LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansprakelijk na reparatie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Garantievraag

Aansprakelijk na reparatie

Ongelezen bericht door Garantievraag »

Begin april is onze cv-ketel, die wij in 2002 zelf hebben geinstalleerd, gerepareerd door een erkend bedrijf. De volgende ochtend hadden wij lekkage en bleek een koppeling van de leiding los te zitten.
Direct het bedrijf gebeld en zij zijn ook langs geweest. De mededeling die wij kregen was dat wij de waterschade op konden geven aan de verzekering want de monteur was niet aan de koppeling geweest.
Onze mening was dat dit geen aangelegenheid is voor de verzekering omdat dit schade is die veroorzaakt is door de monteur.
Het voorstel was om de zaak dan maar met gesloten beurzen af te doen. Geen rekening voor de reparatie, geen rekening voor de waterschade (10m2 laminaat verwijderen, vernieuwen en opnieuw plaatsen).

Schetst onze verbazing dat wij na ruim 6 weken een brief "op poten" ontvangen dat het bedrijf toch echt niet aansprakelijk is en wij de rekening gewoon moeten betalen.

Heeft iemand een advies?

Ons idee is nu om een brief te sturen incl. rekening voor het laminaat omdat nu blijkt dat zij de eerdere afspraak om de zaak met gesloten beurzen af te sluiten, niet na willen komen.

Toolboy

Re: Aansprakelijk na reparatie

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb precies het zelfde aan de orde gehad.
Maar het meteen verhaald op m`n eigen verzekering.
Deze nam de schade op en vergoede het meteen.
Ik had geen zin aan het welles nietes verhaal van de instalateur.
Die overigens ook nog eens een hoog eigen risico had als deze het moest claimen bij zijn verzekeraar.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Uit ervaring weet ik dat je beter het advies van de installateur had kunnen volgen.
Dan had je de schadevergoeding mogeliojk al ontvangen.

Één puntje roept wel vragen op.
Je geeft aan dat je "zelf" de cv ketel hebt geinstalleerd, maar de reparatie hebje uitbesteed aan de installateur..
Waarom heb je de reparatie niet zelf gedaan?
Komt dit omdat "zelf" gelijk is aan Garantievraag?
Of omdat "zelf" gelijk is aan "Beun de Haas"?

Ben benieuwd

Garantievraag

Ongelezen bericht door Garantievraag »

Installeren als ervaren loodgieter is een "eitje"; echter als je al een aantal jaren uit het vak bent, dan gaat de kennis niet verder dan voor het electronische tijdperk. Vandaar dat ook een ervaren vakman wel eens een monteur nodig heeft. En de storing had niets met de installatie te maken.

Ik begrijp nu wel waarom de verzekeringspremies zo stijgen...

bedankt voor de reactie

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nog even een opmerking.
De ketel is in 2002 door uzelf geplaatst.
En dus zo`n 4 jaar later gerepareerd door een erkend bedrijf?
Als dit zo is dan zijn zij verantwoordelijk voor de gevolgen.
Maar om welles nietes te voorkomen raad ik u nogmaals aan het bij uw eigen verzekeraar te verhalen

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Zij zeggen dat de monteur niet aan de koppeling heeft gezeten (die de waterschade heeft veroorzaakt), jij zegt nergens dat dat niet zo is, dus dan zijn hun toch ook niet verantwoordelijk?
Als jij je auto laat maken aan de uitlaat en de volgende dag krijg je een klapband, dan is de garage toch ook niet aansprakelijk?

Ik zou het ook verhalen op je verzekering, daar is het immers voor.

Gesloten