LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AppleCare gesloten maar geen garantie
AppleCare gesloten maar geen garantie
Beste Tros Radar,
Ik heb een probleem met AppleCare+. In januari dit jaar heb ik een Apple Watch 4 Cellular + GPS 40mm gekocht in Australië. Toen ik in Nederland aankwam heb ik AppleCare+ aangeschaft mocht er een probleem met deze Apple Watch ontstaan in Nederland.
Nu gebeurde dat in maart. De hartslagfunctie werkte niet goed meer aan een pols. Dus ik de AppleCare support lijn gebeld, en ik moest mijn apparaat resetten, opnieuw opstarten, opnieuw koppelen, maar dat bood geen oplossen. Daarna werd er een Express Replacement service aangeboden. Maar bij het instellen van deze Express Replacement lukte dat niet in de systemen van Apple omdat het model wat ik had niet in Nederland verkocht wordt. Nu zegt de overeenkomst die ik gesloten heb niks over modellen en vind ik dat ik gewoon geholpen moet worden.
De medewerker aan de lijn gaf mij aan dat ik naar een Apple Store in Duitsland, Frankrijk of Zwitserland kon gaan en daar alsnog gebruik kon maken van de garantie. Ik vond dit wel een beetje raar, maar omdat ik twee weken daarna toch via Basel moest rijden heb ik daar een afspraak laten maken en probeerde ik daar garantie te krijgen. Ik kreeg daar te horen dat alleen Zwitserse klanten geholpen werden en ik niet. Al met al heeft dat mij met mijn reisgenoten 2 uur tijdsverlies en frustratie gekost.
Vervolgens weer terug in Nederland heb ik nogmaals geprobeerd om het met Apple op te lossen, maar er wordt geen enkele goede oplossing geboden. Welke opties heb ik en hoe moet ik die precies bewandelen. Het is namelijk zo dat ik een overeenkomst heb waarin ze mij service moeten bieden, maar Apple blijft in gebreke. De enige oplossing die ze na veel moeite bieden is het volledig terugbetalen van de AppleCare garantie omdat ze niet kunnen leveren vanuit Nederland. Ik ben hier op dit moment nog niet op ingegaan, want ik heb een defect apparaat en ik heb een overeenkomst voor garantie gesloten met hun.
Stel ik krijg een nieuwe opgestuurd vanuit Duitsland en ik moet het apparaat met een ontvangen label opsturen naar Duitsland dan vind ik dat ook prima.
Ik heb een probleem met AppleCare+. In januari dit jaar heb ik een Apple Watch 4 Cellular + GPS 40mm gekocht in Australië. Toen ik in Nederland aankwam heb ik AppleCare+ aangeschaft mocht er een probleem met deze Apple Watch ontstaan in Nederland.
Nu gebeurde dat in maart. De hartslagfunctie werkte niet goed meer aan een pols. Dus ik de AppleCare support lijn gebeld, en ik moest mijn apparaat resetten, opnieuw opstarten, opnieuw koppelen, maar dat bood geen oplossen. Daarna werd er een Express Replacement service aangeboden. Maar bij het instellen van deze Express Replacement lukte dat niet in de systemen van Apple omdat het model wat ik had niet in Nederland verkocht wordt. Nu zegt de overeenkomst die ik gesloten heb niks over modellen en vind ik dat ik gewoon geholpen moet worden.
De medewerker aan de lijn gaf mij aan dat ik naar een Apple Store in Duitsland, Frankrijk of Zwitserland kon gaan en daar alsnog gebruik kon maken van de garantie. Ik vond dit wel een beetje raar, maar omdat ik twee weken daarna toch via Basel moest rijden heb ik daar een afspraak laten maken en probeerde ik daar garantie te krijgen. Ik kreeg daar te horen dat alleen Zwitserse klanten geholpen werden en ik niet. Al met al heeft dat mij met mijn reisgenoten 2 uur tijdsverlies en frustratie gekost.
Vervolgens weer terug in Nederland heb ik nogmaals geprobeerd om het met Apple op te lossen, maar er wordt geen enkele goede oplossing geboden. Welke opties heb ik en hoe moet ik die precies bewandelen. Het is namelijk zo dat ik een overeenkomst heb waarin ze mij service moeten bieden, maar Apple blijft in gebreke. De enige oplossing die ze na veel moeite bieden is het volledig terugbetalen van de AppleCare garantie omdat ze niet kunnen leveren vanuit Nederland. Ik ben hier op dit moment nog niet op ingegaan, want ik heb een defect apparaat en ik heb een overeenkomst voor garantie gesloten met hun.
Stel ik krijg een nieuwe opgestuurd vanuit Duitsland en ik moet het apparaat met een ontvangen label opsturen naar Duitsland dan vind ik dat ook prima.
-
- Berichten: 12834
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
U hebt een overeenkomst met een verkoper in Australië.
Voor registratie in Nederland gelden voorwaarden. Binnen 60 dagen na aankoop en u moet het serienummer ingeven. Het lijkt mij vrij lastig om een serienummer uit Australië hier in te geven.
U had beter de verzekering daar kunnen afsluiten aangezien u recht hebt op wereldwijde hulp.
Hoe heeft u de verzekering afgesloten, heeft u het serienummer ingegeven en hebt u daar bewijs van?
Voor registratie in Nederland gelden voorwaarden. Binnen 60 dagen na aankoop en u moet het serienummer ingeven. Het lijkt mij vrij lastig om een serienummer uit Australië hier in te geven.
U had beter de verzekering daar kunnen afsluiten aangezien u recht hebt op wereldwijde hulp.
Hoe heeft u de verzekering afgesloten, heeft u het serienummer ingegeven en hebt u daar bewijs van?
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Hoewel een andere oorzaak vind u hier een beetje hetzelfde probleem
webwinkels-f69/gsmweb-levert-tsjechisch ... 90174.html
Lijkt dus niet oplosbaar te zijn.
.Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app.
webwinkels-f69/gsmweb-levert-tsjechisch ... 90174.html
Lijkt dus niet oplosbaar te zijn.
.Dit heeft tot gevolg dat bepaalde functionaliteiten beperkt zijn, o.a. het functioneren van de ECG-app.
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Maar hoe kan je apple care+ afsluiten voor een horloge dat niet in Nederland gekocht is? Je geeft aan dat je nu een probleem hebt met het invullen van je serienummer, maar als ik de site van apple volg, moet je bij het afsluiten van de verzekering ook je serienummer doorgeven, is dat toen ook gedaan? Als zij toen geen probleem maakten van het serienummer, zou dat mijns inziens geen beperking moeten zijn.
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Toch heb ik gewoon een bewijs van AppleCare garantie in Nederland met het Australische serienummer. Dus dan moet AppleCare in Nederland service bieden lijkt mij?
Senso
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Maar die AppleCare is niet in Australië gekocht. Heb je ook niets aan.
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Toen ik in Nederland aangekomen was dacht ik: Die AppleCare is toch wel handig en heb het online aangeschaft door mijn serienummer in te voeren en ik heb in euro’s betaald in NL. Werd gewoon geaccepteerd. Ik heb ook gewoon een Nederlandse overeenkomst.
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Apple is een internationaal bedrijf de overeenkomst is geldig voor het land van aanschaf. Maar deze strijd ga je niet winnen van Apple. Zij gaan geen garantie verlenen op een product wat in Nederland niet te koop is, lijkt me ook heel logische.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Compleet mee oneens! Er staat nadrukkelijk bij applecare+ het volgende.sylvesterb schreef: ↑29 mei 2019 19:48Apple is een internationaal bedrijf de overeenkomst is geldig voor het land van aanschaf. Maar deze strijd ga je niet winnen van Apple. Zij gaan geen garantie verlenen op een product wat in Nederland niet te koop is, lijkt me ook heel logische.
Heb je die niet is het dus wel handig om te hebben. Bron: https://www.iculture.nl/uitleg/applecare/Er zijn ook genoeg redenen waarom AppleCare+ helemaal niet nodig is, bijvoorbeeld omdat je Europese consumentenbescherming hebt,
Ze hebben geaccepteerd als verzekerde dus moet ook vergoed worden. Tenzij het nadrukkelijk in de voorwaarden staat van zijn overeenkomst dat aangeschafte producten buiten de EU niet kan worden verzekerd.
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Tja dan veel succes als je daar zo zeker van bent. In welk land begin je de rechtszaak?
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Nederland. Daar is de overeenkomst tot stand gekomen betreft verzekering.Theotrucker schreef: ↑29 mei 2019 21:00Tja dan veel succes als je daar zo zeker van bent. In welk land begin je de rechtszaak?
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Er zal in de voorwaarden van uw overeenkomst staan welke recht van toepassing is verklaard.
Dit maar eens eerst nakijken.
Dit maar eens eerst nakijken.
Re: AppleCare gesloten maar geen garantie
Juridisch zit Apple volgeens mij fout. Ze hebben de mogelijkheid gegeven om een AppleCare contract af te sluiten, op een apparaat waarvan je het serienummer hebt ingevuld, en dat vervolgens geaccepteerd. Daarmee zijn ze een contractuele verplichting aangegaan, waarvoor ze jouw Eurootjes hebben geïncasseerd.