Hallo Allemaal,
Zaterdag 27-12-2014 heb ik een paar lederen schoenen gekocht in een winkeltje in Venlo.
Het waren lederen laarsjes voor 100€. De eerste dag dat ik deze schoenen aan had. ( Ook de zelfde dag )
Ik zag dat ze aan de zijkanten een beetje los waren. Ik ben meteen terug gegaan om te vragen hoe het zit en of dit zo hoort.
Ze verzekerde dat dit zo hoorde en mochten ze echt kapot gaan, mocht ik ten alle tijden terug komen.
Afgelopen Donderdag. Een kleine 2.5 weken later. Is de gehele zool kapot en zat er gewoon een gat in.
Ik ben meteen terug gegaan en werd meteen van het kasje naar de muur gestuurd. De eigenaar zei dat ik moest terug komen als zijn zusje er was. Zij zou echter Donderdagavond er zijn. Ik ben Donderdagavond terug gegaan maar ze was er niet. Ze vertelde me dat ze Zaterdag er zou zijn.
Vrijdag moest ik de gehele dag werken en had ik geen tijd om terug te gaan. Zaterdag ben ik weer terug gegaan en was ze er ook niet. Hij zei tegen me slaap maar rustig we komen tot een oplossing.
Elke keer werd er gezegd dat ik moest terug komen als zijn '' zusje'' aanwezig is. Terwijl ze samen eigenaar zijn van deze winkel.
Vandaag ( Zondag )was ik het echt zat en ben ik weer terug gegaan. Het zusje was ook eens aanwezig. Ze zei tegen me dat er helemaal niks aan de hand was met de schoenen. Ik zei kijk eens naar de zool daar zit een heel gat in...
Ja maar ik vind het raar zei ze, geen enkel paar heeft dit en toevallig alleen van jou. Je kwam de eerste dag ook al klagen over die schoenen. Ik vertelde haar nogmaals, ik kwam alleen vragen hoe het zat met die schoenen.
Daarna zei ze, ze waren niet voor niks maar 100€.. ik zei niet voor niks 100€? dat vind ik behoorlijk veel geld... Dan verwacht je toch dat ze schoenen zeker 3 weken mee kunnen!?!?!
Ik heb haar de laatste kans gegeven om dit nog voor Donderdag op te lossen.
Anders ga ik er weer naar toe.
Ik zou echt niet weten wat ik verder nog moet doen. Ze werken gewoon echt niet mee.
Ook heb ik foto's van de zijkanten geknipt.
Ik hoor het graag als jullie tips hebben.
Groetjes Lindsay
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop 27-12-2014
Re: Aankoop 27-12-2014
Ik raad mensen altijd af om bij klachten na de koop hier mondeling te klachten. In plaats daarvan zou ik een brief sturen, waarin je aangeeft wat er mis is met product en wat je verwacht (herstel of vervanging). Enige tijd daarna kun je naar de rechter of de geschillencommissie.
Het komt er eigenlijk op neer dat ze je een zeikerd vinden met een onterechte klacht. Als de schoenen buiten jou schuld niet goed zijn heb je recht op vervanging/reparatie/geld terug maar als het bedrijf niet wil meewerken gaat het een lastig verhaal worden. Recht hebben is een ding maar recht krijgen is vaak een stuk moeilijker.
Ik snap als winkelier zijnde eigenlijk ook niet waarom die winkel moeilijk doet. Een terechte klacht kan je gewoon teruggeven aan de fabrikant.
Ik snap als winkelier zijnde eigenlijk ook niet waarom die winkel moeilijk doet. Een terechte klacht kan je gewoon teruggeven aan de fabrikant.
-
Volgens mij "klacht" ze hier toch niet mondeling.alfatrion schreef:Ik raad mensen altijd af om bij klachten na de koop hier mondeling te klachten.
Raar werkwoord trouwens, klachten.
Wat raad je nu "altijd" af, dat ze op het forum mondeling "klachten"?alfatrion schreef:Ik raad mensen altijd af om bij klachten na de koop hier mondeling te klachten. .
Dat is dialect voor klagenprem schreef:Wat raad je nu "altijd" af, dat ze op het forum mondeling "klachten"?alfatrion schreef:Ik raad mensen altijd af om bij klachten na de koop hier mondeling te klachten. .
-
Beetje vreemde gang van zaken. Je zou kunnen beginnen met de winkelier schriftelijk in gebreke te stellen. Zijn ze bij een geschilleninstantie aangesloten? Als je daarheen gaat, is die schriftelijke ingebrekestelling namelijk een vereiste. Geef ze een week of 2 om tot een oplossing te komen.
Maar wat is eigenlijk de oplossing die je zelf in gedachten hebt? Repareren? Omruilen? Geld terug?
Maar wat is eigenlijk de oplossing die je zelf in gedachten hebt? Repareren? Omruilen? Geld terug?