LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
robvtol

ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW

Ongelezen bericht door robvtol »

Op 2 juli kocht ik een zogeheten avatar mini helicopter voor een bedrag van € 49, excl. verzendkosten. Ongeveer 18 dagen na aankoop wil de helicopter slecht opladen en stijgt ongeveer 30 seconden naar de gewenste hoogte en daalt dan langzaam naar ongeveer 10 cm boven de grond. Voor mij reden om diverse malen per mail bij de leverancier ACN Trading mij te beroepen op de garantie.

Nadat de leverancier al een week niet reageerde op mijn mailtjes die ik zowel via zijn website als via outlook verstuurde, besloot ik om hem te bellen. De eigenaar melde mij dat er op modelbouw geen garantie zit. Ik heb de beste man verteld dat er volgens de nederlandse wetgeving van elk artikel mag worden verwacht dat bij normaal gebruik een bepaalde levensduur kan worden gehaald. Gelet op de prijs en het termijn waarbinnen de helicopter niet meer naar behoren functioneerde vind ik, gesteund door de wetgeving dat ik mag verwachten dat de leverancier moet overgaan, of tot reparatie, of tot vervanging van het product.

Na enig aandringen wilde de eigenaar bij hoge uitzondering wel een motortje opsturen en een accuutje. Ik heb hem gemeld, A-technisch te zijn en niet door mijn gepriegel nog meer schade wil veroorzaken. Ik was van mening dat de helicopter door hem of de fabriek diende te worden hersteld. Meneer vond dit niet en daarop heb ik hem gemeld dit probleem voor te leggen bij een expert.

Volgens de consuwijzer heeft de consument recht op vervanging of reparatie van het product.

Persoonlijk koop ik niks meer bij ACN TRADING uit Zuidwolde http://www.acntrading.nl, mede gelet op het feit dat ik er achter kwam dat de voorwaarden van zijn site in strijd zijn met diverse wetgeving waaronder de wet koop op afstand.

alfatrion

Re: ACN TRADING uit ZUIDWOLDE MODELBOUW

Ongelezen bericht door alfatrion »

De leverancier wil je een nieuwe motor en accu toe sturen. Ik begrijp dat het hier gaat om een modelbouw en dat je het ding zelf in elkaar hebt gezet. Waarom sta je zo op je strepen? Probleem opgelost zou ik zeggen.

Dat het hier een modelbouw is wel een belangrijk feit. Het is wel zo dat je kunt eisen dat de verkoper er zorg voor draagt dat een defecte motor of accu worden vervangen en de transpostkosten voor zijn rekening neemt, maar wanneer de huidige accu en motor goed zijn dan ligt het dus aan de montage waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Op je strepen staan betekent dan ook dat je een risico loopt.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

alfatrion schreef:De leverancier wil je een nieuwe motor en accu toe sturen. Ik begrijp dat het hier gaat om een modelbouw en dat je het ding zelf in elkaar hebt gezet. Waarom sta je zo op je strepen? Probleem opgelost zou ik zeggen.
Als het modelbouw is dan heeft TS de helicopter toch zelf inelkaar gezet?
Hoe kan dat dan als hij zelf beweert a-technisch te zijn?

robvtol

Ongelezen bericht door robvtol »

Ik ben à-technisch. Helikopter wordt vlieg gereed afgeleverd en is dus geen modelbouw...

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

robvtol schreef:Ik ben à-technisch. Helikopter wordt vlieg gereed afgeleverd en is dus geen modelbouw...
Aha,... duidelijk. :D

menso

Ongelezen bericht door menso »

Maar wat moet u dan met een RC helicopter als u a-technisch bent ?
er komen nogal wat technische handelingen bij kijken om zo'n ding de lucht in te krijgen... :?:

Vind eerlijk gezegd dat deze ondernemer wel met een keurige oplossing is gekomen, zo aan uw verhaal te lezen, en dat het u eigenlijk meer een beetje gaat om ik wil mijn gelijk halen ten koste van alles !

ik ga maar eens even verder neuzen hier, en kijken of er ook nog serieuse topics zijn om op te reageren. :lol: :lol: :lol:

Gesloten