LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG / Electrolux slechte service

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
txgrl

AEG / Electrolux slechte service

Ongelezen bericht door txgrl »

Hierbij wil ik iedereen adviseren nooit, maar dan ook nooit een wasmachine van AEG te kopen.

Mijn wasmachine is nu 1,5 jaar oud en geeft sinds een paar weken alsmaar zwarte vegen op de was.

Ik natuurlijk googlen wat dat kan en zijn en gelezen dat het oud wasmiddel kan zijn. Ondanks dat mijn machine niet zo oud is heb ik toch maar de instructies opgevolgd en een paar keer leeg gewassen en nog eens met biotex erin. Hielp niets.

Vervolgens telefonisch contact gezocht met AEG. De klantenservice adviseerde mij minimaal 5x met een lege trommel een kookwas te draaien en als dat niet hielp kon ik binnen garantie kostenloos een monteur inplannen.
De kookwassen heb ik gedraaid, maar het hielp niets. Sterker nog, het werd erger.

Daarom maar, binnen de garantie, de monteur ingepland. De monteur is gekomen, haalde zijn vinger langs het rubber van de wasmachine en (omdat hier wat vuil zat) concludeerde dat de wasmachine vies is vanmiddag. Verder nergens naar gekeken.
Kan wel een half jaar duren voordat u weer normaal kunt wassen mevrouw.

En het mooiste : ik mocht 75 euro betalen omdat het mijn eigen schuld is dat de wasmachine niet goed functioneert.

Ten eerste: ik ben een leek, ik heb de instructies uit de handleiding en van de klantenservice opgevolgd, als dat niet helpt mag ik toch een monteur vragen binnen garantie?

Ten tweede: hoe kan een wasmachine nu in 1,5 jaar zo vervuilt raken? Mijn vorige wasmachine was een whirpool van 250 euro. Die heeft 12 jaar lang goed gedraaid, nooit 1 probleem.
Nu heb ik een AEG van maar liefst 800 euro. Na 1,5 jaar al problemen die niet opgelost worden. En als stank voor dank ook nog eens een factuur van 75 euro.
Uiteraard heb ik een klachtenbrief gestuurd. Het enige antwoord was dat ik geen recht had op garantie want hij is niet stuk.

Hoe nu verder? Wie kan me helpen? Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in een bedrijf als dit. Ze hebben me notabene telefonisch gezegd dat als na de kookwassen het probleem er nog was ik een monteur mocht inschakelen binnen garantie zonder kosten.

Help!

DvOff

Re: AEG / Electrolux slechte service

Ongelezen bericht door DvOff »

Bij wie heb je de wasmachine gekocht? Direct bij AEG? In Nederland hoor je, in principe, contact op te nemen met de winkel waar je het artikel heb gekocht, zij zijn verantwoordelijk om een deugdelijk apparaat te leveren - of in gevallen van defecten en dergelijke het product te herstellen.

Natuurlijk mag je zelf kiezen om contact op te nemen met de fabrikant direct, dat gaat soms sneller, echter zijn er dan wel kosten aan verbonden, je hebt immers geen verkoopovereenkomst met de fabrikant. Je kunt dan wel weer de kosten die je hebt moeten maken verhalen bij de winkel.

In dit geval 'lijkt' het dat de monteur heeft kortgesloten dat het hier niet om een defect gaat maar om 'user abuse' oftewel 'fout-van-de-klant' ook daar geldt voor dat je daarover geen garantie hebt en vaak de onderzoekskosten zelf moet betalen. Daarvoor kun je de winkel niet zomaar laten opdraaien, als je niet netjes met je spullen omgaat of niet onderhoud kun je de vinger naar de winkelier of fabrikant wijzen.

Hiermee bedoel ik niet dat je niet zorgvuldig bent met je wasmachine, en misschien zou een 'second-opinion' niet misstaan. Ligt het wel aan het vuil om de rubber? Dan is het eigen schuld.

Gesloten