LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC --> Geen mogelijkheid tot ruilen

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Kristian

BCC --> Geen mogelijkheid tot ruilen

Ongelezen bericht door Kristian »

Apple computer gekocht bij BCC. We hebben veel inlichtingen gevraagd bij BCC. Toen we thuis kwamen bleek de computer kapot, wij zijn toen teruggegaan. Hier werd eerst getest of hij inderdaad kapot was. Toen ze hebben geconstateerd dat de computer inderdaad kapot was wilden ze deze kosteloos vervangen.De computer was niet op voorraad en zouden ze dan bij ons bezorgen.

Nadat de bon voor garantie was uitgeprint zag ik een oud adres van mij staan. De medewerker had de opdracht al doorgegeven aan DHL maar dit zou volgens BCC geregeld kunnen worden. Ik kreeg een nieuwe bon op het juiste adres. Er ging waarschijnlijk geen lampje branden dat het 80 km verderop is. Ik heb de bewuste dag 30-5-216 vrij genomen om de computer in ontvangst te nemen. Toen de computer om 5u nog niet was geleverd hebben we contact opgenomen met DHL en deze gaven aan dat de computer op het oude adres bezorgd is. We hebben met DHL kunnen afspreken dat de computer bij een supermarkt in de buurt werd afgegeven zodat we deze de volgende dag zouden kunnen ophalen. Nadat ik op 31-5-2016 dit kenbaar heb gemaakt bij klantenservice van BCC werd deze klacht doorgezet naar BCC vestiging Apeldoorn. Ik kreeg hierop een voorstel van € 29,-- compensatie. Dit dekte natuurlijk nooit de kosten maar gingen wij ervan uit dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet met opzet hebben gedaan en hebben we het bod geaccepteerd.

Twee dagen later blijkt dat ze ons TOTAAL VERKEERDE informatie hebben verstrekt over de computer, we kwamen erachter, dat wat we eigenlijk wilde hebben, wel mogelijk was bij apple. Wij wilden een kleine all-in computer die wel redelijk snel was, volgens de verkoper bij BCC was wat wij hadden het maximale. We kwamen erachter dat dit helemaal niet zo is en dat je gewoon kunt upgraden bij apple en deze bestellen. We wilden daarop de completer inruilen binnen de gestelde 14 dagen om de juiste computer te kopen zoals wij hem voor ogen hadden. Toen we daar aankwamen in de winkel, wilden ze de computer NIET terugnemen. Ze gaven aan als reden dat de garantie op 30-5-2016 is ingegaan en dat ze dat eerst moesten uitzoeken, dit kwamen ze mij met 2 mensen tegelijk vertellen. Ik heb meerdere malen aangegeven dat dit een onzin verhaal is want je kunt altijd binnen 14 dagen goederen ruilen. BCC had hier een andere zienswijze op, hun stelde dat zodra ik de computer aan zou doen de garantie in zou gaan, als ik hem dan zou ruilen zou iemand anders geen garantie hebben. Dit was onze verantwoordelijkheid en hadden we de computer maar niet moeten aanzetten.

Het is dus COMPLETE ONZIN van BCC APELDOORN want op 30-5-2016 hadden wij de computer niet eens, deze is pas op 31-5-2016 in ons bezit gekomen. We zijn naar een ander filiaal van BCC gegaan en daar kon deze computer probleemloos worden geretourneerd, het geld hebben we inmiddels ontvangen. Omdat ik zo SCHANDALIG ben behandeld door BCC APELDOORN heb ik besloten om een klacht in te dienen bij de klantenservice. Ik werd 2 uur later gebeld door BCC APELDOORN. Heel " toevallig " door dezelfde man. De klacht word dus afgehandeld door iemand waartegen ik de klacht indien, beetje jammer dat hij niet kan bedenken om dit door een onafhankelijke derde persoon te laten doen. Het viel mij heel erg op dat hij delen van het gesprek zich niet meer herinneren. Vindt het wel vreemd, dat het precies de dingen waren waar hij geen gelijk in had, mijn doel voor de klacht was om een excuus te krijgen van BCC Apeldoorn voor de schandalige behandeling. In plaats hiervan kwamen er leugens en beschuldigingen. De excuus heb ik dus niet gekregen. De medewerker bood totaal geen oplossing. Hun motto " low pricing, high service" is een lachertje. Voor de tweede keer voel ik mij niet serieus genomen. Het is te belachelijk voor woorden dat zo iemand de klacht moet afhandelen. Tip: ZET NOOIT EEN VOET BINNEN BIJ BCC APELDOORN.

Ik heb besloten om nooit meer wat te kopen bij BCC. Op vrijdag 1-7-2016 werd ik ineens gebeld, door BCC Hengelo. Dit is 80 km verderop, die gaven aan dat het product wat ik gisteren bij ze heb gekocht, gearriveerd is. Ik zei dat ik niks had gekocht. De vrouw bleef volhouden dat ik gisteren een navigatie bij ze gekocht heb en dat deze binnen was, nadat ik 4 keer heb ontkend iets gekocht te hebben waarbij ik de laatste zéér geïrriteerd heb gereageerd, heeft ze opgehangen. Vervolgens krijg ik een uur later een e-mail dat het product wat ik heb gekocht gearriveerd is en wordt opgestuurd, naar mijn oude adres ! Wederom blijkt dus dat ze bij die persoon een verkeerde naam hebben gezet, ik heb dit wederom aangegeven bij BCC en daarin ook gezegd dat ze al mijn gegevens uit het systeem moeten verwijderen. Ik wil niks meer met deze winkel te maken hebben, blijkbaar snappen ze ook het woord uitschrijven niet, want wederom krijg ik op 2-7-2016 een e-mail van BCC met akties, ik ben er ondertussen moedeloos van geworden. Het is de meeste incompetente organisatie die er is.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jul 2016 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

KR1275

Re: BCC --> Geen mogelijkheid tot ruilen

Ongelezen bericht door KR1275 »

Kristian schreef:Ik heb meerdere malen aangegeven dat dit een onzin verhaal is want je kunt altijd binnen 14 dagen goederen ruilen.
Waar baseert u dit op? Staat dat in de voorwaarden van BCC?
Als dat niet zo is, geldt 'gekocht = gekocht' en bent u afhankelijk van extra service van BCC.

Die upgrademogelijkheid geldt overigens alleen bij Apple zélf en niet bij producten in de winkel.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kristian schreef:ik heb dit wederom aangegeven bij BCC en daarin ook gezegd dat ze al mijn gegevens uit het systeem moeten verwijderen. Ik wil niks meer met deze winkel te maken hebben, blijkbaar snappen ze ook het woord uitschrijven niet, want wederom krijg ik op 2-7-2016 een e-mail van BCC met akties, ik ben er ondertussen moedeloos van geworden. Het is de meeste incompetente organisatie die er is.
Voor e-mail diensten moet je jezelf afmelden door in het mailtje op de daarvoor bedoelde link te klikken.

Verder vind ik je klacht behoorlijk overtrokken. Je had geen recht zomaar van de koop af te zien "in 14 dagen". Zo werkt het niet bij een aankoop in een winkel. BCC heeft verder onder garantie je gewoon geholpen, dus dat je dat hele niet-relevante verhaal bij je klacht betrekt is leuk, maar zegt vooral wat over jou en niet over BCC.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kristian schreef:Nadat de bon voor garantie was uitgeprint zag ik een oud adres van mij staan. De medewerker had de opdracht al doorgegeven aan DHL maar dit zou volgens BCC geregeld kunnen worden. Ik kreeg een nieuwe bon op het juiste adres. Er ging waarschijnlijk geen lampje branden dat het 80 km verderop is. Ik heb de bewuste dag 30-5-216 vrij genomen om de computer in ontvangst te nemen. Toen de computer om 5u nog niet was geleverd hebben we contact opgenomen met DHL en deze gaven aan dat de computer op het oude adres bezorgd is. We hebben met DHL kunnen afspreken dat de computer bij een supermarkt in de buurt werd afgegeven zodat we deze de volgende dag zouden kunnen ophalen. Nadat ik op 31-5-2016 dit kenbaar heb gemaakt bij klantenservice van BCC werd deze klacht doorgezet naar BCC vestiging Apeldoorn. Ik kreeg hierop een voorstel van € 29,-- compensatie. Dit dekte natuurlijk nooit de kosten maar gingen wij ervan uit dat ze het hoogstwaarschijnlijk niet met opzet hebben gedaan en hebben we het bod geaccepteerd.
Als je extra kosten hebt gemaakt dan kun je die verhalen. Anders zou ik de 29 euro gewoon aannemen.
Kristian schreef:Twee dagen later blijkt dat ze ons TOTAAL VERKEERDE informatie hebben verstrekt over de computer, we kwamen erachter, dat wat we eigenlijk wilde hebben, wel mogelijk was bij apple. Wij wilden een kleine all-in computer die wel redelijk snel was, volgens de verkoper bij BCC was wat wij hadden het maximale.
Nu komt het er op aan wat er precies gezegd is en als dat betwist wordt wat je daarvan kunt bewijzen. Afhankelijk van het een en ander kun je de koop ontbinden op grond van non-conformiteit of vernietigen op grond van misleiding of dwaling.
Kristian schreef:Ik heb meerdere malen aangegeven dat dit een onzin verhaal is want je kunt altijd binnen 14 dagen goederen ruilen.
Helaas is dat niet zo.
Kristian schreef:Ik heb besloten om nooit meer wat te kopen bij BCC. Op vrijdag 1-7-2016 werd ik ineens gebeld, door BCC Hengelo. Dit is 80 km verderop, die gaven aan dat het product wat ik gisteren bij ze heb gekocht, gearriveerd is. Ik zei dat ik niks had gekocht. De vrouw bleef volhouden dat ik gisteren een navigatie bij ze gekocht heb en dat deze binnen was, nadat ik 4 keer heb ontkend iets gekocht te hebben waarbij ik de laatste zéér geïrriteerd heb gereageerd, heeft ze opgehangen. Vervolgens krijg ik een uur later een e-mail dat het product wat ik heb gekocht gearriveerd is en wordt opgestuurd, naar mijn oude adres ![/qoute]
Niet besteld = niet betalen.
Kristian schreef:Wederom blijkt dus dat ze bij die persoon een verkeerde naam hebben gezet, ik heb dit wederom aangegeven bij BCC en daarin ook gezegd dat ze al mijn gegevens uit het systeem moeten verwijderen.
Dat hoeven ze niet te doen, omdat ze een belang bij de verwerking van je persoonsgegevens hebben.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Conform privacy wetgeving hoeven ze dat dus wel te doen, Alfa. Vrij nieuwe wetgeving, je hoeft niet overal verstand van te hebben ;-)

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Enkele offtopic bijdragen door Moderatie verwijderd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

gemist schreef:Conform privacy wetgeving hoeven ze dat dus wel te doen, Alfa. Vrij nieuwe wetgeving, je hoeft niet overal verstand van te hebben ;-)
Kan je dit onderbouwen? Blijkbaar heb je er verstand van.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is eigenlijk mondeling advies.

Geen enkel bewijs dat de beloofde ook in deze computer zaten.
Daarom is ruilen op basis van mondelinge info erg lastig.

Als je echter online had gekocht en deze specificaties had opgeslagen had je wel bewijs of de computer aan die opgave voldoet.
Nu word het moeilijker, ik kan een TV met satelliet tuner kopen en als dat ontbreekt de koop ontbinden....
Maar in winkel heb ik geen bewijs, tenzij ik gesprek ga filmen....

Koop meer online en zoek zelf., ja dat is ook een voordeel van online kopen en daar zullen de stenen winkels niet blij mee zijn.

Maar online bij BCC zoeken , opslaan en in winkel plaatselijk zelfde type kopen mag natuurlijk wel.
Ook online bestellen en afhalen maar in winkel kopen, dan zit je met bewijs probleem als je afgaat op advies verkoper.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
gemist schreef:Conform privacy wetgeving hoeven ze dat dus wel te doen, Alfa. Vrij nieuwe wetgeving, je hoeft niet overal verstand van te hebben ;-)
Kan je dit onderbouwen? Blijkbaar heb je er verstand van.
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Hoe heet deze nieuwe privacy wetgeving? Waar kunnen we er over terug lezen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat hoeven ze niet te doen, omdat ze een belang bij de verwerking van je persoonsgegevens hebben.
Je hebt daar iets gekocht en staat daar in het debiteurenbestand met daar aan gekoppeld een faktuur.
Verwijdering van de debiteurengegevens zou niet eens moeten kunnen als daar transacties aan gekoppeld zijn, dat zou een "gat" in de boekhouding veroorzaken.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

hoe werkt dat dan als je iets koopt en contant betaald?

Gesloten