Beste mensen,
Op 09-12-12 heb ik een Iphone 5 in Amerika bij een Applestore gekocht. De telefoon is inmiddels defect, de koptelefoonaansluiting werkt niet meer goed. Ik heb vervolgens Apple support gebeld op 27-02-13 en het probleem uitgelegt. Na het opgeven van mijn serienummer werd duidelijk dat mijn telefoon afkomstig is uit Amerika zoals ik ook had verteld tegen de medewerker. De medewerker heeft het eea na gevraagd en heeft mij even later verteld dat dit totaal geen probleem is. Ze vertelde mij de mogelijke opties van reparatie tot omruilen in Amsterdam bij de Applestore. Omdat ze behoorlijk wat opties aangaf heb ik gevraagd of ik daar overna kon denken. Dit was geen probleem.
Uiteindelijk heb ik besloten om mijn telefoon om te ruilen. Zodat ik de telefoon niet lang kwijt ben. Op Maandag 04-03-13 heb ik Apple support gebeld om dit door te geven. De medewerker ging alles in orde maken. Maar hij kwam met het volgende: deze telefoon kan niet door ons vervangen worden omdat deze in Amerika is gekocht. Dit in zeer grote tegenstelling tot hetgeen ik eerder heb gehoord van andere Apple Support collegas.
De eerste Apple medewerker die ik aan de lijn heb gehad vertelde mij dan ook da ik zonder enig probleem mijn toestel kon omruilen of laten repareren (kostenloos) Bovendien als ik mijn serienummer op de Nederlandse Apple website invul dan staat daar dat ik gebruik kan maken van hun service.
Het kan toch niet zo zijn dat Apple support eerst alles toezegt en vervolgens om duistere redenen alles afzegt??!
Hebben jullie hier misschien ervaring mee of een mogelijke oplossing?
Met vriendelijke groet,
Tim
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple iphone 5 probleem Apple Support garantie
-
Apple iphone 5 probleem Apple Support garantie
Laatst gewijzigd door Timberland op 09 mar 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Apple iphone 5 probleem Apple Support garantie
Wel vreemd dat je toestel in de toekomst kapot gaat, en je hem nu al wilt omruilen. Heb je soms een glazen bol...
Zonder gekheid. Een toestel dat gekocht is in de VS valt onder de garantie bepalingen van aldaar. Waarschijnlijk geeft apple wereldwijd garantie maar hoe dat precies zit weet ik niet. Het is in ieder geval geen recht maar een extra van apple. Ik zou gewoon naar de store gaan en vragen hoe het zit, niet al te lang nadenken en gewoon omruilen of repareren als ze een van die 2 aanbieden...
Zonder gekheid. Een toestel dat gekocht is in de VS valt onder de garantie bepalingen van aldaar. Waarschijnlijk geeft apple wereldwijd garantie maar hoe dat precies zit weet ik niet. Het is in ieder geval geen recht maar een extra van apple. Ik zou gewoon naar de store gaan en vragen hoe het zit, niet al te lang nadenken en gewoon omruilen of repareren als ze een van die 2 aanbieden...
Wat is het huidige beleid voor de iPhone 5s en iphone 5c?
Ik denk niet dat het product uitmaakt. Eerder per categorie en als voorwaarden veranderen gelden de voorwaarden van het moment van de koop (uiteraard)maira9 schreef:Wat is het huidige beleid voor de iPhone 5s en iphone 5c?