LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Basiclabel / Bol.com / Woood Connect - Opbergkast - Wit
Basiclabel / Bol.com / Woood Connect - Opbergkast - Wit
Er wordt nergens beschreven dat de kast grotendeels uit spaanplaat bestaat, dus ga je er vanuit dat de kast 100% massief hout is. Dit is een dure kast en je krijgt er echt rotzooi voor terug. Wij hebben deze kast gekocht met het idee dat de hele kast van stevig hout zou zijn, helaas bleek er achteraf ook meerdere fabrieksfouten in te zitten en de verkoper weigert de kast terug te nemen, omdat de dozen zijn geopend. Ik ben nu al een maand bezig om dit opgelost te krijgen, maar BOL.COM schuift continue het probleem 2 dagen op met na elke 2 dagen een belofte te doen dat ze met een oplossing komen over 2 dagen. Na een maand bezig te zijn geweest begin ik een beetje met mijn ziel onder mijn armen te lopen. Ik ben enorm Teleurgesteld in Bol.com & Basiclabel. De verkoper heeft mij verteld dat ik de kast kan retourneren uit coulance, maar zeggen ook erbij dat de kast niet kan worden gecrediteerd. Zo iets belachelijks heb ik nog nooit gehoord. Uiteindelijk heeft de verkoper de volledige macht, en bepaald dus ook of je wel of geen recht hebt op creditering. Ook al heeft de koper gelijk in dit hele verhaal. Ik ben tot op de dag van vandaag bezig met dit verhaal en had vanaf het begin al geen poot om op te staan.
-
Re: Basiclabel / Bol.com / Woood Connect - Opbergkast - Wit
Woood kasten die voor het grootste deel uit spaanplaat bestaan? De kast is massief grenen of eiken. Wat is er dan spaanplaat?
En wat zijn de fabrikesfouten die er in zitten? Zo'n kast wordt in onderdelen in een timmefabriek gemaakt in partij. Tegenwoordig is alles cnc bewerkt, als er bij u een fout in zit, zou een complete partij niet in orde zijn. Dit komt nagenoeg nooit voor.
Heeft u een link naar de kast zodat we kunnen kijken of de omschrijving echt aangeeft massief hout of spaanplaat.
En wat zijn de fabrikesfouten die er in zitten? Zo'n kast wordt in onderdelen in een timmefabriek gemaakt in partij. Tegenwoordig is alles cnc bewerkt, als er bij u een fout in zit, zou een complete partij niet in orde zijn. Dit komt nagenoeg nooit voor.
Heeft u een link naar de kast zodat we kunnen kijken of de omschrijving echt aangeeft massief hout of spaanplaat.
Bij productspecificaties zal je zien dat er alleen HOUT staat en geen HOUT en/of SPAANPLAAT, dit moet je terugzoeken in omschrijving en dan staat er alsnog geen SPAANPLAAT maar (gemelamineerde legplanken), ik had hiervoor ook nog naar WOOOD gebeld voordat ik de kast ging aanschaffen en zij wisten mij te vertellen dat de hele kast uit 100% grenenhout bestaat.
De fabrieksfouten zit tussen het laminaat en en spaanplaat, er zit ruimte tussen deze 2 componenten en dat zorgt voor speling wat niet zou mogen.
https://www.bol.com/nl/p/woood-connect- ... 043183041/
De fabrieksfouten zit tussen het laminaat en en spaanplaat, er zit ruimte tussen deze 2 componenten en dat zorgt voor speling wat niet zou mogen.
Tjah, als ik zo bij de andere Woood kasten kijk, zie ik ze allemaal voor zo'n 200 á 300 euro voorbij komen, dan weet jij bij voorbaat toch al dat je goedkope zooi koopt?
Ik vind €425,- niet onder goedkoop vallen behalve als je rijk bent dan. Daar kan je bij Kwantum 2 van deze kasten halen (zelfde materiaal) voor minder dan €425,-.
Laatst gewijzigd door Doron18 op 04 mei 2017 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds met deze zaak bezig, hopelijk kan mijn creditcard maatschappij ICS nog een oplossing vinden voor mij.
425 is goedkoop voor een kast, heeft niks te maken met of je rijk bent of niet, of hoeveel andere kasten bij een andere zaak kosten (kwantum staat er ook om bekend om voornamelijk goedkope massaproductie zooi te verkopen).Doron18 schreef:Ik vind €425,- niet onder goedkoop vallen behalve als je rijk bent dan. Daar kan je bij Kwantum 2 van deze kasten halen (zelfde materiaal) voor minder dan €425,-.
Beetje kwalitatieve kast begint bij zo'n 800 euro, en dan praten we nog geen eens over handwerk of maatwerk.
Voor 425 kan je verwachten dat er goedkope materialen zoals spaanplaat gebruikt worden.
"De romp van de CONNECT kast is gemaakt van massief grenenhout. De binnenzijde is voorzien van een gemelamineerde legplanken, praktisch met schoonmaken!"Doron18 schreef:Bij productspecificaties zal je zien dat er alleen HOUT staat en geen HOUT en/of SPAANPLAAT, dit moet je terugzoeken in omschrijving en dan staat er alsnog geen SPAANPLAAT maar (gemelamineerde legplanken), ik had hiervoor ook nog naar WOOOD gebeld voordat ik de kast ging aanschaffen en zij wisten mij te vertellen dat de hele kast uit 100% grenenhout bestaat.
Lijkt mij dus duidelijk dat niet de hele kast uit massief hout bestaat.
Je doet je naam wel een beetje eer aan.Snoodaard schreef: Beetje kwalitatieve kast begint bij zo'n 800 euro, en dan praten we nog geen eens over handwerk of maatwerk..
Omdat?Jetsertje schreef:Je doet je naam wel een beetje eer aan.Snoodaard schreef: Beetje kwalitatieve kast begint bij zo'n 800 euro, en dan praten we nog geen eens over handwerk of maatwerk..
Tsja, alhoewel het géén excuus voor een slechte kwaliteit mag zijn is uw bovenstaande constatering op drijfzand gebaseerd. De omschrijving vermeldt "De romp van de CONNECT kast is gemaakt van massief grenenhout." en alleen al daaruit zou je op moeten kunnen maken dat de kast óók niet-massieve delen bevat. In dit geval de achterwand en de planken en dat is niet ongebruikelijk. Een volledig massieve kast zou ook niet te tillen of verplaatsen zijn, nòg een reden om niet alles van massief hout te maken.Doron18 schreef:Er wordt nergens beschreven dat de kast grotendeels uit spaanplaat bestaat, dus ga je er vanuit dat de kast 100% massief hout is.
Vaak zijn slecht op elkaar aansluitende onderdelen het resultaat van het ondeskundig monteren. In dat geval is het misschien slim de kast voorzichtig te demonteren om hem daarna met hulp van iemand weer in elkaar te zetten.
-
Gemelamineerd hout is altijd een hout basis met daarom een laminaat achtige omhulsel. In 90% van de gevallen is dit spaanplaat. Er staat in ieder geval niet bij dat het om massief houten gemelamineerde onderdelen gaat.Doron18 schreef:Bij productspecificaties zal je zien dat er alleen HOUT staat en geen HOUT en/of SPAANPLAAT, dit moet je terugzoeken in omschrijving en dan staat er alsnog geen SPAANPLAAT maar (gemelamineerde legplanken), ik had hiervoor ook nog naar WOOOD gebeld voordat ik de kast ging aanschaffen en zij wisten mij te vertellen dat de hele kast uit 100% grenenhout bestaat.
Ik snap alleen de ruimte niet tussen het laminaat en het spaanplaat. Het laminaat wordt op het spaanplaat verlijmd. Waar zit die ruimte dan?
U heeft gekregen wat u gekocht heeft . Ben alleen benieuwt wat u bedoeld met ruimte in laminaat