LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate weigert garantie bij dode pixel in laptopscherm

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
alfatrion

Re: Alternate weigert garantie bij dode pixel in laptopscherm

Ongelezen bericht door alfatrion »

john18 schreef:Er is geen recht op reparatie!
Het product valt in de marge van kwaliteitsnormen. 1 dode pixel kan voorkomen.
Je betoog is nogal karig. Eigenlijk is het geen betoog, omdat je geen argumenten geeft. Je vindt iets en verwart je eigen mening kennelijk met een feit. Ik heb reeds een link naar een artikel van Arnoud Engelfriet gegeven, waarin klip en klaar aangegeven staat dat de Geschillencommissie Computers van oordeel is dat een consument in beginsel mag verwachten dat een scherm vrij is van dode pixels. Dat jij een andere mening heb is leuk en aardig, maar daarmee legt verder totaal geen gewicht in de schaal.

De centrale vraag is: wat mag de koper verwachten en waarom mag hij dat verwachten en in het verlengde daarvan: welke kwaliteitsnorm is van toepassing en waarom. Als de ISO 13406-2 norm, class I volgen, dan mag het scherm 0 dode pixels hebben. Dat is dus de lijn van Geschillencommissie Computers en ik vermoed dat de meeste rechters daar ook zo over zullen denken. Je doet alleen jezelf tekort als je doet alsof je de absolute waarheid kent.
john18 schreef:Dan had je het product moeten kopen met garantie op de pixel
En als ik een werkende telefoon wil, dan had ik er maar eentje met garantie moeten kopen? Zo werkt het recht in Nederland gelukkig niet.

delano142

Re: Alternate weigert garantie bij dode pixel in laptopscherm

Ongelezen bericht door delano142 »

Morgen gaat het product weer richting Alternate. Ik heb mij namelijk beroept op het recht tot retouren binnen 14 dagen. De "cosmetische afwijking" was namelijk niet wat ik van het product verwacht had, dus reden genoeg om het hele zaakje opnieuw terug te sturen en mijn geld terug te krijgen. De doos staat inmiddels klaar voor verzending. In het vervolg zal ik deze laptop opnieuw aanschaffen, maar dan bij collega CoolBlue. Ik heb van heel veel mensen uit mijn omgeving begrepen dat dit bedrijf erg makkelijk is in zaken zoals garantie en/of retourneren van spullen.

Hoe je het went of keert. Ik blijf het raar vinden dat een kapotte pixel niet onder de garantie valt. Ja, natuurlijk snap ik dat het product voor de rest goed functioneert, maar toch heb je liever - in dit geval - een laptop die wel gewoon alle pixels functionerende heeft. Het is in mijn ogen iets waar nog aandacht aan besteedt mag worden, zeker door consumentenbond instellingen en programma's zoals deze!..

Gesloten