LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Breng nooit je Apple naar Mediamarkt voor reparatie!
-
Breng nooit je Apple naar Mediamarkt voor reparatie!
Op 5 juni 2010 heb ik een Apple Macbook Pro met draadloze muis gekocht bij Mediamarkt in Rotterdam.
Binnen het jaar liet de 6 toets los, maar de garantie is door Apple afgewezen en de toets kan ik laten repareren voor EUR 70,92!!!!
De rechtermuisklik van mijn Apple Muis reageerde niet meer. Ze noemen het bij Apple externe schade, dus de schade komt voor mijn eigen rekening. Ik kan hem omruilen voor een vervangend exemplaar voor slechts EUR 132,92.
Is dit Apple garantie? Ik ben een scholier. Mijn laptop staat op mijn kamer en mijn muis ligt op mijn bureau.
Heb ik nu echt geen garantie?
Binnen het jaar liet de 6 toets los, maar de garantie is door Apple afgewezen en de toets kan ik laten repareren voor EUR 70,92!!!!
De rechtermuisklik van mijn Apple Muis reageerde niet meer. Ze noemen het bij Apple externe schade, dus de schade komt voor mijn eigen rekening. Ik kan hem omruilen voor een vervangend exemplaar voor slechts EUR 132,92.
Is dit Apple garantie? Ik ben een scholier. Mijn laptop staat op mijn kamer en mijn muis ligt op mijn bureau.
Heb ik nu echt geen garantie?
Laatst gewijzigd door SebastiaanR op 22 jun 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Breng nooit je Apple naar Mediamarkt voor reparatie!
Je hebt de Apple computer gekocht bij Media Markt dus met hen heb je te maken.
Ik zie in hun algemene voorwaarden dat ze niets geregeld hebben in geval van een conflict tussen koper en MM, dus zijn de wettelijke bepalingen onverkort van kracht. Zo zijn ze ijvoorbeeld ook niet aangesloten bij de Geschillencommissie, waar je als consument voorbetrekkelijk weinig geld geld en zonder advocaat met consumentenklachten terecht kunt.
In dit geval gaat het om een zogenaamde consumentenkoop en kennelijk voldoet die aankoop niet.