LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afgescheept bij Scheer en foppen
-
Afgescheept bij Scheer en foppen
Wij hebben een Edy wasmachine van 2,5 jaar oud. We hebben bij descheer en foppen hierbij extra garantie gekocht. Nu is de wasmachine stuk, en zijn we naar de scheer en foppen geweest. Nu blijkt dus dat Edy failliet is.
Scheer en Foppen wil ons tegemoet komen met €150, omdat Edy failliet is en er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn.
Ik heb toch recht op vervanging? Wij vinden €150 wel schandalig daar heb ik geen nieuwe wasmachine voor. We zijn van plan om morgen naar de rechtsbijstandverzekering te gaan. Hebben mensen misschien nog meer tips wat we kunnen ondernemen?
Scheer en Foppen wil ons tegemoet komen met €150, omdat Edy failliet is en er geen onderdelen meer te verkrijgen zijn.
Ik heb toch recht op vervanging? Wij vinden €150 wel schandalig daar heb ik geen nieuwe wasmachine voor. We zijn van plan om morgen naar de rechtsbijstandverzekering te gaan. Hebben mensen misschien nog meer tips wat we kunnen ondernemen?
-
Re: Afgescheept bij Scheer en foppen
Je kunt na 2,5 jaar echt geen nieuwe wasmachine meer eisen hoor, dat is onredelijk.
Je hebt toch ook 2,5 jaar de was ermee gedaan?
Dan vindt er dus afschrijving plaats.
Wat heeft u destijds betaald voor de wasmachine als ik vragen mag?
Want dan kan beter beoordeeld worden of het voorstel van € 150,- eerlijk is.
Je hebt toch ook 2,5 jaar de was ermee gedaan?
Dan vindt er dus afschrijving plaats.
Wat heeft u destijds betaald voor de wasmachine als ik vragen mag?
Want dan kan beter beoordeeld worden of het voorstel van € 150,- eerlijk is.
Beste Kiekeboe
Een gemiddelde Edy kostte bij S&F 299 euro, u krijgt dus de helft terug. Precies zoals het hoort. S&F valt (indien aankoopprijs 299 was) niets te verwijten.
Zo jammer dat de winkelier het weer gedaan heeft terwijl deze waarschijnlijk u precies geeft waar u recht op heeft.
Was uw machine duurder dan 299, (excl garantie bezorgen enz, dus puur machineprijs) dan is het voorstel wat karig.
Succes
Rickyman
Een gemiddelde Edy kostte bij S&F 299 euro, u krijgt dus de helft terug. Precies zoals het hoort. S&F valt (indien aankoopprijs 299 was) niets te verwijten.
Zo jammer dat de winkelier het weer gedaan heeft terwijl deze waarschijnlijk u precies geeft waar u recht op heeft.
Was uw machine duurder dan 299, (excl garantie bezorgen enz, dus puur machineprijs) dan is het voorstel wat karig.
Succes
Rickyman
-
Kiekeboe voelt zich geschoren en gefopt...
Of Edy echt zo failliet is en er echt geen onderdelen meer te krijgen zijn weet ik zo net nog niet eigenlijk. Heb een jaar of 15 geleden een Nordland gekocht, veel en veel later zag ik exact dezelfde machine onder een andere naam terug, zou best Edy geweest kunnen zijn, was in ieder geval een C-merk.
Je zou eens bij een reparateur/handelaar in 2e hands wasmachines kunnen kijken. Die mensen maken vaak van 2 machines 1. Welllicht hebben zij de onderdelen wel liggen. Dan kun je hem in verhouding voor een paar centen (laten) repareren, dan wel van Geschoren en Gefopt eisen dat ze de onderdelen er in zetten. Moet je alleen wel natuurlijk die 150 euro minus de kosten voor de onderdelen terugbetalen.
Succes ermee.
Of Edy echt zo failliet is en er echt geen onderdelen meer te krijgen zijn weet ik zo net nog niet eigenlijk. Heb een jaar of 15 geleden een Nordland gekocht, veel en veel later zag ik exact dezelfde machine onder een andere naam terug, zou best Edy geweest kunnen zijn, was in ieder geval een C-merk.
Je zou eens bij een reparateur/handelaar in 2e hands wasmachines kunnen kijken. Die mensen maken vaak van 2 machines 1. Welllicht hebben zij de onderdelen wel liggen. Dan kun je hem in verhouding voor een paar centen (laten) repareren, dan wel van Geschoren en Gefopt eisen dat ze de onderdelen er in zetten. Moet je alleen wel natuurlijk die 150 euro minus de kosten voor de onderdelen terugbetalen.
Succes ermee.
Voordat je iets van de winkelier kunt gaan eisen moet worden vast gesteld dat de wasmachine ondeugdelijk is. Dat betekent dat je de wasmachine daarop zou moeten laten onderzoeken. Dit is iets dat je expliciet zult moeten afspreken, omdat anders de kans groot is dat er alleen wordt onderzocht wat er stuk is.
Stel nu dat dit onderzoek positief uitvalt, dan kun je kosteloos herstel of vervanging eisen. De winkelier mag hiervoor geen eigen bijdrage verlangen. Wel kan het zo zijn dat de kosten van herstel en vervanging zo hoog uitvallen dat dit meer dan de kosten van ontbinding. Bij ontbinding krijg jij je geld terug minus een gebruiksvergoeding over de periode van 2,5 jaar. Zeg dat een wasmachine acht jaar meegaat dan krijg je in dat geval dus 69% van de aankoop prijs terug.
Hier kun je, onder lid twee, terug vinden dat herstel of vervanging kosteloos moet.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Stel nu dat dit onderzoek positief uitvalt, dan kun je kosteloos herstel of vervanging eisen. De winkelier mag hiervoor geen eigen bijdrage verlangen. Wel kan het zo zijn dat de kosten van herstel en vervanging zo hoog uitvallen dat dit meer dan de kosten van ontbinding. Bij ontbinding krijg jij je geld terug minus een gebruiksvergoeding over de periode van 2,5 jaar. Zeg dat een wasmachine acht jaar meegaat dan krijg je in dat geval dus 69% van de aankoop prijs terug.
Hier kun je, onder lid twee, terug vinden dat herstel of vervanging kosteloos moet.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
Direct aanpakken die 150 is een hele goeie deal.
Onderdelen zijn er wel maar beperkt bij fa Beekman te Apeldoorn.
T
Onderdelen zijn er wel maar beperkt bij fa Beekman te Apeldoorn.
T
Beste Alfatrion,
Ik lees altijd met aandacht je antwoorden en de juridische onderbouwing ervan, maar deze zin"Zeg dat een wasmachine acht jaar meegaat dan krijg je in dat geval dus 69% van de aankoop prijs terug." gaat in geval van een Edy nergens over. Toolboy zal bevestigen dat 4-5 jaar een mooie tijd is voor een Edy. Gezien dit feit is de 150 euro geheel conform
Vr gr
Rickyman
Ik lees altijd met aandacht je antwoorden en de juridische onderbouwing ervan, maar deze zin"Zeg dat een wasmachine acht jaar meegaat dan krijg je in dat geval dus 69% van de aankoop prijs terug." gaat in geval van een Edy nergens over. Toolboy zal bevestigen dat 4-5 jaar een mooie tijd is voor een Edy. Gezien dit feit is de 150 euro geheel conform
Vr gr
Rickyman
-
Edy is inderdaad heel wat anders dan een Bosch Aeg, Miele of wat dan ook. Je kunt er een tijd een hoop plezier van hebben, maar de kwaliteit en levensduur zijn nu eenmaal naar de prijs.
Daar ga ik dan onmiddellijk in mee, das dan ongeveer 37 a 45% van de aankoopprijs.Rickyman schreef:Toolboy zal bevestigen dat 4-5 jaar een mooie tijd is voor een Edy.
Leest iedereen over deze zin heen ofzo ??
Zie http://www.scheerenfoppen.nl/shop/image ... %20S&F.pdf
Ze moeten gewoon zorgen dat die machine kosteloos gerepareerd wordt, kunnen ze dat niet, mogen ze een nieuwe leveren.
Ook hoef je niet aan te tonen dat het app. ondeugdelijk is, dat heb je met die extra garantie afgekocht, zie ook weer hun voorwaarden.
TS moet S & F gewoon hierop wijzen, luisteren ze niet, dan zou ik idd naar de rechtsbijstand gaan.
Scheer en Foppen is niet failliet. En in hun voorwaarden staat niets vermeld over het al dan niet failliet gaan van een fabrikant.We hebben bij descheer en foppen hierbij extra garantie gekocht.
Ze moeten gewoon zorgen dat die machine kosteloos gerepareerd wordt, kunnen ze dat niet, mogen ze een nieuwe leveren.
Ook hoef je niet aan te tonen dat het app. ondeugdelijk is, dat heb je met die extra garantie afgekocht, zie ook weer hun voorwaarden.
TS moet S & F gewoon hierop wijzen, luisteren ze niet, dan zou ik idd naar de rechtsbijstand gaan.
-
Verhip, je hebt nog gelijk ook, ze hebben 5 jaar volledige garantie. Dat wordt inderdaad een nieuwe machine, zal wel de goedkoopste indesit worden, maar dat is het probleem van Geschoren en Gefopt.Ouwe aap schreef:Leest iedereen over deze zin heen ofzo ??
Scheer en Foppen is niet failliet. En in hun voorwaarden staat niets vermeld over het al dan niet failliet gaan van een fabrikant.We hebben bij descheer en foppen hierbij extra garantie gekocht.
@ouwe aap.
Beste ouwe aap,
De voorwaarden die u linkt zijn van een total care certificaat.
Dit heeft S&F pas sinds 2009 bleek na info mijnerzijds.
De klant in dit geval heeft een Scheer & Foppen garantie certificaat daarin is nog wel een afschrijving opgenomen.
Ben benieuwd hoe het afloopt want TS heeft niets laten horen dusver.
Met groet
Rickyman
Beste ouwe aap,
De voorwaarden die u linkt zijn van een total care certificaat.
De klant in dit geval heeft een Scheer & Foppen garantie certificaat daarin is nog wel een afschrijving opgenomen.
Met groet
Rickyman
Vervangen kunnen ze niet (de fabrikant bestaat niet meer en kan dit model derhalve niet meer leveren) en herstellen kan duidelijk ook niet. Redelijkheid en billijkheid (art. 6:248 BW) vereist dan dat er toch ontbonden wordt. Wat écht onmogelijk kan kun je niet eisen of op z'n minst nooit krijgen.ouwe aap schreef:Ze moeten gewoon zorgen dat die machine kosteloos gerepareerd wordt, kunnen ze dat niet, mogen ze een nieuwe leveren.
Mee eens, maar er staat nergens dat het app. van hetzelfde merk moet zijn.
Wederom uit http://www.scheerenfoppen.nl/shop/image ... %20S&F.pdf5.
Mocht een toestel binnen de looptijd van dit certificaat technisch en/of economisch niet te
herstellen zijn, dan volgt een kosteloze omruiling van het toestel op basis van minstens
dezelfde productspecificaties.
Da's waar en dat zou kunnen, de TS zou op zijn certificaat moeten kijken. Helaas hoor je er niets meer van.De voorwaarden die u linkt zijn van een total care certificaat.
Al zou er nog garantie zijn dan is er ook al 2.5 jr afschrijving en gezien de levensdur van dit merk zo`n 3/4 jr is ,is het een hele goede deal.
T
T
-
Ook ik heb een wamaschine (EDY) gekocht bij S&F in 2009 meende ik?
ik lees nu pas het forum, en heb zo mijn vraagtekens... Waarom mijn vraagtekens?
>Waarom worden er nog steeds (2011) oa EDY wasmachine's verkocht, bij oa
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... t=huishoud
Het lijkt mij, als de fabrikant failliet is dat er dan ook geen EDY witgoed meer verkocht zou mochen worden, lijk mij tenminte
Ook ik heb problemen met mijn wasmachine oa met de besturing, en dit in 2 jaar tijd. Ook ben ik daarvoor terug gegaan naar S&F en kreeg ook te horen dat ze failliet zijn. Ik had dan geen extra verzekering genomen messchien ook maar goed ook, achteraf gezien
ik lees nu pas het forum, en heb zo mijn vraagtekens... Waarom mijn vraagtekens?
>Waarom worden er nog steeds (2011) oa EDY wasmachine's verkocht, bij oa
http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... t=huishoud
Het lijkt mij, als de fabrikant failliet is dat er dan ook geen EDY witgoed meer verkocht zou mochen worden, lijk mij tenminte
Ook ik heb problemen met mijn wasmachine oa met de besturing, en dit in 2 jaar tijd. Ook ben ik daarvoor terug gegaan naar S&F en kreeg ook te horen dat ze failliet zijn. Ik had dan geen extra verzekering genomen messchien ook maar goed ook, achteraf gezien