LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillende scooter namen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Enfin, veel succes met de discussie ik haak af, heeft geen zin de discussie tussen het fora en BMS.
is jammer.

Johannes en ik zijn toen ook zo begonnen en uit eindelijk elkaar ontmoet en positieven gespreken gevoerd er zijn dealers die geen problemen hebben en daar ben ik van overtuigd,. Maar 80% verkoopt om de winst en de zorg laten zij aan een ander over.
Dit is ook steeds in ons betoog aan orde geweest.
Koop bij een vakman en niet bij een postorde bedrijf of uit een zoals Johannes het noemt kippenhok.
Ik help Johannes ook zoveel mogelijk en anders om ook.
Indien er iemand zich terug trekt uit een discussie of cetera, heeft hij geen overtuiging en is dan ook niet zeker van zijn zaak.

Henrie; Je zit er helemaal naast, zelfs zover dat ik aan jouw kennis en kunde begin te twijfelen. Lees eens een origineel onderhouds boekje.....
Re Jan; kijk alleen daar al zit een verschil, iedereen krijgt een a4 en een boekje hebben zij mij niet overhandigd sterker nog het bij leveren van een boekje is verplicht in het Nederlands te doen. Kost de importeur iets meer en iemand uit die kippenhok wil winst maken en geen kosten. Echter is het ook die kippenhok verkoper ook die genen die importeert en mogelijk u en ander er mee opzadelt als koopje. De meeste autohandelaren trappen er in. Particulieren tussen aanhaaltekens verkopen deze met 150 km op de teller (zijn dus zelf handelaar).

Henrie: Maar goed blijf lekker met modder gooien, ik stop met reageren want dit heeft helemaal geen zin.
Re Jan; modder gooien? Als u de zelfde ervaring heeft met bijvoorbeeld de Kymco als ik met die rommel reageert u exact het zelfde als ik. Indien u eerlijk is.

Henrie; 10.000 aantallen van bella's en aanverwanten verkocht en ja een aantal negatieve verhalen.
Maar die gaan over wat kleinen dingen.
Re Jan; wat is 10.000 nu kijk ook hoeveel er aangeboden worden plusminus 2.000.? hoeveel zijn er door TGB verkocht, hoeveel SYM, Hoeveel Peugeot, Hoeveel Aprilia, kijk een naar de Keeway. Enz.
10.000 is eerlijk een hoop maar niet genoeg in vergelijking de overige merken toch?
Kijk gewoon naar je eigen bestand hoeveel er terug komen als tevreden klant mijn teller staat officieel op 1644 geregistreerd. Praat dus wel degelijk over kennis denk ik.
Maar even goed goede vrienden wel bedrijf naam voert u?

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ik denk dat Henrie van een of andere Bamiclub is, en tegen beter weten in zijn bamiprodukten probeert te verdedigen, maar als je produkt goed is .. Hoef je het niet te verdedigen, want dat heb je een stuk kwaliteit in huis...
en dan op een forum gaan kijken en zeggen... ach het zijn maar kleine dingen..

ik zeg maar zo over die bamiscooters... als je iets naamaakt doe het dan beter, minimaal goed is ook acceptabel.. maar zoals ik al eerder zei.. ik had een Honda Shadow scooter... en als ik vergelijk met die bamigevallen, dan schieten me de tranen in de ogen...
bij mij in de buurt ie ook een verkoper van die scooters... laatst stond er een buiten.. fonkelnieuw... en toch al het kofferrek op de laspunten aan't roesten... de klokjes , idem dito... ook roestaanslag..

en dan de afwerking...de achterlichtbevestiging.. waardeloos.. als oplossing ( zie bellaforum) wordt er een gat door kofferrel en achterlicht geboord en er een grote bout in bevestigd... zo... het achterlicht trilt niet meer. :lol: :lol:

zie je... met een beetje VAKMANSCHAP kom je een heel eind..

en de verhalen over achterhaalde techniek van een 2takt ???
bij de bamiscooters gaat het om slechte kwaliteit namaakmotoren van 35 jaar geleden..... hoezo achterhaalde techniek ???

kijk maar eens bij de Honda Zoomer... daar zie je pas een juweeltje van een 4takt... maar ja... die komen niet onder die bamiscooters... dat duurt nog wel 35 jaar..

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

zie je... met een beetje VAKMANSCHAP kom je een heel eind..
Ik ben wel nieuwsgierig of Henrie het ook vakman is. Wellicht zullen wij elkaar niet meer in de haren vliegen doe ik met Joannes ook niet meer en andersom ook niet. Als radar op deze manier vaklui aantrekt gaat het goed.
Ik heb al weer een tijdje niets van onze dorpsboer gehoord.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 19 Dec 2007 11:13 door dama67


--------------------------------------------------------------------------------

We hebben 6-6-2007 een ''nieuwe'' scooter gekocht bij een scooterzaak hadden nog nooit een nieuwe gekocht deze scooter kostte 1000 euro met kenteken en rijklaar maken we wilden een bekend merk maar de verkoper/eigenaar zei dat de guoben GB50QT-16 perfect was.
Na 3 weken begonnen de problemen startte niet, kapotte bougie, kortsluiting bedrading, kilometertellerkabel kapot, kapot ventiel. gas blijft hangen enz. word altijd netjes gerepareerd maar wij waren het zat.
Dus gevraagd voor in te ruilen waarop het antwoord als je een andere koopt dan krijg je maximaal 600 euro want anders krijgt hij hem niet verkocht.Na navraag te hebben gedaan bij de RDW blijkt nu dat het bedrijf de eerste eigenaar was dus hebben wij dan nu een 2dehandse scooter gekocht????? En kan de koop dan nu ontbonden worden????
even van hiernaast weg gehaald hoe vint je deze HENRIE?

boy2
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 17:00

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door boy2 »

Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Heb niet helemaal antwoord op mijn vraag gekregen, ben toch wijzer geworden van al jullie recties.
Laat ik als eerste zeggen ben zelf geen kenner is mijn allereerste scooter. Maar jullie hebben in mijn ogen allemaal een beetje gelijk. Een chinese scooter is kwalitatief mischien niet alles. Maar veel ligt ook denk ik aan hoe je ermee omgaat. En vergeet niet dat als de chinesen hier voet aan de grond willen krijgen dat ze toch naar europese normen moeten leveren. Het is alleen jammer dat op dit moment een aantal geldwolven de boel aan het verzieken zijn. En dat zal denk ik altijd zo blijven. De schuld ligt dan ook bij ons degene die bij zulke lui kopen. Ik heb in iedergeval ervan geleerd. Let volgende keer beter op.

Mijn dank.

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door henrie »

Helaas heb ik te veelhart voor mijn zaak en kan ik niet laten te reageren.

Ik verkoop iid de door jullie zo verguisde scooters, ik weet alleen uit ervaring dat het niet zo is zoals BMS en pejevedeve voorschoteld.

We verkopen al een hele poos deze scooters en hebben weining tot geen problemen ermee.

We zijn idd coulant met garantie, maar dat hoort ook zo volgens ons idee.

@ pejevedeve, beetje jammer dat je zonder ervaring de import scooters gelijk bami scooters noemt, dat terwijl je er geen maar dan ook geen ervaring mee hebt. Maar goed zo gaat het altijd, negatieve post hebben altijd meer volgelingen dan positieve posts.

Dat is ook de reden dat ik ermee stop, wij verkopen ook de bekende namen,en daar is er ook altijd wel eens wat mee, voor mij dus niet zoveel verschil.

Maar goed vandaag weer 5 stuks in de wereld geholpen, en hoop daar nog lang mee door te gaan.

Nogmaals ik ondervind de genoemde problemen niet, terwijl we alleen al dit jaar een stuk of 500 retro(AGM) verkocht hebben.

gr


Henrie

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door henrie »

vint
Ik vind daar niks van, gewoon een slecht bedrijf waarschijnlijk waar je geen scooter moet kopen, doet niets af aan het product.

En ja het is moeilijk om een paar maanden oude scooter terug te nemen,zijn de klachten gegrond dan behoor je de scooter tegen aanschaf prijs terug te nemen,maar soms vragen consumenten het onmogelijke.

Wat betreft het kenteken, waarschijnlijk was het bedrijf waar jullie kochten niet RDW erkent oftewel hebben ze geen rechten voor versnelde tenaamstelling.

Wat betekent dat de handelaar eerst de scooters op naam moet nemen voor dat hij de scooters ontvangt. Want geen importeur gaat natuurlijk iedereen blanco kentekens geven terwijl hij op de handelsvooraad staat van de importeur.

henrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:43

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door henrie »

Laatst heb ik de cijfers gezien van verkochte scooters in Nederland,
70.000 nieuwe scooters verkocht, waarvan 10.000 chinese,en dit is een ontwikkeling in 1 jaar..........

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door pejevedeve »

@ pejevedeve, beetje jammer dat je zonder ervaring de import scooters gelijk bami scooters noemt, dat terwijl je er geen maar dan ook geen ervaring mee hebt.

beste Henrie..
ik dank God op m'n blote knieën dat ik gelukkig GEEN ervaring ermee heb...

ik moet er niet aan denken dat ik met zo'n bamigeval zuid limburg door moet duwen omdat ie de geest gegeven heeft

en omdat de topicopener het heeft over verschillende namen voor een en dezelfde scooter.. hier dan even een opsomming van het aantal namen welke voor deze scooter verzonnen zijn..

AGM Retro
Baotian Grande Retro
Killerbee Custom
Sirelli ChaCha
Motormania Bella 50
Rover Classic
Benzhou Yiying Eagle Wing
Italian Replica
Santini Firenze
Wickud Cuban

deze namen en uitvoeringen zijn allemaal te koop in Nederland.. en als ik goed gelezen heb is hij ook nog verkrijgbaar als Storm.. maar dat weet ik niet zeker...

nu kun je me zeker ook antwoord geven op mijn vraag waarom iedereen een andere naam voor dezelfde scooter hanteerd ??
vermoedelijk is je antwoord ... "Wij waren de eerste.. de rest is namaak" en uiteraard zijn de door jou verkochte scooters de beste .. en de rest deugt niet ??? en als iemand met een andere dan door jou verkocht merk komt voor onderhoud... zeg je dan.. oke .. kom maar hier.. of ??? ga maar waar je 'm gekocht hebt ???

en dat zijn dus dingen die me zo tegenstaan aan die bamiscooters...

vandaar ook mijn besluit om NOOIT zoiets te kopen...

grts: Peter

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Helaas heb ik te veelhart voor mijn zaak en kan ik niet laten te reageren.
Het helaas moet je weg halen past niet in deze zin.


Ik heb ook een heel groot hard voor mijn bedrijf en die aantalen die u op noemt als verkoop is mooi? Die haal ik niet, daarentegen heb ik meer onderhoud van motor en bromfiets en verkoop onderdelen. Mijn klanten zijn nog steeds te vrede met wat ik heb verkocht.
En daarom wil ik mijn klanten niets aan doen waarvan er geen zekerheid heb deze chinees te verkopen, het belang zit in de motor en die! is niet te vertrouwen.
Ook weet ik dat als je wat meer uit geeft voor de inkoop je een betere kwaliteit motor krijgt en daar zit nu de kneep. De motor.

En het rijklaar maken van deze scooter is van groot belang en daar versta ik alles goed nalopen en inspecteren en niet naar kijken afvullen en overdragen afleveringskosten opstrijken.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik vind daar niks van, gewoon een slecht bedrijf waarschijnlijk waar je geen scooter moet kopen, doet niets af aan het product.

En ja het is moeilijk om een paar maanden oude scooter terug te nemen,zijn de klachten gegrond dan behoor je de scooter tegen aanschaf prijs terug te nemen,maar soms vragen consumenten het onmogelijke.

Wat betreft het kenteken, waarschijnlijk was het bedrijf waar jullie kochten niet RDW erkent oftewel hebben ze geen rechten voor versnelde tenaamstelling.

Wat betekent dat de handelaar eerst de scooters op naam moet nemen voor dat hij de scooters ontvangt. Want geen importeur gaat natuurlijk iedereen blanco kentekens geven terwijl hij op de handelsvooraad staat van de importeur.
staat op een verkerde plek denk ik?

dama67
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 dec 2007 10:58

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door dama67 »

Wat betreft het kenteken, waarschijnlijk was het bedrijf waar jullie kochten niet RDW erkent oftewel hebben ze geen rechten voor versnelde tenaamstelling.

Dit bedrijf is wel RDW erkend en de eigenaar wil de scooter als we hem inruilen ook weer gewoon verkopen nadat ik zei dat ie dat niet kon doen er is zoveel mis aan dat ding was zijn antwoord als hij verkocht is is dit de koper zijn probleem

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

20 Dec 2007 11:33 door dama67
alweer een mogelijk verkeerd geplaatst of ik zie iets over het hoofd.
Groeten Jan

bargos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2007 20:44

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bargos »

Wat mij iid opvalt is de negative benadering over de vakhandel door verkopers van chinese scooters. Ik zelf heb 3 jaar terug een Yamaha neos gekocht op advies van motor service twente, dit omdat ik per dag voor woon werk verkeer 30 km per dag rijd Deze scooter koste mij rond de 1900 euro rijklaar. Lijkt veel maar reken maar uit wat een redelijke 2e handse auto kost en daar overheen het onderhoud en de benzine. Nu heb ik met mijn neos weinig tot geen problemen gehad, 1x in het jaar een onderhoudsbeurtje van 45euro en in 3 jaar rond de 200 euro aan extra onderdelen nodig gehad, onder motto: alles wat motorisch is kost geld. Gister ben ik dus in aanraking gekomen met zo'n chinees model. Strontgoedkoop en zag er nog gaaf uit ook nog (retro). Dus vanddag op internet even info gezocht en wat schetst mijn verbazing? Dit verhaal:
Ga niet met uw, via internet aangeschafte, scooter naar een scootershop! Zij zullen de scooter afkraken en proberen u zo snel mogelijk een andere te verkopen.
Hier gaan bij mij dan meteen alle alarm bellen rinkelen.
Groetjes Bargos.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hier gaan bij mij dan meteen alle alarm bellen rinkelen.
Groetjes Bargos.
Als deze maar positief geluit gegeven hebben.
Maar bent u nu voorstander of tegen stander van deze Chinese geworden>?

groeten Jan

bargos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2007 20:44

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bargos »

Ik ben geen voor of tegenstander. Wel is het zo dat het uit lengte of de breedte moet komen, een scooter voor 800 euro is naar mijn mening van minder kwaliteit en of kinderarbeid, anders kan er gewoon niet zo verschrikkelijk veel verschil qua geld tussen zitten. aangezien ik een scooter moet hebben waar ik op aankan houd ik het gewoon bij mijn Japanner. Mijn laatste opmerking, die u ook quote, bedoelde ik mee dat op het moment zo'n chinese scooter handelaar mij al bij voorbaat kan vertellen dat een vakhandel zijn product af zal kraken, kan ik deze chinese sooter handelaar al bij voorbaat zeggen dat ik er zelfs geen proefritje mee wil maken. Immers, mijn vakhandel waar ik dus al een kleine 4 jaar met volle tevredenheid klant van ben vertrouw ik toch net iets meer. Die opmerking van die chinese scooter handelaar is gewoon asosiaal te noemen.
Groet
Bargos

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Immers, mijn vakhandel waar ik dus al een kleine 4 jaar met volle tevredenheid klant van ben vertrouw ik toch net iets meer. Die opmerking van die chinese scooter handelaar is gewoon asosiaal te noemen.
Pffff dan is het goed, ik dacht dat er weer een door bliksem getroffen moest worden met ondervinding. Maar bij een dealer kopen ookal is het een C merk mag je meer vertrouwen op naleving en service hebben
groeten Jan

bargos
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2007 20:44

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door bargos »

@bms
U doet nu hetzelfde als de chinese scooter handelaar, zwartmaken. Bij u zou ik dus ook geen proefritje maken.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

@bms
U doet nu hetzelfde als de chinese scooter handelaar, zwartmaken. Bij u zou ik dus ook geen proefritje maken.
ik weet niet waar het op slaat maar ik schreef.
Pffff dan is het goed, ik dacht dat er weer een door bliksem getroffen moest worden met ondervinding. Maar bij een dealer kopen ookal is het een C merk mag je meer vertrouwen op naleving en service hebben
en u schreef.
Dit verhaal:
Ga niet met uw, via internet aangeschafte, scooter naar een scootershop! Zij zullen de scooter afkraken en proberen u zo snel mogelijk een andere te verkopen.
Bij dezen wordt duidelijk gemaakt dat er geen ervaring bij een postorde bedrijf is. Dus dat u rotzooi koopt die een vakman later mag opknappen. Echter zal deze klus voor kort zijn omdat er algauw een ander probleem zijn kop op steekt, en wie is dan de L*l.? Juist de vakman! Want daar hebt u hem voor het laatst ter reparatie aangeboden of voor een onderhoudsbeurt gegeven. Dus voor de duidelijkheid is de vakman de klos voor die troep die u <(mogelijk) zonder voorkennis heeft gekocht bij die boekhandelaar c.q. tv verkoper.
Bij ons vakmensen mag u een proefrit maken en krijgt u uitgemeten de voor en nadelen te horen. Plus de bevestiging van een Bovag lid dat u elders de Chinese viertakt troep koop die op elke hoek net als de straatnamen zijn merk en type heeft en toch allemaal begint met nummer 1 op het bordje.

Koopt u goedkoop is het altijd duurkoop.

en ik schreef
Maar bij een dealer kopen ookal is het een C merk mag je meer vertrouwen op naleving en service hebben

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

Wij hebben inmiddels sinds 2003 ervaring met de chinese scooters en de kwaliteit is bij lange niet zo slecht als de 'vakhandel' het graag zou willen. Sterker nog, bij de 'vakhandel' staan deze scooter vaak ook te koop.

Er zit kwaliteits verschil in fabrikanten, net zoals bij alle producten, dat wil niet perse zeggen dat de kwaliteit van de goedkopere merken slechter is, maar dat de verkopende partij er meer aandacht aan moet besteden tijdens het rijklaar maken en afstellen. Als dat niet gebeurt zulk je vaker met ongenoegen bij de verkoper op de deurmat staan wat ergernis oplevert bij de koper, maar ook hier geldt dat kopen bij een net bedrijf veel problemen zal voorkomen. Zwakke items van de chinese scooters zijn met name kmteller kabels.

De kwaliteit van het product valt of staat met de verkopende partij van het product, niet eens de importeur.
Iedereen handhaaft een eigen filosofie, maar de Fabrikanten geven niet voor niets een advies, als dat opgevolgt wordt is er niets aan de hand, en kleine problemen en/of storingen kunnen altijd voorkomen, het blijven tenslotte technische producten, maar de meeste 'problemen' komen voort uit transport en niet goed rijklaar maken voor aflevering.

Inrij voorschriften en de 1e en 2e servicebeurt zijn gewoon van het hoogste belang, het is niet zomaar even wat schroefjes nalopen, olie verversen e.d. de 4takt motoren zijn erg gevoelig voor afstelling van de kleppen en de CO waarde, een 50cc 4takt motortje heeft een erg klein volume en staat er om bekent dat er iets meer trillingsbalans in zit dan een 2takt of een grotere 4takt motor (125cc bv).

Helaas kan iedereen aan chinese scooters komen en deze verkopen, deze 'handelaren' verkopen deze scooters voor absurd lagere prijzen, hebben geen kennis van deze materie en geven geen service en garantie, iedere particulier die bij die handelaren koopt doet zichzelf maar ook het product te kort.
Wat garantie betreft, ja fabrieksmatig wordt er 1 jaar garantie gegeven op het frame en draaiend gedeelte met een maximum van 6000km.
Er zijn importeurs die in overleg met hun dealers een verlengde garantie aanbieden, al dan niet inclusief uurloon, ophaal service of vervangend vervoer, maar overal hangt een prijskaartje aan.
En als een product wordt aangeboden voor € 1100,00 wat eigenlijk € 1400,00 zou moeten kosten zou je je toch moeten afvragen wat het risico daarvan is, kort gezegd als je koopt op prijs verwacht dan ook dat je veel kleine problemen mag verwachten omdat de scooters niet de aandacht en verzorging krijgen die nodig is bij de opbouw en afstelling.

Zoek eens op peugeot en 4takt op internet, zul je verbazend genoeg vinden dat Peugeot al 4takt scooters (V clic) heeft rijden, die gemaakt worden in China, waar modellen die wij voeren ook gemaakt worden, zelfde lopende band, zelfde kwaliteit !.

En wat onderdelen betreft kan het inderdaad best wel eens mogelijk zijn dat je iets langer moet wachten omdat het vanuit china moet komen, en vaak in de kleur die de klant wilt, maar dat is toch fantastisch dat dat kan, nieuw plaatwerk er op schroeven in de kleur. Ja hebben bekende merken ook, en ja ook daar is de levertijd van onderdelen vaak enkele weken, zeker van de Italiaanse scooter modellen.

De Chinese 4takt scooters maken inmiddels deel uit van het dagelijkse beeld en dat zal alleen maar toenemen, de ontwikkeling van deze scooters ligt momenteel zelfs voor op de komende regels en ontwikkelingen, 2takt gaat er op korte termijn uit wegens de Milieu aspecten.

Dus denk goed na voor aanschaf van een scooter van welk merk dan ook, ga naar een zaak die service- garantie en vertrouwen geeft, en geen schuur of garage verkoper die geen RDW erkenning heeft of geen werkplaats.

Gesloten