LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aldi en de Tros Radar App

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
pjay1966

Re: Aldi en de Tros Radar App

Ongelezen bericht door pjay1966 »

sjohie schreef:
olaf79 schreef:
dhc schreef:Nou, op zijn minst zou men behoren te weten hoe garantieafhandeling wettelijk is vastgelegd....Het zijn niet allemaal onbenullen.
Daar heb je de filiaalleider voor. Hoe moeilijk kan het zijn om een defect product aan te nemen en op te sturen ipv de klant dat te laten doen.
Gezien de diversiteit aan producten die ze verkopen naast de levensmiddelen, best nog wel moeilijk lijkt me? Ze verkopen alles van tuin/auto/fietsgereedschap, anti-vries, tablets, smartphones, kantoor artikelen, wandelschoenen, etc etc. Elk met andere producenten, al dan niet in het buitenland, etc etc.
Wat is daar anders aan dan bij de Praxis of de Gamma?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
olaf79 schreef:
dhc schreef:Nou, op zijn minst zou men behoren te weten hoe garantieafhandeling wettelijk is vastgelegd....Het zijn niet allemaal onbenullen.
Daar heb je de filiaalleider voor. Hoe moeilijk kan het zijn om een defect product aan te nemen en op te sturen ipv de klant dat te laten doen.
Gezien de diversiteit aan producten die ze verkopen naast de levensmiddelen, best nog wel moeilijk lijkt me? Ze verkopen alles van tuin/auto/fietsgereedschap, anti-vries, tablets, smartphones, kantoor artikelen, wandelschoenen, etc etc. Elk met andere producenten, al dan niet in het buitenland, etc etc.
Maakt niet uit want de wet is gelijk voor alle consumentengoederen. De filiaalleider mag daar best wat meer van weten dan de eerste de beste "kassamiep"

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
bprosman schreef:
Nee, het zijn vakkenvullers en caissières, en die hebben even weinig verstand van wettelijke garantie bepalingen
Ik ken bij Etos Den Bosch toch een cassiere die derdejaars rechtenstudent is :wink:
En ik was vakkenvuller bij de AH met een opleiding levensmiddelentechnologie. Ik kon sommige producten die we verkochten zelf maken, maar dat is meer toeval, net als bij die rechtenstudent. Mijn levensmiddelen kennis had ik niet nodig om de potten hak appelmoes met het etiket naar voren in het schap te zetten. :wink:

Overigens was mijn reactie zeker niet denigrerend bedoelt, ik wou alleen maar aangeven dat die jongens en meisjes niet aangenomen worden om dit soort dingen af te handelen, of om er überhaupt kennis van te hebben voor het werk waar ze voor zijn aangenomen.

Voor de grote supermarktconcerns zijn het gewoon ademende vulmachines en scanrobots.
Het is gewoon een aanname, dat deze mensen niets van garantie afweten.
Zeker zijn ze niet aangenomen om dit af te handelen, maar je blast behoorlijk hoog van de toren met je opleiding en andere zijn dan minderwaardig.

Toppy

Ongelezen bericht door Toppy »

Als u even de gelegenheid had genomen om het garantiebewijs dat bij het product zat te lezen had u geweten hoe u uw recht op garantie had gekregen.
En inderdaad komt u er dan achter dat u het defecte product op had moeten sturen.
Waarbij ik overigens aanteken dat ik dit bij een electronicaproduct van de Aldi een keer aan de hand heb gehad.
Binnen een week werd mij een nieuw apparaat door de postbode in de hand gedrukt.

De stennis die u hier maakt is, naar mijn mening, stemmingmakerij.

pjay1966

Ongelezen bericht door pjay1966 »

Geweldig dat Tros Radar de handschoen heeft opgepakt en aandacht heeft besteed aan dit onderwerp (uitzending van 20 oktober 2014) !

Duidelijke uitleg van uw programma en helder wat te doen bij problemen, melden bij: http://www.consuwijzer.nl

eezacque

Ongelezen bericht door eezacque »

pjay1966 schreef:Geweldig dat Tros Radar de handschoen heeft opgepakt en aandacht heeft besteed aan dit onderwerp (uitzending van 20 oktober 2014) !

Duidelijke uitleg van uw programma en helder wat te doen bij problemen, melden bij: http://www.consuwijzer.nl
Dat is in de praktijk een wassen neus: je kunt melden wat je wilt, maar als de tegenpartij niet toegeeft, zul je toch echt zelf naar de rechter moeten, hetgeen in veel gevallen niet loont...

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Dit soort negatieve publiciteit vinden bedrijven niet leuk. Dus het helpt.

eezacque

Ongelezen bericht door eezacque »

Josephien12 schreef:Dit soort negatieve publiciteit vinden bedrijven niet leuk. Dus het helpt.
De meeste zaken halen de publiciteit niet. Een nuttig programma als Radar heeft gewoon geen tijd en geld om aan ieder gevalletje aandacht te besteden: alleen de grote zaken halen de uitzending. Over het algemeen helpt het niet...

prem

Ongelezen bericht door prem »

pjay1966 schreef:Door de mooie reclame in jullie programma (defecte routeplanner) ik naar de Aldi in Dieren mijn IP camera was defect geraakt en ik dacht wat die meneer in de reclame kan dat kan ik ook ik eis gewoon garantie daar heb ik recht op en ik stuur zelf geen camera's op naar bedrijven waar ik geen zaken mee heb gedaan.
Welnu ik kan u melden dat uw app geen enkele maar dan ook helemaal geen enkele indruk maakt op het personeel van de Aldi u heeft gelijk meneer maar orders van het hoofdkantoor u moet het zelf oplossen.
Ik daag het programma Tros Radar uit om die meneer in jullie reclame filmpje een keer naar de Aldi te laten gaan met een ondeugdelijk product en maak daar dan ook eens een filmpje van.
De kracht van de Aldi zijn hun prijzen. Ze kunnen doen wat ze willen en van Trosradar zijn ze al helemaal niet onder de indruk ( en terecht). Mensen komen toch wel terug.

prem

Ongelezen bericht door prem »

crazyme schreef:
eleven schreef:
Welnu ik kan u melden dat uw app geen enkele maar dan ook helemaal geen enkele indruk maakt op het personeel van de Aldi u heeft gelijk meneer maar orders van het hoofdkantoor u moet het zelf oplossen.
Probeer het eens met de Radar tas, dan zie je, dat je ook met deze niet de indruk maakt zoals voorgeschoteld.
Hoe naïef kunnen mensen zijn.
Of een hertzenberg masker.

Trol alert.
Haha :):)

Gesloten