Eind November 2013 een Brandy Melville rugzak gekocht voor mijn dochter, die zij met kerst heeft gekregen. Ze gebruikt de tas niet intensief, maar na 4-5 maanden blijkt de magneetsluiter in de klep uit de stof te scheuren. De magneet is duidelijk te sterk voor de stof.
Op 25 mei teruggegaan naar Brandy store in Amsterdam, in de veronderstelling dat hierover geen discussie zou ontstaan. Het is duidelijk te zien wat er aan de hand is.
Daar blijkt een jonge, doch onervaren, dame Daisy “de leiding” te hebben. Zij vindt het niet zo erg dat de sluiter uit de klep is gescheurd en geeft direct aan dat ze hier niets aan zal doen. “U heeft de tas al gebruikt”, zo gaf zij aan. De eigenaren van de winkel zijn onbereikbaar voor klanten. Na veel discussie belooft zij uiteindelijk dat zij de eigenaresse (E. Mikkers) zal bellen en de vraag aan haar zal voorleggen hoe dit zal worden opgelost. De week erna is Daisy steeds niet bereikbaar. Na bijna 2 weken komt het hoge woord eruit. Ik mag een email sturen naar [email protected], maar zij zullen niets voor mij doen (?!). “Brandy geeft geen garantie op de tas. Zij maken hierop geen uitzondering”, gaf Daisy aan. Onze 14 jarige dochter is natuurlijk erg teleurgesteld. Weg rugtas, weg kado! De tas scheurt immers nu gewoon verder.
Toch nog een keer gecommuniceerd met Brandy Melville via het emailadres. De Chief Customer Support Europe, Gina Suti, vindt dat ze het allemaal heel erg goed hebben gedaan en geeft aan dat wij 1 dag te laat zijn om ondeugdelijk product onder garantie te claimen. Ze biedt 10% korting op een TOEKOMSTIGE aankoop. Welnu, die gaat er niet meer komen!
Het koperspubliek in deze zaak bestaat voornamelijk uit jonge meisjes, die het merk erg hip vinden. Wees gewaarschuwd voor dit soort praktijken. Wij zullen deze zaak in de toekomst mijden en eenieder aan wie wij dit vertellen, heeft dezelfde mening.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BrandyMelville Amsterdam GEEN GARANTIE op produktfouten
Re: BrandyMelville Amsterdam GEEN GARANTIE op produktfouten
Weleens een 14 jarige meegemaakt die voorzichtig is met hun schooltas? En ook al is ze voorzichtig op scholen krijgen tassen heel wat te verduren. U zegt dat de magneet te sterk is voor de stof? Waarschijnlijk had ze em gewoon voorzichtiger moeten openmaken. Je komt er toch niet na 5 maanden achter dat de tas moeilijk open gaat?
Kan me goed voorstellen dat die winkel dit niet wil vergoeden.
Kan me goed voorstellen dat die winkel dit niet wil vergoeden.
Re: BrandyMelville Amsterdam GEEN GARANTIE op produktfouten
hans15323 schreef: De Chief Customer Support Europe, Gina Suti, vindt dat ze het allemaal heel erg goed hebben gedaan en geeft aan dat wij 1 dag te laat zijn om ondeugdelijk product onder garantie te claimen.
Is dat nou pure domheid of arrogantie?
Het is in ieder geval genoeg reden om dat merk te mijden als de pest als ze daar zo'n instelling hebben.
Re: BrandyMelville Amsterdam GEEN GARANTIE op produktfouten
Beste Aerox, dank voor je reaktie, maar misschien is het handig om de volgende keer de tekst eerst goed te lezen voordat je een reactie plaatst. Daarnaast zijn er ook 14 jarigen die wel zorgvuldig met hun spullen omgaan. Het gaat niet om een schooltas, maar om een rugtas.
Re: BrandyMelville Amsterdam GEEN GARANTIE op produktfouten
Beste Hans, dat maakt ook eigenlijk niet zoveel uit. Binnen 6 maanden na aanschaf dient de verkoper aan te tonen dat jij of in dit geval je dochter de tas verkeerd heeft gebruikt. Kan hij dat niet dan heeft u recht op gratis reparatie of vervanging met een nieuwe tas. Een korting op een nieuwe tas is niet voldoende u dient gratis nieuwe tas te krijgen. Weigert verkoper dit dan kunt u de koop ontbinden en uw geld terug krijgen.hans15323 schreef:Beste Aerox, dank voor je reaktie, maar misschien is het handig om de volgende keer de tekst eerst goed te lezen voordat je een reactie plaatst. Daarnaast zijn er ook 14 jarigen die wel zorgvuldig met hun spullen omgaan. Het gaat niet om een schooltas, maar om een rugtas.
Voor zover de theorie, want in praktijk heb je weinig te zeggen als de verkoper nee zegt. Je kunt naar de rechter maar wie doet dat voor zo'n bedrag. Wel is het schandalig dat winkels nog steeds met zulke kolder weg komen. Het is dus hoog tijd voor een strenge aanpak waarbij een consument zonder tussen komst van de rechter op een laagdrempelige manier zijn gelijk kan halen.