Ik heb in februari dit jaar een nieuwe wasmachine gekocht bij de Bcc en een trekschakelaar om 2 apparaten aan te kunnen sluiten (wasmachine en droger).De bezorgers hebben de trekschakelaar gemonteerd en de wasmachine en droger erop aangesloten. De wasmachine werkt perfect, maar de droger inmiddels niet meer. Ik heb het bcc contactcenter gebeld en gezegd dat de droger niet meer werkt. Er werd me verteld dat ze niet kwamen kijken wat er aan de hand was en dat ik zelf maar een electicien moest vragen er naar te kijken wat er nu kapot was de droger of de trekschakelaar. Ik dacht wat een service. Ik een electricien gebeld en gevraagd of hij kon kijken wat er kapot was. Hij zei de trekschakelaar is kapot, en de draad van de droger is weg gesmolten. U heeft geluk dat u wasmachine het nog doet. Ik de Bcc weer gebeld en het hele verhaal gedaan. Ik kreeg als antwoord dat er geen garantie op de trekschakelaar zit. En dat ze best langs willen komen om een nieuwe te plaatsen, maar dat ik dan gewoon weer 99,95 euro moet betalen. Ik heb bij hun de schakelaar gekocht, maar er zit geen garantie op?
Wat is hier van waar en wat moet ik hier mee doen? Wat zijn mijn rechten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bcc en service
-
Re: Bcc en service
De BCC praat onzin en probeert zich, zoals wel vaker, onder de garantie uit te l*llen. BCC heeft een schakelaar geleverd en gemonteerd. Daar moet ze gewoon garantie op leveren. Als haar chauffeurs niet kundig genoeg zijn om zoiets goed te monteren, moeten ze ze beter opleiden of deze dienst niet aanbieden.
als de wasmachine nog werkt en de droger niet meer, zou je niet direct een probleem met de trekschakelaar verwachten tenzij er 2 aparte schakelaars of 2 aparte aansluitingen in de trekschakelaar zitten.
als de draad van de droger over grote lengte is weggesmolten, zou je een probleem met de droger en met de stoppenkast moeten hebben.(sluiting in de droger en een zekering die niet is doorgebrand).
als de draad van de droger bij de trekschakelaar is gesmolten, dan is die draad waarschijnlijk niet stevig genoeg vastgeschroefd in de trekschakelaar.
als de draad van de droger over grote lengte is weggesmolten, zou je een probleem met de droger en met de stoppenkast moeten hebben.(sluiting in de droger en een zekering die niet is doorgebrand).
als de draad van de droger bij de trekschakelaar is gesmolten, dan is die draad waarschijnlijk niet stevig genoeg vastgeschroefd in de trekschakelaar.
U heeft wettelijke garantie op de door u gekochte producten. Bovendien geldt er een wettelijk bewijsvermoeden, aangezien het defect zich binnen een half jaar heeft plaats gevonden. U heeft daarom recht op herstel tenzij BCC kan bewijzen dat zij deugdelijk goederen heeft geleverd en de montage deugdelijk heeft uitgevoerd.