| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] acer aspire 6930g accu valt buiten garantie?
-
stefansmit20
acer aspire 6930g accu valt buiten garantie?
ik heb vorig jaar in januari een acer laptop gekocht, mooi dingetje, maar na nog geen jaar kwam ik er achter dat me accu kapot was. en toen kwam ik er ook nog eens achter dat de accu niet bij de garantie in zit?! maar klopt dit wel want ik heb ook maar 1 jaar garantie, en ik heb gezien in de uitzending van maandag 25 januari dat dat niet volgens de wet is. dus mijn vraag is: hoort mijn accu nou wel of niet bij de garantie?
Mvg,
Stefan
Mvg,
Stefan
Re: acer aspire 6930g accu valt buiten garantie?
Er zit naar ik dacht 6 maanden garantie op de accu. wat is er stuk aan? Gaat hij te kort mee of wat?
Laat je toch niet gek maken en verkeerd voorlichten door iemand die de boel juist verkeerd voorlicht: die advocaat.
Ik heb net die uitzending teruggekeken, en het enige wat die "advocaat" is onzin uitspreken.
Ik heb net die uitzending teruggekeken, en het enige wat die "advocaat" is onzin uitspreken.
In jou ogen misschien wel ja, de rest van de bezoekers houd zich er gewoon aan vast, download 1 van de voorbeeldbrieven http://www.trosradar.nl/index.php?id=404 en confronteert in dit geval Acer met hun ontoereikende garantie voorwaarden.BBCS schreef:Laat je toch niet gek maken en verkeerd voorlichten door iemand die de boel juist verkeerd voorlicht: die advocaat.
Je speelt hierbij zeer gevaarlijk spel!!!jor schreef:In jou ogen misschien wel ja, de rest van de bezoekers houd zich er gewoon aan vast, download 1 van de voorbeeldbrieven http://www.trosradar.nl/index.php?id=404 en confronteert in dit geval Acer met hun ontoereikende garantie voorwaarden.BBCS schreef:Laat je toch niet gek maken en verkeerd voorlichten door iemand die de boel juist verkeerd voorlicht: die advocaat.
Acer hanteert gewoon het Nederlandse recht en kan Radar zelfs aanklagen vanwege smaad en laster.
Het bizarre is dat winkeliers en fabrikanten door Radar en door jullie als kijkers door het slijk gehaald worden, gewoon omdat men zich aan de Nederlandse wetgeving houdt!!!!
Dat de rest van de kijkers eraan vasthouden is gewoon dom.
Men volgt dus letterlijk een persoon die precies zegt wat men graag wilt horen.
Er is hier geen sprake van smaad of laster.
Klopt alfatrionalfatrion schreef:Er is hier geen sprake van smaad of laster.
BBCS is echter helaas weer bezig zijn stokpaardje te berijden. Het is trouwens niet alleen de advocaat die in de uitzending aanwezig was die zich op deze zaken beriep. Ook op http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie worden dezelfde dingen besproken en van laster of smaad is natuurlijk geen sprake. Voor de duidelijkheid het is niet alleen een probleem van acer, ook Philips gaf tot half 2009 slechts 1 jaar garantie maar heeft daarna toch gekozen om standaard 2 jaar garantie te geven.
-
stefansmit20
als ik hem van het netstroom af haal staat er eerst 98% en na 5 min 90% en dan valt me laptop uit, en staat er als ik hem opnieuw opstart dat de accu bijna leeg was.jor schreef:Er zit naar ik dacht 6 maanden garantie op de accu. wat is er stuk aan? Gaat hij te kort mee of wat?
dit ligt niet bij me laptop want ik heb mijn accu ook in de van me broer geprobeerd en het zelfde probleem.
maar mijn vraag was zit die accu nu wel of niet binnen de garantie volgens de wet?
jor schreef:Klopt alfatrionalfatrion schreef:Er is hier geen sprake van smaad of laster.![]()
BBCS is echter helaas weer bezig zijn stokpaardje te berijden. Het is trouwens niet alleen de advocaat die in de uitzending aanwezig was die zich op deze zaken beriep. Ook op http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie worden dezelfde dingen besproken en van laster of smaad is natuurlijk geen sprake. Voor de duidelijkheid het is niet alleen een probleem van acer, ook Philips gaf tot half 2009 slechts 1 jaar garantie maar heeft daarna toch gekozen om standaard 2 jaar garantie te geven.
Geef eens dan in de wetboek aan waar het staat dat de winkelier minimaal 3 jaar garantie moet geven op een laptop!
Nee, het is aan jou om je claims juridisch te onderbouwen. Als je dat niet kunt zijn ze dus nergens op gebaseerd.
Ik heb met mijn Acer 7730ZG hetzelfde probleem.
Vorig jaar april gekocht, nu al de accu kapot.
Ik mag van een accu een langere levensduur verwachten dan 1 jaar niet waar?
Derhalve lijken mij gerechtelijke stappen de moeite waard.
Ik start er i.i.g. nu mee.
De wet omschrijft niet de verwachte levensduur.zwr schreef:Ik heb met mijn Acer 7730ZG hetzelfde probleem.
Belangrijk is om te weten wat in de koopovereenkomst vermeld is.
Acer geeft op die type laptops 1 jaar garantie.
Als er op de koopovereenkomst 1 jaar garantie staat, moet je uitgaan van die 1 jaar garantie.
Staat er niets over op de koopovereenkomst, dan alleen mag je van die gemiddelde levensduur (economische levensduur) uitgaan.
Dus eerst kijken wat er vermeld staat op de koopovereenkomst. Die is bindend.
Ook zijn de uitspraken van Acer zelf ook bindend.
Acer geeft slechts 6 mnd garantie op de accu.
Dat vind ik een kwalijke zaak. Voor de prijs van een nieuwe accu (€128) mag ik toch wel langere levensduur dan 6 mnd verwachten.
Er zijn uitspraken door geschillencommissies gedaan, omtrent aanschafprijs en de redelijk te verwachten levensduur van producten.
Welke ik zal meenemen in het geschil.
Eén ding is wel zeker. Ik koop zeker geen Acer-product meer.
Hopelijk is de verkoper Laptopshop.nl coulant. Dan koop ik daar de volgende keer een laptop van een ander merk.
Dat vind ik een kwalijke zaak. Voor de prijs van een nieuwe accu (€128) mag ik toch wel langere levensduur dan 6 mnd verwachten.
Er zijn uitspraken door geschillencommissies gedaan, omtrent aanschafprijs en de redelijk te verwachten levensduur van producten.
Eén ding is wel zeker. Ik koop zeker geen Acer-product meer.
Hopelijk is de verkoper Laptopshop.nl coulant. Dan koop ik daar de volgende keer een laptop van een ander merk.
Beste Stefan,
Uit ervaring weet ik dat zeker 75% van de laptop gebruikers de accu verkeerd behandeld.
Een voorbeeld is de situatie dat de laptop vaak en lang op netstroom wordt gebruikt terwijl de accu nog in de laptop zit. De accu kan hier slecht tegen en zal zeer snel in capaciteit afnemen. Daarnaast dient u na het 1e halve jaar aan te tonen dat u de accu wel degelijk goed heeft gebruikt/ behandeld een bijna onmogelijke opgave.
Ben dus bang dat de accu niet binnen enige regeling valt.
Succes
Rickyman
Uit ervaring weet ik dat zeker 75% van de laptop gebruikers de accu verkeerd behandeld.
Een voorbeeld is de situatie dat de laptop vaak en lang op netstroom wordt gebruikt terwijl de accu nog in de laptop zit. De accu kan hier slecht tegen en zal zeer snel in capaciteit afnemen. Daarnaast dient u na het 1e halve jaar aan te tonen dat u de accu wel degelijk goed heeft gebruikt/ behandeld een bijna onmogelijke opgave.
Ben dus bang dat de accu niet binnen enige regeling valt.
Succes
Rickyman
Rickyman schreef: Uit ervaring weet ik dat zeker 75% van de laptop gebruikers de accu verkeerd behandeld.
Een voorbeeld is de situatie dat de laptop vaak en lang op netstroom wordt gebruikt terwijl de accu nog in de laptop zit. De accu kan hier slecht tegen en zal zeer snel in capaciteit afnemen.
Vorig jaar heeft een deskundige op het gebied van accu's mij en onze studenten electronica geleerd, dat dit alleen geldt voor NiCad baterijen.
Dat juist LI-Ion baterijen de langste levensduur hebben bij permanente oplading.
Ik heb altijd de stroom eraf gehad als ik de latop niet gebruikte, maar wel aan de stroom tijdens gebruik.
Ik ga op zoek naar wat hierover staat vermeld in de gebruikersinstructie.
Ik hoop voor Acer dat ze hierin deze informatie hebben vermeld.
Grt Willem
Tegenwoordig doet iedereen uitspraken en houden zich niet aan de Nederlandse wetgeving.zwr schreef:Acer geeft slechts 6 mnd garantie op de accu.
Kijk maar eens naar de advocaat in de uitzending. Een schitterend voorbeeld.
Er waren in het verleden ook uitspraken van bepaalde geschillencommissies over pixelfouten. Die uitspraken sloegen nergens op.
Achja, ikzelf hanteer de wetboeken en dan wordt ik hier voor leugenaar uitgemaakt.
Volgens mij kunnen we net zo goed die wetboeken in de hopen haard flikkeren, advocaten en ook geschillencommissies houden zich er niet aan.
Die gemiddelde levensduur en dat een product zolang mee moet gaan, komt niet in de wetboeken voor, maar iedereen claimt het wel en iedereen doet er een beroep op.
Maar achja, zolang iemand niet met de rest meegaat, deugd die niet.
[quote="BBCS
1) Tegenwoordig doet iedereen uitspraken en houden zich niet aan de Nederlandse wetgeving.
2) Achja, ikzelf hanteer de wetboeken en dan wordt ik hier voor leugenaar uitgemaakt.
3) Die gemiddelde levensduur ... wetboeken voor, maar iedereen claimt het wel en iedereen doet er een beroep op.
4)Maar achja, zolang iemand niet met de rest meegaat, deugd die niet.[/quote]
ad 1) Ik begrijp de herhaling van dit standpunt niet. Ik bestudeer uitspraken, welke precedent zouden zijn aangaande mijn klacht.
ad 2) Ik heb je nog niet op een leugen kunnen betrappen (ik heb ook niet de behoefte om die te zoeken bovendien). Ik waardeer je mening.
ad 3) Ik ben niet iedereen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw mening betreffende een redelijke levensduur van een accu van een laptop.
ad 4) Wie bedoel je?
uw reactie doet mij wel vermoeden dat u Acer-producten verkoopt. Klopt dat?
grt
Willem
1) Tegenwoordig doet iedereen uitspraken en houden zich niet aan de Nederlandse wetgeving.
2) Achja, ikzelf hanteer de wetboeken en dan wordt ik hier voor leugenaar uitgemaakt.
3) Die gemiddelde levensduur ... wetboeken voor, maar iedereen claimt het wel en iedereen doet er een beroep op.
4)Maar achja, zolang iemand niet met de rest meegaat, deugd die niet.[/quote]
ad 1) Ik begrijp de herhaling van dit standpunt niet. Ik bestudeer uitspraken, welke precedent zouden zijn aangaande mijn klacht.
ad 2) Ik heb je nog niet op een leugen kunnen betrappen (ik heb ook niet de behoefte om die te zoeken bovendien). Ik waardeer je mening.
ad 3) Ik ben niet iedereen, maar ik ben wel benieuwd naar jouw mening betreffende een redelijke levensduur van een accu van een laptop.
ad 4) Wie bedoel je?
grt
Willem
Ik lever ook Acer, maar dat doet er niet toe.zwr schreef:uw reactie doet mij wel vermoeden dat u Acer-producten verkoopt. Klopt dat?
grt
Willem
Veel mensen hebben het over wat je van een product mag verwachten en dat de consument van een product mag verwachten dat die een x tijd meegaat.
Dit soort fabeltjes worden oa. door Radar, door sommige advocaten op internet en door sommige advocaten bij de diverse consumentenprogramma's in de wereld gebracht. Ook consuwijzer heeft er een handje van.
Dit soort uitspraken zijn niet volgens de Nederlandse wetboeken.
Ook mogen er geen rechten aan ontleent worden.
En ik stoor me er inderdaad aan dat er wel aan die regels gehouden moeten worden, terwijl die niet in de Nederlandse wetboeken staan.
En wat je van een product mag verwachten?
De Nederlandse wetboeken en de Europese richtlijn zijn daar duidelijk over:
De koopovereenkomst en de uitspraken van de winkelier en fabrikant.
Zegt de koopovereenkomst niets over een garantieperiode of een gemiddelde levensduur, dan alleen mag je van de gemiddelde levensduur en wat je er gemiddeld ervan mag verwachten er vanuit gaan.
Echter door die commerciële instellingen die zelf totaal geen uitspraak mogen doen, brengen de consument wel op het verkeerde been, niet ik.
Om alle misverstanden te voorkomen:
Mocht het bovenstaande bericht een agressieve toon hebben, dan is dat zeker niet mijn bedoeling en zeker niet persoonlijk bedoeld.
Ik waardeer uw snelle reactie.BBCS schreef: Ik lever ook Acer, maar dat doet er niet toe.
Veel mensen hebben het over wat je van een product mag verwachten en dat de consument van een product mag verwachten dat die een x tijd meegaat.
Graag verneem ik van u, wat u een redelijke levensduur van accu's vindt.
Uit uw opmerking leid ik af dat u de garantietermijn van 6 mnd volgens koopcontract hanteert.
Vindt u mij als consument te veeleisend, als ik verwacht dat het product langer dan 9 mnd mee zal gaan?
Of is dit boven gemiddeld?
Wanneer ik zelf leverancier zou zijn van een dergelijk product, zou ik wel een garantie periode van minimaal 12 maanden hanteren. En als later blijkt dat daamee de winstmarge verdampt. Dan verkoop ik het product zeker niet meer.
Grt
Willem
Fabrikanten geven 6 tot 12 maanden garantie op een accu.
Een accu gaat gemiddeld 2 a 2½ jaar mee.
Wat niet automatisch zegt dat daarmee de verkopende partij dan ook garantie moet geven.
Want dat betekent dat de verkopende partij gedurende de gemiddelde levensduur garant moet staan voor de goede werking (want dat houd de garantie in.)

Een accu gaat gemiddeld 2 a 2½ jaar mee.
Wat niet automatisch zegt dat daarmee de verkopende partij dan ook garantie moet geven.
Want dat betekent dat de verkopende partij gedurende de gemiddelde levensduur garant moet staan voor de goede werking (want dat houd de garantie in.)
Dan zou je als leverancier geen laptops meer kunnen verkopen.Wanneer ik zelf leverancier zou zijn van een dergelijk product, zou ik wel een garantie periode van minimaal 12 maanden hanteren. En als later blijkt dat daamee de winstmarge verdampt. Dan verkoop ik het product zeker niet meer.