LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bon vervaagd geen garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
olaf79

Bon vervaagd geen garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hallo,

Nog geen jaar geleden een pannenset gekocht bij Blokker. Zoals altijd garantiebewijs (de kassabon waarop groot staat: dit is uw garantiebewijs) netjes bewaard in een ordner.

Nu valt de pannenset uit elkaar en kom ik met de - nog slechts gedeeltelijk leesbare bon - terug bij de blokker. Ze accepteren de garantie niet omdat de bon niet leesbaar is. De naam blokker, datum is leesbaar maar niet het artikel.

Mijns inziens hoef ik niet op te draaien voor het feit dat kassabonnen van blokker vervagen en zeker niet omdat ze ook nog eens goed zijn opgeborgen. Geen garantie zonder bon staat erop. Ik heb de bon. Dus wil ik garantie.

Wat is jullie mening hierover.

16again

Re: Bon vervaagd geen garantie

Ongelezen bericht door 16again »

Indien met PIN betaald, kan PIN betalingssbewijs helpen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Hmmm, twijfelaar. Bij de wat grotere zaken maak ik altijd een fotokopietje als de bon afgedrukt is op hittegevoelig papier juist om zulke discussies te vermijden. Ik kan me enigszins voorstellen dat als het artikel niet te identificeren is adhv de bon de medewerker voor een dilemma staat. De bon in combinatie met de pinafschrijving proberen - is dat een optie?

Blokker staat inderdaad niet zo héél erg bekend om haar klantvriendelijkheid en flexibiliteit in dit soort zaken of in garantie-issues in het algemeen.

Ik heb zoiets dergelijks aan de hand gehad met ze (geloof een frituurpannetje of zo) een aantal jaren geleden en het enige gedaan wat ik kon: "one strike, you're out" principe toegepast en koop er al jaren helemaal niks meer behalve kleine dingetjes.

Voel met je mee maar je kan er vrees ik niet zo veel mee.

olaf79

PIN bon is het garantiebewijs...

Andere bonnen vervagen niet in dezelfde map. Volgens mij is dit gewoon gevalletje ik zoek k*t smoes om er onder uit te komen.

olaf79

snuffel1 schreef:Als de aankoopbon dusdanig is vervaagd gaat de verkoper geen garantie verlenen. Een pinbetaling is ook niet steekhoudend die geeft enkel aan dat u op een bepaalde datum bij de Blokker een product aangeschaft heeft. Wat betreft u stelling, ik heb de aankoopbon dus garantie is zo te pareren want u heeft een aankoopbon waar niets opstaat. Wel grappig dat de aankoopbon zo snel is vervaagd normaliter gebeurt dat enkel maar bij blootstelling aan een grote hoeveelheid zonlicht of warmte.
In welke wet staat dat?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Heeft Blokker niet gewoon de plicht om zowel deugdelijk product als ook deugdelijk garantiebewijs te leveren?

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Helaas gebeurd dit tegenwoordig steeds vaker en zeker niet alleen bij Blokker.
Het bonnetje wordt tegenwoordig niet meer geprint, op normaal papier maar met 'warmtepapier'.
Dit soort bonnen zijhn allemaal snel vervaagd.
Onleesbaar wordt het lastig om je gelijk te tonen. ik kan je idd zoals anderen alleen maar verwijzen naar je eventuele bankafschrijving/PIN betaling.

Ik lees dat iemand er fotokopiën van maakt. Ik scan ze (de duurdere artikelen) en sla ze op op de pc. De meesten hebben tegenwoordig wel een scanner in huis.
Op die wijze kan je altijd over je bon beschikken. De papieren gooi ik dan ook direct weg.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

verwijderd wegens dubbele posting

Wonderwall

Ongelezen bericht door Wonderwall »

Ik krijg toch al een aantal jaren bij iedere aankoop, ook bij Blokker, het advies om een kopie van de bon te maken, omdat de bon vervaagt.

olaf79

JanTinusPlukvet schreef:Helaas gebeurd dit tegenwoordig steeds vaker en zeker niet alleen bij Blokker.
Het bonnetje wordt tegenwoordig niet meer geprint, op normaal papier maar met 'warmtepapier'.
Dit soort bonnen zijhn allemaal snel vervaagd.
Onleesbaar wordt het lastig om je gelijk te tonen. ik kan je idd zoals anderen alleen maar verwijzen naar je eventuele bankafschrijving/PIN betaling.

Ik lees dat iemand er fotokopiën van maakt. Ik scan ze (de duurdere artikelen) en sla ze op op de pc. De meesten hebben tegenwoordig wel een scanner in huis.
Op die wijze kan je altijd over je bon beschikken. De papieren gooi ik dan ook direct weg.
Ja dan verschuilen ze zich achter de voorwaarde: alleen garantie met originele kassabon. Immers, gescanned kan zijn gephotoshopped.

Ik hoef niet op te draaien voor het feit dat een garantiebon op goedkoop papier is geprint. Bovendien komt het bedrag van mijn afschrijving precies overeen met de prijs van het product, dat nu nog steeds dezelfde prijs heeft. Bon heeft nog wel een transactie nummer zichtbaar, maar ze zijn beroerd het hoofdkantoor dit in de computer te laten opzoeken. , ik zou gewoon denken, dat lossen we op, onze fout, zadel ik de klant niet mee op.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Probeer hethoofdkantoor eens ? Al weet ik niet of je verder komt volgens mij blokker veel franchise zaken,maar wee ik niet zeker,maar dan nog...

Wel leer voor alle andere aankopen,elk waardevol iets kopie eraan nieten gelijk.
Die bonnen gaan zo snel.vorige week in warm land bon gehad nu al vervaagd!!! Nog geen 2 wk tussen!
Declaratie bon dus nog iets van te lezen...dus geen probleem,maar bedoel maar bizar tegenwoordig,
Gelukkig zijn er zaken die nog met uitgeprinte bonnen werken als je iets duurs koopt,

Bel dus hoofdkantoor? Niet geschoten altijd mis...rustig blijven ook al denk je :evil: :twisted:
En uitleggen de bonnen van tegenwoordig en...helemaal niks meer te zien op de bom? Prijs? Datum??tegen het licht? Prijs datum samen me afschrift??.

Succes

olaf79

rozemarijntje schreef:Probeer hethoofdkantoor eens ? Al weet ik niet of je verder komt volgens mij blokker veel franchise zaken,maar wee ik niet zeker,maar dan nog...

Wel leer voor alle andere aankopen,elk waardevol iets kopie eraan nieten gelijk.
Die bonnen gaan zo snel.vorige week in warm land bon gehad nu al vervaagd!!! Nog geen 2 wk tussen!
Declaratie bon dus nog iets van te lezen...dus geen probleem,maar bedoel maar bizar tegenwoordig,
Gelukkig zijn er zaken die nog met uitgeprinte bonnen werken als je iets duurs koopt,

Bel dus hoofdkantoor? Niet geschoten altijd mis...rustig blijven ook al denk je :evil: :twisted:
En uitleggen de bonnen van tegenwoordig en...helemaal niks meer te zien op de bom? Prijs? Datum??tegen het licht? Prijs datum samen me afschrift??.

Succes
Tsja, hoofdkantoor wil ik wel proberen maar als ik er even over nadenk is dit toch wel te zot voor woorden. Ik heb de originele kassabon en dan moeten ze mij maar geloven. Zij gebruiken tenslotte inferieur papier. Tevens staat nergens in de wet dat ik uberhaupt een bon nodig zou hebben om garantie te hebben. Ik moet aankoop kunnen bewijzen en dat kan ik met die bon. Zoek het maar op in de computer, jullie probleem dat je dat niet wilt.

Maar ik ben wel wat gewend dus ook dit gaan ik winnen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Groot gelijk!! Ben benieuwd!! Laat je het weten of het gelukt is? Hoop het voor je..
Ja is ook te zot voor woorden.

Anders merk aan schrijven! Als niks lukt dat blokker niet mee werkt en dat dat het merk niet ten goede komt...ja je moet iets dan..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je een vervaagde kassabon heb die op thermisch papier gedrukt is wil opnieuw heel voorzichtig egaal verwarmen wel eens werken. Je krijgt dan een soort "negatief".

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Zou ik absoluut niet doen, want is het niet zo dat als dat niet goed gaat de bon helemaal zwart wordt en je er helemaal niets meer aan hebt? En dan kan volgens mij Blokker terecht moeilijk gaan doen.

olaf79

snuffel1 schreef:Daar is Olaf weer, geen aantoonbare/leesbare aankoopbon is geen garantie daar is geen wet voor maar een leesbare aankoopbon is cruciaal om garantie te verkrijgen. Dan nog een leeg stukje thermisch papier met enkel de naam van het bedrijf en een datum kan van alles zijn.
Je leest niet goed. Er staat ook een kassa/transactie nummer op. Met dat nummer kunnen ze in de computer de aankoop opzoeken. Blokker weigert dit, althans, het filiaal. Ik neem vanmiddag hierover contact op met het hoofdkantoor

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zou ik absoluut niet doen, want is het niet zo dat als dat niet goed gaat de bon helemaal zwart wordt
Ik gebruikt het woord "Voorzichtig" niet voor niets :wink: .

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

bprosman schreef:
Zou ik absoluut niet doen, want is het niet zo dat als dat niet goed gaat de bon helemaal zwart wordt
Ik gebruikt het woord "Voorzichtig" niet voor niets :wink: .
Ja maar ik vind je tip net zo vaag als de kassabon van olaf :wink:, Iemand die er geen verstand van heeft moet vind ik dan op zijn minst de warmtebron en de temperatuur en evt. afstand weten, want ik kan wel heel voorzichtig (heel eventjes maar :roll: ) de hete strijkbout er op zetten, maar ik denk dat je dat niet bedoelt.
bprosman schreef:Als je een vervaagde kassabon heb die op thermisch papier gedrukt is wil opnieuw heel voorzichtig egaal verwarmen wel eens werken. Je krijgt dan een soort "negatief".

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dit is uiteraard niet iets nieuws dat kasabonnen tzt vervagen. Speelt al heel wat jaartjes.

Anyway, tis reeds geschreven maar nogmaals: Maak een kopie of scan de kassabon.

Wat ikzelf ook regelmatig doe is als ik een artikel koop waarmee geadverteerd wordt met extra lange garantie dan bewaar ik de folder ook.
Kassabon, kopie kassabon, folder en handleiding gaan gezamelijk in schoenendoos.

Heb ooit keer discussie gehad dat een aankoop geen 3 maar 2 jaar garantie had en ik heel toevallig nog de folder had bewaard. Sinsdien bewaar ik deze om discussies te voorkomen.

Ben benieuwd hoe afloopt.

olaf79

Vandaag contact gehad met blokker.

Filiaal had nooit zo mogen reageren, zeker niet omdat transactie nummer hadden. Bij twijfel heeft de klant gelijk volgens hun beleid. Set wordt dus onder garantie vervangen.

Eind goed al goed.

Gesloten