LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4k full hd samsung tv net buiten garantie defect

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Bren34

4k full hd samsung tv net buiten garantie defect

Ongelezen bericht door Bren34 »

Hallo

Wij hebben 29-12-2014 een samsung 4k full led hd tv curved gekocht van 2000 euro. Nu vertoont het beeld clouding aan de zijkanten van het beeld. De tv vertoont al zeker meer dan een half jaar clouding maar ik wist toen nog niet wat dat was en heb geprobeerd het weg te poetsen totdat ik ging googlen en toen kwam ik dus op clouding uit.erg stom van mij ja.

Ik heb contact gehad met samsung en die willen een monteur langssturen en die moeten wij dan zelf betalen. Ik vind dat niet acceptabel en wil de tv kosteloos gerepareerd hebben omdat een tv een bepaalde levensverwachting heeft.
Samsung blijft volhouden dat hij buiten de garantie valt en ik dus gewoon pech heb gehad.
Nu staat er op verschillende sites dat ik ook buiten de garantie om recht heb op kosteloos herstel omdat ik recht heb op een deugdelijk product en dat is deze tv niet.

Als het nou om een tv ging van een paar honderd euro was het nog niet zo'n ramo maar deze was wel erg duur en dan mag ik toch zeker wel kwaliteit verwachten

Groeten

16again

Re: 4k full hd samsung tv net buiten garantie defect

Ongelezen bericht door 16again »

Samsung heeft gelijk door te stellen dat garantie verlopen is.
Je hebt nog steeds wel recht op een deugdelijk product, maar hiervoor dien je bij de verkoper aan te kloppen. (ik ga ervan uit dat TV niet rechtstreeks bij Samsung gekocht is)

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft geen recht op kosteloos herstel. Natuurlijk heeft u recht op een deugdelijk product, maar u heeft ook al enkele jaren de tv goed kunnen gebruiken.
U heeft ook niets met Samsung te maken, maar met de verkoper. Deze zal de reparatie moeten aannemen en een deel van deze kosten op zich moeten nemen. Zeg dat een tv een economische levensduur heeft van 5 jaar, dan zit u nu op de helft. U zult dan de helft van de kosten voor uw rekening moeten nemen.

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

NeoDutchio schreef:U heeft geen recht op kosteloos herstel. Natuurlijk heeft u recht op een deugdelijk product, maar u heeft ook al enkele jaren de tv goed kunnen gebruiken.
U heeft ook niets met Samsung te maken, maar met de verkoper. Deze zal de reparatie moeten aannemen en een deel van deze kosten op zich moeten nemen. Zeg dat een tv een economische levensduur heeft van 5 jaar, dan zit u nu op de helft. U zult dan de helft van de kosten voor uw rekening moeten nemen.
TS heeft wel recht op kosteloos herstel. Hij moet naar de verkoper. Dit is anders indien er sprake is van normale slijtage, ondeskundig gebruik, verkeerd onderhoud. Wel moet hij dit binnen een bepaalde tijd nadat hij het heeft ontdekt of redelijkerswijs had behoren te ontdekken melden. 2 maanden is sowieso tijdig.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Toch bijbetalen?

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen, zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.
@ TS. Er staan voorbeeldbrieven op de site.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:U heeft geen recht op kosteloos herstel.
Ik ben het met Appie83 eens op dit punt.
Artikel 7:21 lid 1 BW schreef:Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, (...);
c. vervanging van de afgeleverde zaak, (...).
Artikel 7:21 lid 2 BW schreef:De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Appie83 schreef:Wel moet hij dit binnen een bepaalde tijd nadat hij het heeft ontdekt of redelijkerswijs had behoren te ontdekken melden.
Een consument heeft geen onderzoeksplicht.
Artikel 7:23 lid 1 derde volzin BW schreef:Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:U heeft geen recht op kosteloos herstel. Natuurlijk heeft u recht op een deugdelijk product, maar u heeft ook al enkele jaren de tv goed kunnen gebruiken.
Zo werkt dat niet. Dit zei het Europese Hof in het Quelle AG-arrest:

Ingeval de verkoper een niet-conform goed levert, voert hij de verbintenis die hij bij de verkoopovereenkomst is aangegaan, niet correct uit en moet hij dus opkomen voor de gevolgen van de slechte uitvoering van die verbintenis. Dat de consument, die de verkoopprijs heeft betaald en zijn contractuele verbintenis dus correct heeft uitgevoerd, een nieuw goed ontvangt ter vervanging van het niet-conforme goed, levert geen ongerechtvaardigde verrijking op. Hij ontvangt slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen.

CELEX:62006CJ0404: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 2006CJ0404

De TS moet dan ook helemaal niet opdraaien voor de kosten van reparatie of zelfs vervang. Dit mag echt al jaren niet meer.

Zoek in het vervolg even op of hetgeen je zegt wel klopt en probeer eens niet om de eerste post in een topic te krijgen vol met verkeerde informatie en op de een of andere manier altijd in het nadeel van de TS. Het valt enorm op.

alfatrion

Vanaf 1 mei 2003 is dit verboden.

Bren34

Wat een hoop reacties al.
Ik vind het vreemd dat ik bij de verkoper moet zijn want samsung heeft de tv gemaakt en blijkbaar zit er een fout in.
Ik lees op internet dat ik wel recht op kosteloos herstel. En wat is nou 2 jaar een tv gebruiken? We werken allebei fulltime en de tv staat alleen savonds een paar uurtjes aan. Vind het gewoon erg zonde van zo'n mooie dure tv en ik had er wel betere kwaliteit van verwacht.
Ik heb de verkoper een mail gestuurd dus het is weer even afwachten :)

alfatrion

Bren34 schreef:Ik vind het vreemd dat ik bij de verkoper moet zijn want samsung heeft de tv gemaakt en blijkbaar zit er een fout in.
U moet bij de verkoper zijn omdat hij zich verbonden heeft om u een deugdelijke televisie te geven. De verkoper kan op zijn beurt aankloppen bij zijn leverancier.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Leuk dat de rest begint te roepen over een ondeugdelijk apparaat. Wat is de reden van het defect dan? Knap dat iedereen dat kan zien vanaf hun schermpje.

Bren34

waar komen die vlekken dan vandaan ? Ze zitten niet op het scherm maar erin

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Bren34 schreef: Ik vind het vreemd dat ik bij de verkoper moet zijn want samsung heeft de tv gemaakt en blijkbaar zit er een fout in.
U heeft tv gekocht in de winkel. Die zijn er dus verantwoordelijk voor. De winkel lost het vervolgens zelf met Samsung op. Dus u moet bij de winkel zijn waar u deze gekocht heeft.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Bren34 schreef:waar komen die vlekken dan vandaan ? Ze zitten niet op het scherm maar erin
Met die vraag gaat u naar de winkel. De winkel mag dit vervolgens vragen aan de leverancier (Samsung dus). ;)
Het is juist positief voor u. De winkel is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk apparaat. Het is dus niet uw probleem, maar die van de winkel.

Bren34

Ik heb al een mail gestuurd naar de verkoper.
Samsung heeft foto's gezien en zegt dat het inderdaad niet goed is.

JvandeW

NeoDutchio schreef:Leuk dat de rest begint te roepen over een ondeugdelijk apparaat. Wat is de reden van het defect dan? Knap dat iedereen dat kan zien vanaf hun schermpje.
Op de tenen getrapt?

Of het apparaat ook daadwerkelijk defect is, ligt in het midden. Desalniettemin klopt de informatie die je geeft wederom in geen geval.
Bren34 schreef:Wat een hoop reacties al.
Ik vind het vreemd dat ik bij de verkoper moet zijn want samsung heeft de tv gemaakt en blijkbaar zit er een fout in.
Ik lees op internet dat ik wel recht op kosteloos herstel. En wat is nou 2 jaar een tv gebruiken? We werken allebei fulltime en de tv staat alleen savonds een paar uurtjes aan. Vind het gewoon erg zonde van zo'n mooie dure tv en ik had er wel betere kwaliteit van verwacht.
Ik heb de verkoper een mail gestuurd dus het is weer even afwachten :)
Samsung geeft slechts twee jaar fabrieksgarantie op televisies. In die periode kun je ook bij Samsung aankloppen voor garantie - al kun je eigenlijk altijd beter eerst bij de verkoper aankloppen voor garantie.

Grote kans dat de verkoper het overigens niet als defect wilt zien. Backlight bleeding of backlight clouding is inherent aan de LCD-techniek (LED-televisies zijn ook LCD). Dan moet je dus proberen aan te tonen dat de backlight bleeding buiten proportioneel is en dat kan best lastig zijn. Dus laten we hopen dat de verkoper er niet moeilijk over zal gaan doen.

Misschien handig hier een foto te plaatsen waarop het probleem te zien is?

JvandeW

Bren34 schreef:Ik heb al een mail gestuurd naar de verkoper.
Samsung heeft foto's gezien en zegt dat het inderdaad niet goed is.
Vergeet wat ik eerder zei over de verkoper die het niet als defect wilt zien. Als Samsung al stelt dat het niet goed is, kan de verkoper niet meer stellen dat het binnen de normen valt. Het is nu niet meer jouw mening/woord tegen dat van de verkoper maar dat van Samsung tegen de verkoper, over een product van Samsung.

Bren34

Ik probeer een foto te plaatsen maar het bestand is te groot en weet niet hoe ik hem moet verkleinen.

alfatrion

Je kan foto's verkleinen met onder andere: Picassa, Gimp, Paint (denk ik), Google Photo's (denk ik) en vele andere plaatjes programma's.

Bren34

image.png
image.png (198.5 KiB) 5796 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Aan de andere kant van de tv zitten ook vlekken

alfatrion

Zijn het die donkeren vlekken links, de blauwe streep rechts of beiden?

Gesloten