Die eerste is vrij eenvoudig inderdaad..BBCS schreef: Kijk, als de verkopende partij in die 6 maanden niet met de bewijslast kan komen is het simpel: de verkopende partij dient dan kosteloos het probleem op te lossen.
Echter, en dat zeg jij ook, dat de verkopende partij in die 6 maanden met het keiharde bewijs moet komen.
Sterker nog: Als in die 6 maanden een probleem ontstaat en de verkopende partij kan keihard bewijzen dat het probleem niet te wijten is aan een fabricagefout, montage of materiaalfout (iets anders kan dan niet), dan is dat uitgesloten en moet het wel om een gebruikersfout gaan, en is de zet aan de consument.
Dus ook in die 6 maanden als de verkopende partij dat kan weerleggen heeft de consument een probleem.
De tweede betwist ik ook helemaal niet (misschien leek het zo maar dat was dan zeker niet de bedoeling) op voorwaarde dat de verkopende partij dat maar kan aantonen.. ik wilde enkel aangeven dat dit soms erg lastig kan zijn en dat een consument dan wel moet weten dat deze bewijslast in eerste instantie bij de verkopende partij ligt in dit verhaal. Het leek mij dat het geen nadere toelichting behoefde dat de consument een probleem heeft als de verkoper dit wel kan aantonen. Mocht zoiets aan de hand zijn, moet TS natuurlijk bij zichzelf te rade gaan.
1. Eens.BBCS schreef: Wat ik ermee wil zeggen is dat veel defecten door bepaalde "mishandeling" optreden, waarbij het echt uit is gesloten dat door fabricagefouten diezelfde fouten op kunnen treden.
Het punt is, bewijs het maar.
2. Tja daar zit m nu net de clou die ik probeerde aan te geven. Zoiets is voor beiden lastig aan te tonen.. ik denk dat we het daar wel redelijk eens over zijn. Gelukkig had de klant van de speakerset goed meegewerkt met het bewijs...