LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Re: Twijfel tussen Kymco VP50 en Peugeot V-Clic
Die Zips zijn behoorlijk in prijs gestegen een paar maanden terug, prijs/;kwaliteit verhouding is volledig zoek. Het is een kale instap brommer met 10 inch wielen, slechte verlichting en benzinemeter ontbreekt en berucht om slechte waterbestendigheid van de ontsteking. 1199 is een meer passende prijs voor het 4t model, die 2t mogen ze diect uit de handel halen van mij. Het is tenslotte 2013.
als men nu ook de Kymco afromen naar beneden zal ook deze meer aantrekkelijker worden op de markt , de mensen hebben geen geld? en zeggen dan ook ik ga maar voor die scooter, alles is bijna gelijk en de prijs is veel beter. Indien Kymco boven aan de lijst wil komen kun je beter er vanuit gaan liever 1000x een duppie dan 100x een kwartje. is tevens een klap voor die chinezen heb jij ook je zin ook de dealer zal zich meer gaan beperken op de inkoop van chinezen tenslotte zit er wel in die handel iets meer winst marge en Kymco heeft iets (veel) meer verplichtingen op jaar basis en minder winstmarge ook de garantie kan vele malen beter geregeld worden zodat de klant ook tevreden is en meteen geholpen kan worden omdat de dealer dan zeker weet dit vergoed te krijgen . zo heeft elk merk zijn beperkingen in nadeel van de consument
-
- Contacteer:
1JanV schreef:De tweedehands Zip komt uit 2012. cat.prijs min 25% 1e jaar en dan voor de 2e jaar min 20% dan heb je de gemiddelde dagwaarde verkoop prijs.
De Sym Orbit II uit 2013. Nieuw cat.prijs excl. afl kosten €1.299,00
De Zip nieuw uit 2013 afhankelijk welk type en dat zijn er nogal wat variërend vanaf 1300 tot 1600 euro Elx afl. kosten.type zit in de 2t-4t en kleur velgen- body en stickers en voorvork
kun je er iets bijkrijgen maar je het niet wil hebben kun je 50% korting vragen op de verkoop prijs van de extra bijgeleverde, dus de helm verkoop 100 is dan 50 euro in je zakje (is wettelijk).
Sinds wanneer is het verkrijgen van korting op zaken welke je niet wilt hebben wettelijk ?? Aub bron hiervan.
Ik zeg je nu al....onzin.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan dit artikel niet meer terug vinden.
Heb ergens gelezen waarop ik toen op gewezen werd, dat als je de consument de aanbieding niet wil je daarvoor 50% korting verplicht bent aan de consument te geven als ondernemer.
als ik lieg is dat in verband geweest met een duidelijke uitspraak (is volgens mij ook op tros-forum besproken geweest). tot op heden heb ik mij daaraan onbewust ook altijd gehouden. Nogmaals ik ben aan het zoeken kom er nog wel op terug, dus tot op heden kun je mijn schrijven als niet geschreven beschouwen. wellicht kunnen wij samen door een deur als je mee helpt te zoeken.
als ik mij goed herinner was het "indien de consument geen aanspraak wil maken op de bijgeleverde gratis aanbieding kan hij/zij aanspraak maken op de helft van de verkoop waarde als korting op het aankoop".
Heb ergens gelezen waarop ik toen op gewezen werd, dat als je de consument de aanbieding niet wil je daarvoor 50% korting verplicht bent aan de consument te geven als ondernemer.
als ik lieg is dat in verband geweest met een duidelijke uitspraak (is volgens mij ook op tros-forum besproken geweest). tot op heden heb ik mij daaraan onbewust ook altijd gehouden. Nogmaals ik ben aan het zoeken kom er nog wel op terug, dus tot op heden kun je mijn schrijven als niet geschreven beschouwen. wellicht kunnen wij samen door een deur als je mee helpt te zoeken.
als ik mij goed herinner was het "indien de consument geen aanspraak wil maken op de bijgeleverde gratis aanbieding kan hij/zij aanspraak maken op de helft van de verkoop waarde als korting op het aankoop".
-
Er is altijd zoiets als een advies verkoopprijs, daarna zit het eigenlijk bij de dealer wat hij ervoor vraagt excl bijkomende kosten zoals kenteken, rijklaar maken etc. Ik heb prijsverschillen gezien van een paar honderd euro voor dezelfde scooter.oo4load schreef:Die Zips zijn behoorlijk in prijs gestegen een paar maanden terug, prijs/;kwaliteit verhouding is volledig zoek. Het is een kale instap brommer met 10 inch wielen, slechte verlichting en benzinemeter ontbreekt en berucht om slechte waterbestendigheid van de ontsteking. 1199 is een meer passende prijs voor het 4t model, die 2t mogen ze diect uit de handel halen van mij. Het is tenslotte 2013.
-
- Contacteer:
1JanV schreef:Ik ben aan het zoeken geweest maar kan dit artikel niet meer terug vinden.
Ik moet mij wel heeeeeel sterk vergissen als hier wel een wetsartikel over zou zijn, er zijn enige leden met juridische achtergrond welke dit ongetwijfeld weten maar ik kan je ook het volgende zinnetje geven welke wordt gebruikt bij het geven van gratis aanbiedingen en terwijl het woord het al zegt eigenlijk......tis gratis.
" gratis artikelen kunnen niet worden in of omgewisseld voor contanten oid "
Je hebt bv ook gratis verzenden en er zijn zoveel zaken tegenwoordig welke gratis worden gegeven.
Weet wel dat diverse branches inderdaad de helft van de waarde soms als extra korting geven, denk aan meubelbranche welke keukenapparaten gratis geven.
Als hier echt een wetsartikel over zou zijn zou naar mijn mening niks meer gratis worden weggegeven opdat dan de gedachte achter gratis een heel andere wending krijgt.
Maar ik zal ook zoeken of ik hier een of ander over kan vinden.
ik denk niet dat je letterlijk het woord gratis moet gebruiken.
Ik heb het over gratis aangeboden ter winkelwaarde van.
indien je dat niet wil hebben omdat je al voorzien bent van kun je na mijn weten aanspraak maken op de helft in korting op de aankoop. volgens mij was dat met bankstellen "gratis scooter ter waarde van 1300 euro" de koper had niets met scooters en wilde wel die korting er is volgens mij uitspraak geweest dat de rechter heeft geopenbaard dat als de verkoper zijn producten vermeld met gratis tegen winkelwaarde dat die ter compensatie 50% moet geven?? maar zoals je al schrijft er zal wel iemand zich melden om dit te ontkrachten.
Ik heb het over gratis aangeboden ter winkelwaarde van.
indien je dat niet wil hebben omdat je al voorzien bent van kun je na mijn weten aanspraak maken op de helft in korting op de aankoop. volgens mij was dat met bankstellen "gratis scooter ter waarde van 1300 euro" de koper had niets met scooters en wilde wel die korting er is volgens mij uitspraak geweest dat de rechter heeft geopenbaard dat als de verkoper zijn producten vermeld met gratis tegen winkelwaarde dat die ter compensatie 50% moet geven?? maar zoals je al schrijft er zal wel iemand zich melden om dit te ontkrachten.