding bevonden doordat een kennis een milieu delict heeft begaan door zijn voertuig gegevens bij de RDW af te melden en zijn voertuig aan de straat te zetten. een ijzerboer heeft deze opgepakt en is daarna aangehouden en omdat hij geen papieren van het voertuig had en geen demontage vergunning/recycling heeft werden er twee personen ter verantwoording geroepen.
Na een eigen onderzoek bleek ik op de bovenstaande gegevens te stuiten de SRN.
En daarmee aangeef welke wettelijke regels door de overheid zelf overtreden worden terwijl jij er wel voor bestraft wordt.
Lange verhalen zijn meestal wel nodig om iets uit te leggen spijt mij.
Laatst gewijzigd door 1JanV op 31 jul 2012 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Frantic2 schreef:je bijdrage is leuk maar met zo'n nietszeggende titel heeft niemand er wat aan.
En je tekst is ook veel te lang.
Sorry, de koptekst staat iets verder omschreven SRN (Scooter recycling Nederland).
Tekst te lang? Wat is er nu verkeerd aan een lange tekst? Wie bepaald nu deze regel?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: SRN

Ongelezen bericht door puma73 »

1JanV schreef:Er is heel veel te doen geweest met het kenteken invoeren.
Voor een heleboel mensen is dit een nietwetende probleem welke problemen zich kunnen voordoen .
Zodra het kenteken op naam staat dient deze binnen de maand te zijn verzekert.
De RDW heeft op verschilende manieren dit bekend gemaakt. En vanaf 2012 januari wordt er dagelijks (24 uur)uitdraaien gemaakt om te zien welk voertuig (ALLE) zonder verzekering rijd OF staat. Indien je verzekeringsmatschapij het heeft vergeten dit doortegeven aan de RDW heb je een klein probleempje en moet je de verzekeringsmatschapij vragen alsnog deze voertuig aan te melden bij de RDW dat je voertuig wel is verzekert.
Indien je een tweewieler (brommer en of scooter) bij de ijzerboer of autosloperij inlevert bega je eigenlijk een strafbaarfeit en een milieumisdrijf omdat deze ijzerboeren en autosloperijen en gemeentestortdienst de tweewielers officieel niet mogen innemen vanwege de niet afgegeven vergunning hiervoor. (98% kijkt de gemeente hiervoor door de vingers net als de politie of de domeinen indien het voertuig officieel vernietigt dient te worden mogen er geen handelaren gebruik hiervan maken zonder machtiging tot demontage.
Om deze officiele milieuwet te overtreden doorgenoemde instantie is de ARN met een nieuwe offensief gestart en wel de SRN (Scooter Recycling Nederland). Op dit op dit moment zijn er maar 6 officiele SRN demontage bedrijven in nederland en al meer dan 200 SRN erkende dealers als inleveringadressen bekend gemaakt (zie google SRN Recycling).
En vanaf 1 maart 2012 moet er op elke nieuwe aankoop van een scooter/brommer €17,99 verwijderingsbijdragen betaald worden.
De meeste politie punten en gemeente instantie zullen eerdaags op hun overtreding gewezen worden.
hopende u alle iets bijgebracht te hebben vriendelijke groeten. PS ik heb deze wet niet gemaakt maar is al minimaal 20 jaar oud.
Volgens mij zit jij gewoon uit je nek te kletsen en hier een beetje reclame te maken voor die tent.

Als ik een motorvoertuig, daar hebben we het over afvoer dan kaakt het niet uit of ik hem bij een sloperij of oudijzer boer aflever. zolang ik maar een vrijwaringsbewijs krijg.

Met dat vrijwaringsbewijs kan ik aantonen dat het voertuig sinds x datum niet meer in mijn bezit is.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Frantic2 schreef: Een autosloperij erbij halen is onzin, die zal dit iig vertellen aan degene die de bromfiets komt brengen
Niet met je eens, ieder burger moet de wet kunnen. En jij als burger behoort bij de autosloperij te vragen of hij deze mag innemen voor demontage er moet zelfs een bot bevestigt zijn welke vergunnen er is afgegeven voor demontage.
SRN of te wel ARN (Auto Recycling Nederland ) is deze vergunning misstanden meer dan zat vandaar dat hun nu deze misvatting aanpakken. (kort genoeg hoop ik) :lol:

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

puma73 schreef:Volgens mij zit jij gewoon uit je nek te kletsen en hier een beetje reclame te maken voor die tent.

Als ik een motorvoertuig, daar hebben we het over afvoer dan kaakt het niet uit of ik hem bij een sloperij of oudijzer boer aflever. zolang ik maar een vrijwaringsbewijs krijg.

Met dat vrijwaringsbewijs kan ik aantonen dat het voertuig sinds x datum niet meer in mijn bezit is.
Ik maak geen reclame waarom zou ik. Ik maak alleen iets duidelijk waar kennelijk ook U geen weet van heb.
Indien u iets wil forceren lijkt het mij even duidelijk eerst na te gaan zie Google SRN- Recycling of u kennis wel correct is.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: SRN

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik heb het bericht gemeld als reclame....we kunnen het mis hebben Puma??? maar het lijkt er wel heeel sterk op en bovendien, die is een consumenetn forum waarbij een consument die ergens niet uit komt hier vragen kan stellen

Wat is jou vraag??

en idd grote lappen onbegrijpbare text (en ik ga nu toch al even mee op het forum zoals ook bevenstaande reageerders!!)

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Leojes30 schreef:Ik heb het bericht gemeld als reclame....we kunnen het mis hebben Puma??? maar het lijkt er wel heeel sterk op en bovendien, die is een consumenetn forum waarbij een consument die ergens niet uit komt hier vragen kan stellen

Wat is jou vraag??

en idd grote lappen onbegrijpbare text (en ik ga nu toch al even mee op het forum zoals ook bevenstaande reageerders!!)
Huuu dit is voor de conusment een kenisgeving reclame?? het is hier nog erger geworden in de 5 jaar dat ik hier niet meer ben geweest. 300 berichten en nu al poiltieagend geworden, zoek eerst iets uit voordat je iemand aanvald sorry hoor

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: SRN

Ongelezen bericht door berndv »

Leojes30 schreef:Ik heb het bericht gemeld als reclame....we kunnen het mis hebben Puma??? maar het lijkt er wel heeel sterk op en bovendien, die is een consumenetn forum waarbij een consument die ergens niet uit komt hier vragen kan stellen

Wat is jou vraag??

en idd grote lappen onbegrijpbare text (en ik ga nu toch al even mee op het forum zoals ook bevenstaande reageerders!!)
Reclame voor wat? De arn is de overkoepelende organisatie van autosloperijen. Zeg maar een soort Bovag. De srn is daar de scootervariant van. Dus reclame lijkt me niet.

Daarnaast, waar staat in de forumregels dat je alleen maar een tic mag openen om een vraag te stellen? Die regel ben ik niet tegengekomen. Het is een voor velen oninteressant forum misschien, deze TS wil zijn ervaringen delen zodat een ander deze fout niet begaat.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: SRN

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dan zou TS dat wat duidelijker moeten vertellen, dan krijg je geen misverstanden...nu lijkt het er op (ik ben niet de enige die dat dacht) en ook voor "bovag'' kan je reclame maken

Het is Super van TS als ie dit deelt om mensen wijzer te maken, maar de manier waarop zal zo niet veel zoden aan de dijk zetten

Maar dat is mijn mening, en als de intentie goed is dan zou ik zeggen succes!!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: SRN

Ongelezen bericht door puma73 »

uit de gedragsregels.
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
Jij zit hier te verwijzen naar arn en srn en zet mensen daarnaast op het verkeerde been met je onzin berichten over het inleveren van een motorvoertuig.
Laatst gewijzigd door puma73 op 28 jul 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

puma73 schreef:uit de gedragsregels.
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
Jij zit hier te verwijzen naar arn en srn en zet mensen daarnaast op het verkeerde been met je onzin berichten over het inleveren van een motorvoertuig.
Ik mag geen linken plaatsten dus doe dat ook niet, maar voordat je nog meer onzin gaat uitkramen over mijn topic moet je eerst lezen welke onzin je nu zelf plaatst zoek de wetgeving op en kom tot rede.
daarbij heb ik het over tweewielers scooter en brommer.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Leojes30 schreef:Dan zou TS dat wat duidelijker moeten vertellen, dan krijg je geen misverstanden...nu lijkt het er op (ik ben niet de enige die dat dacht) en ook voor "bovag'' kan je reclame maken

Het is Super van TS als ie dit deelt om mensen wijzer te maken, maar de manier waarop zal zo niet veel zoden aan de dijk zetten

Maar dat is mijn mening, en als de intentie goed is dan zou ik zeggen succes!!
indien dat zo is waarom reageer je dan denk ik.
ergens anders had ik dit als reactie geplaatst en dacht kom laat ik er een topic van maken omdat de overheid zelf in gebreken blijkt te zijn maar tegenover de consument wel streng op terden bij overtreding die hun zelf niet naleven.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: SRN

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Een scooter en brommer is ook een MVT hoor.....Er gelden weliswaar ander regels en wetten maar het zijn allemaal motorvoertuigen

in de van Dale: 1voertuig dat door een motor wordt voortbewogen

Is natuurlijk wel een beetje flauw, maar je roept zo hard , nee ik heb het niet over motorvoertuigen, maar over scooters en brommers

Als je dan echt de mensen probeert te helpen: ben duidelijk, praat in korte duidelijke zinnen, haal er niets bij wat niet relevant is, en zorg dat je weet waar je het over hebt....als je gaat roepen dat een scooter geen MVT is tast dat echt je geloofwaardigheid aan

En nog een tip lees het topic nog eens rustig door, dan zie je dat 4,5 posters jou niet (helemaal) begrijpen, dus dan doe je iets niet goed, terwijl je het misschien inderdaad heel goed bedoeld

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: SRN

Ongelezen bericht door puma73 »

of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten
Dit valt er ook onder, jouw berichten zijn promotie voor de bedrijven die jij noemt zeker met de onzinnige context van jouw over het plegen van misdrijven e.d.

Als ik een motorvoertuig afvoer naar een bedrijf dat zich voordoet als een sloperij dan ga ik me niet verdiepen in de door jouw genoemde materie.

Een bedrijf dat zich profileert als een sloperij of een bedrijf voert voor mij het motorvoertuig af heeft de nodige vergunningen.

Heeft dat bedrijf dat niet krijgt hij vanzelf problemen via de wetgeving die het overtreedt.

Dus stop met het plaatsen van dit soort onzinberichten.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Zal allemaal wel, maar ik lees dat ik tegen een vaste koppel moet verdedigen tegen iets waar ik geen bedoeling mee had.
Indien het niet te lezen is jammer dan, maar dan hoofd er geen negatieve commentaar als gevolg te zijn, een gewone vraag welke de bedoeling was of duidelijke vraag hoe of wat was/is voldoende geweest.
Ik zal geen commentaar geven als ik geen zekerheid heb daar is niemand mee gebaad om een topic stuk te maken.
Een melding maken over reclame kom, kom, mijn ervaring met Rader is ruim 16 jaar en weet welke regels er zijn, ruim 10.000 berichten zijn er door mij geschreven onder andere naam.
Ik geef nogmaals even aan.
De politie nederland
De gemeente afdeling vergunningen.
De ijzerboeren.
De sloperijen
Werken zelf niet volgens de wettelijke regels waardoor wij als consument wel voor worden bekeurd of ergere nog aansprakelijk voor kunnen worden gesteld. Door onwetendheid ons zelf.
Dus aan de consument duidelijk een waarschuwing dat de overheid zelf in gebreken zijn met hun regels en wetten. Ik als onderhanden een consument er wel voor gestraft wordt.
Het lijkt mij niets moeilijks aan dan alleen er niet goed gelezen wordt en geen onderzoek gedaan wordt voor commentaar die beledigend is.
Indien rader niet eens is met deze topic zijn hun als 30 man aan moderators zelf mans genoeg te verwijderen of in te grijpen. Daar hoeft een agent met 300 berichten zich niet druk om te maken mits het zijn belang is dat over dit onderwerp gesproken wordt. Een handelaar ziet deze topic ook niet graag maar vooral de overheid niet net als die autosloperij die hun inkomen zien verdwijnen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: SRN

Ongelezen bericht door puma73 »

1JanV schreef:Zal allemaal wel, maar ik lees dat ik tegen een vaste koppel moet verdedigen tegen iets waar ik geen bedoeling mee had.
Indien het niet te lezen is jammer dan, maar dan hoofd er geen negatieve commentaar als gevolg te zijn, een gewone vraag welke de bedoeling was of duidelijke vraag hoe of wat was/is voldoende geweest.
Ik zal geen commentaar geven als ik geen zekerheid heb daar is niemand mee gebaad om een topic stuk te maken.
Een melding maken over reclame kom, kom, mijn ervaring met Rader is ruim 16 jaar en weet welke regels er zijn, ruim 10.000 berichten zijn er door mij geschreven onder andere naam.
Ik geef nogmaals even aan.
De politie nederland
De gemeente afdeling vergunningen.
De ijzerboeren.
De sloperijen
Werken zelf niet volgens de wettelijke regels waardoor wij als consument wel voor worden bekeurd of ergere nog aansprakelijk voor kunnen worden gesteld. Door onwetendheid ons zelf.
Dus aan de consument duidelijk een waarschuwing dat de overheid zelf in gebreken zijn met hun regels en wetten. Ik als onderhanden een consument er wel voor gestraft wordt.
Het lijkt mij niets moeilijks aan dan alleen er niet goed gelezen wordt en geen onderzoek gedaan wordt voor commentaar die beledigend is.
Indien rader niet eens is met deze topic zijn hun als 30 man aan moderators zelf mans genoeg te verwijderen of in te grijpen. Daar hoeft een agent met 300 berichten zich niet druk om te maken mits het zijn belang is dat over dit onderwerp gesproken wordt. Een handelaar ziet deze topic ook niet graag maar vooral de overheid niet net als die autosloperij die hun inkomen zien verdwijnen.

Dat jij en je vriendjes geld mislopen omdat al 20!! jaar de wet wordt overtreden en dan hier een hoop heisa en voornamelijk reclame komen maken omdat in maart een of ander clubje is opgericht die het allemaal anders gaat doen vindt ik een dooddoener en drogredenen om hier te plaatsen.

Daarnaast hier verkondigen dat consumenten een misdrijf begaan als men hun motorvoertuig naar een sloperij brengen is helemaal flauwekul.

Ga dat onzinclubje ergens anders promoten en ga hier niet de consument van allerlei onzin zoals het begaan van een misdrijf beschuldigen

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: SRN

Ongelezen bericht door 1JanV »

Hoe zit het met mijn vergunning als ik als autodemontagebedrijf wil deelnemen aan SRN?Wilt u deelnemen aan SRN dan moet er in uw vergunning expliciet staan dat u ook brom- en snorfietsen demonteert. U staat nu geregistreerd als type B-bedrijf. Mogelijk moet u vergund zijn als ‘type C’ bedrijf om activiteiten zoals de sloop van brom- en snorfietsen uit te mogen voeren. Dit wordt nog verder voor u uitgezocht. Voor de wet (en dus ook voor SRN) is het van belang dat u uw activiteiten op de juiste wijze uitvoert, met de juiste vergunning. Raadpleeg het vergunningsloket van uw gemeente en meldt dat u ook brom- en snorfietsen wil recyclen als dit niet expliciet in uw vergunning staat. Dit kan in veel gevallen problemen met handhaving in een later stadium voorkomen. Ook kunt u direct een melding doen van nieuwe activiteiten via het digitale loket van het Ministerie van Infrastructuur & Milieu: http://aim.vrom.nl/.

BRON: http://www.scooterrecyclingnederland.nl ... de-vragen/

Zie dat ik niet uit mijn nek klets

Gesloten