LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple zogenaamd kapot

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
thedonhimself

Apple zogenaamd kapot

Ongelezen bericht door thedonhimself »

Hallo iedereen,

ik heb in juli vorig jaar een iPod gekocht, met name omdat ik af en toe lange reizen moet maken en voor die gelegenheid af en toe een film kijk.
Voor mijn iPod heb ik zo'n dockingstation gekocht met boxen, dat je muziek kunt luisteren op speakers en extra oordopjes.

Nou heb ik mijn iPod al ruim 3,5 maand ALLEEN gebruikt alleen in m'n dockingstation op muziek af te spelen en hem op te laden. Vervolgens had ik hem écht een keer nodig. Dus heb ik er een film op gezet en de hele nacht aan de lading gehad. De volgende ochtend was het scherm helemaal wit met rode verticale lijnen. En diezelfde middag deed het scherm helemaal niets meer.
Vervolgens direct de helpdesk gebeld, je wilt tenslotte ook van je product gebruik maken > en die zeiden dat ik de iPod moest herstellen naar fabriksstand (blabla) en dat is ook gelukt, zonder resultaat.

Dan krijg je te horen dat je hem mag opsturen naar hen (wordt bij je opgehaald dus geen kosten) en het lijkt allemaal heel erg professioneel en klankvriendelijk hoe ze je helpen. Maar twee dagen later krijg ik mijn ipod terug, afscheept met een briefje waarop een vinkje is gezet in het vakje 'Ondergedompeld in een vloeistof'.

Nu heb ik dus een iPod gekocht voor €239,00 nog geen jaar gebruikt (niet eens intensief) en nu heb ik feitelijk helemaal niets meer.

Helpdesk gebeld en (wel) direct doorverbonden met een medewerker, die zegt dat er op één of andere manier toch vloeistof op is gekomen (kunnen ze zien met een indicator in de hoofdtelefooningang) en heb ik heleemaaal niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Goede service van Apple, dacht het niet!

Wat kan ik doen? Ik heb al een officiële klacht ingediend.
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met Apple Care (de helpservice).
Laatst gewijzigd door thedonhimself op 20 mei 2009 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.

TheLD

Re: Apple zogenaamd kapot

Ongelezen bericht door TheLD »

Je moet duidelijk zien te krijgen hoe ze dit precies constateren. Misschien dat zo'n indicator ook wel door zweet/condens oid kan "verkleuren". Ik zou ze om duidelijk bewijs vragen dat het vochtschade is door verkeerd gebruik. Hier staat ok het eea: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=465143

Dit staat natuurlijk los van de medewerkers, als ik je verhaal zo lees doen zij perfect hun werk. Ze zorgen voor het halen en retouren en zijn netjes. Ze krijgen simpelweg de opdracht om een claim af te wijzen bij een "verkleurde" indicator. Ze gaan echt niet hun baan op het spel zetten voor jou.

thedonhimself

Ongelezen bericht door thedonhimself »

Bedankt voor je reactie TheLD,

wat de medewerkers betreft heb je gelijk en ik heb nu ook de titel aangepast.

Uit de post waar je naar linkte kan ik afleiden dat er mogelijk geen goed werkende indicator opzou zitten, nou is dit natuurlijk lastig te bewijzen. Ook vertelde Apple aan de telefoon dat er goed onderzoek naar dit 'systeem' is gedaan. Maar ik zal ze wel weer bellen om te vragen naar de preciesheid van de indicator, want als de uitgang van mijn oordopjes nat waren toen ik hem erin heb gestoken en de indicator kleurt rose werkt het principe niet... Omdat een defecte LCD niet mag ontstaan door slechts een druppel.

Trouwens, ik heb ook een klacht bij hun ingediend. Maar je hebt daar eigenlijk niets aan omdat zij zelf ook de klachten afhandelen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdens transport naar de werkplaats kan er water bij gekomen zijn.
Daarom doe ik er eerst een vershoudfolie over voor versturen.

Dit doe ik bij elk apparaat en zelfs de telefoon op de boot overleeft een val in het water.
Voor ik eruit was duurde even want met golven kom je niet makkelijk aan boord, ik denk dus 10 minuten en ik hoef dankzij waterdichte vers houd folie geen nieuwe te kopen!

Gesloten