LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Hoing shi

Acer garantie

Ongelezen bericht door Hoing shi »

Hallo,

Sorry, voor mijn gebrekkig Nederlands, ik komen uit Taiwan, en ik heb een klacht over Acer Computer.

Eind 2003 heb ik een zo'n "high-end" laptop van Acer(Travelmate 803LMi) gekocht voor 2100 Euro. Na drie manden verscherm er een verticaal lijntje in het scherm. Ik heb drie keer geprobeerd Acer klantservice te bellen, die is een 0900 nummer kost 22 euro cent per minuten, 1st keer 10 minuten, 2ed keer 20 minuten, in 3ed keer over een half uur krijgen ik pas iemand aan de lijn (Acer laat systematische mensen lang wacht).

Bijna elke laptop fabrikant biedt “collect & return” service, Acer heeft zo standaard service niet, ik moet de laptop opsturen. Na een mand op 22 maart 2004 krijg ik mijn laptop terug, maar tot mijn strong verbazing, de laptop is niet repareert, wel verder beschadigd, het scherm is barst! En er is een brief bij vermeld dat vanwege de laptop zwaar beschadig is valt niet in de garantie.

Meteen bellen krijg ik niet aan de lijn, brieven sturen geen antwoord, stuur ik de laptop voor 2ed keer Acer toe, na twee weken krijgen ik een e-mail van de heer *** van Acer klantservice, hij bied mij twee optie, of de laptop naar me terug zonder reparatie of laat repareren op mij kost.

Deze laptop is geen half jaar oud en nu is bijna twee mand in Acer reparatie center legen. Ik wist Acer doet niet goed met klantservice (Acer heeft niet zo goed name in Azië, daar is Acer helemaal niet populair), maar hier is hem heel populair en Acer is wel Taiwanese merk, maar nu.

Het scherm beschadiging is direct te zien, gedurende reparatie heb ik meerde keren gevraagd over de status, Acer helpdesk gaaf aan de volgend:
XX 03-3-2004 wating spare
XX 02-3-2004 in repair
PST 25-2-2004 (ik heb het pakket op 23-2-2004 versturend)
In eest instantie was zij bezig met reparatie (niet zwaar beschadig), wacht voor de onderdelen, en daarna gebeurt wat word de laptop zwaar beschadigt. In telefoon contact vroeg ik de heer Baselier waarom duurt een mand pas ontdekt iets men binnen enkel second kan zien, hij antwoord was Acer laat apparaat voor reparatie sowieso drie weken legen, pas naar drie weken word doos open, dit geloof ik niet. Toen ik laat weet dat ik hij optie onaanvaardbaar vind en wel de zak naar de recht slepen, de heer Baselier lachen mij uit:"naar recht is veel duurder dan de reparatie!"

Ik wil niet laat afpersing. Wat is u advies? Hoe werkt het kantonrecht, kan ik een brief schrijven laat het recht uitspraak doe over deze zak? Is er een zinvol commerciële claim kantoor ik terecht kan?

Bij voorbaat mijn dank.

Hoing shi

Gast

Re: Acer garantie

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Hoing Shi,

Ik heb een toshiba laptop en na een aantal maanden kreeg ook ik een verticale streep op het scherm(oranje van kleur en leek wel ingebrand)ben de laptop gewoon door gaan gebruiken totdat ik een virus opliep,niks deed het meer kon het net zo goed weggooien maar gelukkig een vriend heeft mij eropgewezen om de bijgeleverde cd-rom"product herstel"te gebruiken(je bent wel alles op de harde schijf kwijt maar het is weer clean)wat schetst mijn verbazing nadat ik de cd-rom had gebruikt was de"ingebrande verticale streep,precies in het midden verdwenen"en de pc is weer 100%.wat betreft beschadiging aan de hardware raad ik je aan om naar het kantongerecht te gaan want per slot van rekening mag je van een pc van 6mnd oud op een goede service rekenen.je zal de zaak winnen.

greetinx!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ps ga naar het bureau voor rechtshulp of gemeentehuis in je stad en zeg dat je een organisatie voor het kanton gerecht wil dagen.succes!

Hoing shi

Ongelezen bericht door Hoing shi »

Bedankt voor alle reacties, iedereen bedankt. Ik bereid voor naar het het kantongerecht. Nog meer ervaring?

User

Ongelezen bericht door User »

Beste Hoing Shi,

Het is natuurlijk heel erg vervelend voor de/een klant om dit soort zaken mee te maken.
Enkel moet de klant voor aanschaf van een systeem, ongeacht wat voor een systeem dan ook, voorzien zijn van de volledige details cq de voorwaarden(garantievoorwaarden...die kleine letters!?)

Aangezien dat vele mensen deze niet of nooit doornemen, kunnen dit soort problemen/misverstanden voorkomen!
Als de/een klant deze voorwaarden niet doorneemt omdat de klant er vanuit gaat dat alles ok zal zijn, is het ten "alle tijde een probleem van of voor de klant"!

Er worden tenslote wel altijd(verplicht!) "Voorwaarden" vrijgegeven bij elk systeem, wat dan ook!
De fabrikant steld de klant dan ook op de hoogte van een bepaald soort garantie op een systeem.
Als de klant deze voorwaarden niet leest, dan is het een probleem voor de/een klant!
Tenslote bent u NIET VERPLICHT om dit systeem aan te schaffen!

Ik heb zelf ook nog eens op de Acer-Site gekeken naar de policies die zij hanteren en deze zijn voor mij i.i.g. wel duidelijk!
Het is heel jammer voor een klant dat deze niet of nog niet zijn doorgenomen voordat een systeem van ACER aangeschaft wordt!

Ik hoop dat u dan met dit bericht dan wel op de hoogte gesteld bent.

Wat betreft een service van een bepaalde medewerker, raad ik u aan om de naam te verwijderen, omdat dit schadelijk is voor een medewerker en dat deze medewerker u voor het gerecht kan slepen!
I.p.v. een naam kunt u beter "een medewerker" gaan vermelden.

Een medewerker moet/heeft natuurlijk zelf ook richtlijnen wat betreft zijn werkzaamheden en kan hiervoor dus NOOIT persoonlijk aangevallen worden, maar er wordt dan wel een inbreuk gemaakt op zijn privenaam!
Hiermee kan deze medewerker geschaad worden bij eventuele ander soortlijke werkzaamheden!
Deze medewerker kan u dan ook zeer zeker voor het gerecht slepen!
Dan niet te bedenken wat voor kosten dit voor u zal zijn of worden!
Ik hoop voor uzelf, dat deze medewerker uw bericht nog niet gelezen heeft.
Maar bedenk wel dat een medewerker bij/op een servicedesk wel weet waar het over heeft tijdens het leveren van support voor een klant.
En zoals ik al vermelde kunt u een medewerker verder niks maken, dan alleen maar een gat voor jezelf te graven!
Hiermee bedoel ik dus om het even cru te formuleren: Blijf van zijn naam af!
En zeker als het via het internet gaat!
Ben hier dan wel voorzichtig mee!

Ik heb zelf rechten gestudeerd en ik weet dan wel waar ik het over heb.
Voordat u officiële stappen onderneemd, raad ik u ten zeerste aan om advies te krijgen van de "Rechtsbijstand" ofwel "Buro voor Rechtshulp".

Gouden tip:. Nooit in een boze bui een besluit maken!

Succes!

Hiong shi

Ongelezen bericht door Hiong shi »

Ook bedankt voor Acer agent boven, ondanks wat u verteld groet deel niet waar is, wil ik een verzoek indien aan de webmast als mogelijk de name van Acer medewerker te vervangen naar “een medewerker”. Mijn excuus.

Hiong shi

User

Ongelezen bericht door User »

Beste Hoing Shi,

Inderdaad...Ik hoop echt voor u dat ik ernaast zit!
Het is aan u om tot een conclusie te komen met de gevolgen van dien.

Ik hoop dat de naam voor u z.s.m. varvangen kan/gaat worden door "Medewerker".

Maar, zoals ik al heb aangegeven:
Succes!

Gouden Tip: Je kunt beter iets voorkomen dan genezen!

Gert K.

Ongelezen bericht door Gert K. »

@User

Zou het niet verstandiger zijn, dit als je weet dat er problemen komen je correspondentie te ondertekenen met "mederwerker servicedienst".
Het beschermt de persoon en het merk kan lekker aan rotzooien.

Gesloten