Ik heb een vraag met betrekking tot mijn laptop een acer 1800. Ik heb 5 maand geleden een acer 1800 gekocht van ongeveer 2000 euro. Na 2/3 maand ging die kapot. ik heb gebeld en ups kwam hem netjes ophalen. Vervolgens na 1 maand helemaal niks gehoord te hebben kreeg ik een brief thuis dat ik even 249 euro wilde betalen voor de reparatie. Dus ik heb direct gebeld dat er garantie opzat. Hun bewering was dat ik te hard heb getrokken aan het snoer achterin de pc. En ik de laptop niet kreeg als ik niet betaalde. Ook als ik van de reparatie afzag moest ik 60 euro betalen. Mag dit zomaar??
Ik heb hem vervolgens maar laten repareren en na 3 keer bellen kreeg ik hem na 2 maand terug.(In de garantievoorwaarden staat dat hij binnen 1 maand al terug moet zijn). Nu kreeg ik hem terug gestuurd onder rembours.Ook lekker slim want nu kon ik dus niet voor de tijd controleren of hij goed was. nou dat was die dus niet.. ik had mijn pc nog niet aangezet of ik zag al dat de display niet werkte van de laptop, vervolgens start ik hem op en kreeg allemaal foutmeldingen. Dus ik weer bellen naar acer en nu willen ze hem niet repareren omdat er een ander besturingssysteem opstaat, terwijl toen ik hem opstuurde naar acer ook datzelfde besturingssysteem opstond.Hun bewering was dat het aan de drivers moet liggen, daarvoor heb had ik al informatie ingewonnen waaruit bleek dat het niet aan de drivers lag. Nu moet ik dus kompleet mijn besturingssysteem veranderen omdat anders acer mijn laptop niet meer repareerd.. Ik daar behoorlijk boos overgeweest. En na nogmaals gebeld te hebben met eerst de vraag van vervalt de garantie als ik een ander besturingssysteem erop zet. daarop kreeg ik het antwoord van:"nee, u kunt gerust een ander besturingssysteem installeren. Geen probleem. " . Maar als ik vervolgens weer terugkom op mijn probleem zeggen ze van ja, dan vervalt de garantie wel.. Ik weet niet wat ik nog verder kan doen? Ik denk dat er geen andere mogelijkheid meer is om alles eraf te gooien en dan alsnog terug te sturen en weer 2 maand wachten voordat het systeem klaar is. Hebben jullie misschien nog suggesties??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer Laptop 1800
Re: Acer Laptop 1800
Ik heb ook indertijd een Acer laptop gekocht. na een paar maanden brak de kast aan de zijkant/ bovenop. Ik ben terug naar de Office Center gegaan, deze heeft hem terug ingenomen om door Acer te laten repareren. Gelijk heb ik eenzelfde "leen" Acer gekregen, deze brak ook op dezelfde plaats na enkele weken !
Na een paar weken kreeg ik mijn eigen ACER terug maar deze was volledig beschadigd en slecht in elkaar gemonteerd.
ik heb dit toen niet geaccepteerd en kreeg toen van de Office de mogelijkheid om hem om te wisselen voor een andere( Zeer goede service!).
Gezien mijn ervaring heb ik dit gelijk gedaan. Ik heb nu een HP en ben zeer tevreden.
Na een paar weken kreeg ik mijn eigen ACER terug maar deze was volledig beschadigd en slecht in elkaar gemonteerd.
ik heb dit toen niet geaccepteerd en kreeg toen van de Office de mogelijkheid om hem om te wisselen voor een andere( Zeer goede service!).
Gezien mijn ervaring heb ik dit gelijk gedaan. Ik heb nu een HP en ben zeer tevreden.
-
Ik heb mijn laptop toendertijd via het internet besteld. Het bedrijf waar ik hem gekocht heb moet ik de garantie rechtstreeks regelen met acer. Dit staat ook in de voorwaarden. Dit wordt dus redelijk lastig.
Het is een acer laptop dus ik neem ook aan dat de garantie goed wordt geregeld via acer..
Het is een acer laptop dus ik neem ook aan dat de garantie goed wordt geregeld via acer..
Allereerst: het is gebruikelijk dat u een opgave krijgt van de kosten die verwacht worden voor een reparatie, ook (en met name) wanneer er sprake is van 'oneigenlijk' gebruik en u dus het bedrag zelf moet gaan betalen. Of hier daadwerkelijk sprake van is (oneigenlijk gebruik), laat ik even in het midden.
De reperateur mag zich echter wel, indien prijsopgave is gedaan, beroepen op retentierecht en het artikel 'vasthouden' tot betaling is gedaan (of de reparatie ongedaan maken en onderzoekskosten in rekening brengen).
Wat betreft de reparatietermijn: een garantieovereenkomst geldt voor beide partijen. U kunt dus zich bij het overschrijden van de termijn (zonder tegenbericht) afvragen of u recht heeft op een schadeloosstelling (huur andere machine ed.).
De strekking van het verhaal: maak goede afspraken voordat u een artikel opstuurt. Eerst onderzoeken, dan een prijsopgaaf en daarna al dan niet laten repareren.
De reperateur mag zich echter wel, indien prijsopgave is gedaan, beroepen op retentierecht en het artikel 'vasthouden' tot betaling is gedaan (of de reparatie ongedaan maken en onderzoekskosten in rekening brengen).
Wat betreft de reparatietermijn: een garantieovereenkomst geldt voor beide partijen. U kunt dus zich bij het overschrijden van de termijn (zonder tegenbericht) afvragen of u recht heeft op een schadeloosstelling (huur andere machine ed.).
De strekking van het verhaal: maak goede afspraken voordat u een artikel opstuurt. Eerst onderzoeken, dan een prijsopgaaf en daarna al dan niet laten repareren.
Acer sucks met de service, wij (IT bedrijfje) leverde altijd acer, als j er nix mee heb zijn het hele goede apparaten voor een redelijke prijs. Alleen zodra je service gaat verlangen van Acer kan je het vergeten.
4x laptop 2 maanden weg
1x kwijt na 3,5 maand nieuwe laptop ontvangen met verkeerde licentie
6x nieuw toetsenbord omdat dezelfde letter steeds verdwijnen
Wij zijn dus ook gestopt met het leveren van Acer!!!
MVG, VK
4x laptop 2 maanden weg
1x kwijt na 3,5 maand nieuwe laptop ontvangen met verkeerde licentie
6x nieuw toetsenbord omdat dezelfde letter steeds verdwijnen
Wij zijn dus ook gestopt met het leveren van Acer!!!
MVG, VK