LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop bij Dixons van een pocket pc met Tom Tom navigatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Monseweije

aankoop bij Dixons van een pocket pc met Tom Tom navigatie

Ongelezen bericht door Monseweije »

Hallo,

in aug 2005 heb ik een pocket pc (merk ACER) met Tom Tom navigatie bij Dixons.
op zich was ik hier best wel tevreden mee, tot december 2005.
in dec 2005 bleek namelijk dat ik regelmatig de Tom Tom navigatie opnieuw moest installeren (van mijn pc naar de pocket pc).
De Tom Tom navigatie verdween namelijk spontaan van mijn pocket pc waardoor ik telkens de Tom Tom moest herinstalleren.
ik ben hiermee terug naar Dixons gegaan en na 8 weken kreeg ik mijn pocket pc terug met een werkende Tom Tom navigatie.
Toen ik hiermee in dec 2005 terugging naar Dixons, werd mij gezegd door een verkoper dat dit een bekend probleem is. Omdat ik vanwege mijn werk vaak gebruik maak van het navigatiesysteem stelde ik voor om gezien de reactie van de verkoper een nieuwe navigatiesysteem te kopen bij Dixons. Dit om te voorkomen dat het probleem van de TomTom navigatie zich zou herhalen.
Volgens de verkoper ging dit niet.

Na 8 weken kreeg ik mijn pocket pc terug en deze werkte weer (incl de Tom Tom navigatie)
tot afgelopen maandag 3 april 2006
het probleem was er weer, de TomTom navigatie was weer spontaan verwijderd van de pocket pc. dus vandaag ben ik weer naar Dixons gegaan. zij sturen de pocket pc weer op naar de fabriek, ben hem vervolgens weer 6 weken kwijt en dan maar afwachten wanneer de volgende storing zich voordoet.

ik heb de verkoper weer voorgesteld dat ik een nieuwe navigator wil kopen bij Dixons met kortingsbedrag van de oude pocket pc (acer)
dit was volgens de verkoper niet mogelijk!!!!!

conclusie: DIXONS KOMT MIJ NIET TEGEMOET MET MIJN PROBLEEM ZELFS ALS IK VOORSTEL EEN NIEUWE POCKET PC MET NAVIGATIE AAN TE SCHAFFEN. DE MEERKOSTEN KOMEN DAN VOOR MIJN REKENING
DIXONS HEEFT TOTAAL GEEN SERVICE EN KOMT DE KLANT NIET TEGENMOET. HIEROVER HEB IK EEN KLACHT INGEDIEND BIJ DIXONS.
IK BEN ALLEEN HUIVERIG ALS MIJN GARANTIE IN AUG 2006 AFLOOPT
WANT DAN ZAL DIXONS ME WEL LATEN STIKKEN :roll: [/b]

emperor111

Re: aankoop bij Dixons van een pocket pc met Tom Tom navigatie

Ongelezen bericht door emperor111 »

U heeft op producten van Tomtom een garantietermijn van 24 maanden / 2 jaar en op de Acer PocketPC ook 24 maanden / 2 jaar (dit is wettelijk geregeld). Maar dat even terzijde.

Ik ben van mening dat het niet rechtmatig is om Dixons verwantwoordelijk te stellen vanwege het niet omruilen. Uw apparaat is niet defect, u heeft een veelvoorkomende klacht.
In het kort:
Uw pocketPC beschikt over het Windows Mobile 2003 SE besturingssysteem. Een (nadelige) eigenschap van dit systeem is dat het alle instellingen verliest wanneer de accu van het apparaat volledig leeg is. Bijvoorbeeld wanneer u het apparaat een aantal weken niet gebruikt: de accu loopt dan langzaam leeg.
Dit betekend dat ook Tomtom als geinstalleerde applicatie verloren gaat. De oorzaak van deze eigenschap is terug te vinden in het type flash-geheugen wat gebruikt wordt: deze verliest alle gegevens op het moment dat er geen spanning meer op staat.

Uw klacht vindt zijn oorzaak dus niet in het feit dat Tomtom gebrekkig werkt, maar in het besturingssysteem van uw PocketPC.
Als de klacht zich voordoet, betekent dit dan ook dat u uw PocketPC opnieuw moet instellen? (scherm calibreren, tijdzone instellen, etc.)
Dan kunt u er zeker van zijn dat de oorzaak schuilt in bovengenoemde situatieschets.

Omdat het apparaat geen gebreken vertoont kan Dixons de zaak nooit aankaarten bij Tomtom. Uw apparaat is ook niet meer verkoopbaar. Koopt u bij Dixons een nieuw apparaat en wordt deze aanschaf verrekend met het door u betaalde volledige aankoopbedrag van het Acer-pakket, dan betekend dit dat Dixons de volledige waarde van het Acer-pakket kwijt is: een groot verlies.

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

zet je acer+tomtom op marktplaats en koop een tomtom go 910 ,het nieuwe vlaggeschip onder de navigaties !! ik denk dat je er niet uitkomt met dixons

ronald6581

Ongelezen bericht door ronald6581 »

Tip: maak een backup van de ACER op de geheugenkaart (waar ook de tomtom kaart op staat) Dit kan heel gemakkelijk via Start->Programs->Backup/Restore.
Kies hierin "Backup to: SD/MMC" en "Option: Backup All" en klik op Start.

Nu staat er een backup op je geheugenkaartje (die geen stroom nodig heeft!) inclusief de tomtom software.

Mocht tomtom nu ooit weer een 'verdwijnen' dan kan je door deze backup terug te zetten heel snel je tomtom weer aan de praat krijgen.

Ik maak zelf plm. 1x per maand een backup van mijn Acer.

Suc6,
Ronald.

Gesloten