hallo.
heb plus/minus 4 weken geleden 1 nieuwe bril gekocht a €800, nu is er 1 klein krasje op 1 van de glazen gekomen, nu rekend EYE WISH GROENEVELD mij daar voor het lieve sometje van €188,25 (dit is zelfs op fitie/fitie basis)
nu is mijn vraag is dit gebruikelijk en/of normaal ?
[email protected]
dit heb ik op internet gevonden
Het juiste glas voor uw bril
Multifocale glazen
Bewerkingen van glas
Bekijk de folder over brillen
Wat zijn de mogelijkheden van glas?
Een rustig beeld zonder hinderlijke reflectie? Of liever superlichte, dus comfortabele glazen? Bij ons vindt u het juiste glas voor uw ogen.
•Ontspiegelde glazen voorkomen hinderlijke lichtreflectie, dit zorgt voor een veel rustiger beeld. U hoeft uw ogen niet meer samen te knijpen in helder licht. Daarnaast zijn uw ogen beter zichtbaar. Met onze Super Ontspiegeling lijken er zelfs helemaal geen glazen in uw bril te zitten.
•Krasbestendige glazen zijn eigenlijk altijd prettig, maar zeker als u uw bril regelmatig op en af zet. Een hardingslaag maakt uw glazen krasbestendig. Wij brengen deze hardingslaag op al onze brillen aan.
•Extra dunne glazen zijn superlicht, comfortabel en zeker niet breekbaarder. Afhankelijk van uw sterkte, de grootte van het montuur en de afstand tussen uw ogen, zijn ze wel of niet geschikt voor u.
•Meekleurende glazen kleuren mee met de licht/donker omstandigheden waarin u zich bevindt. De nieuwste, zeer geavanceerde, technologie zorgt zelfs voor een bijzonder snelle aanpassing.
Lees ook meer over gekleurde glazen. Die beschermen uw ogen tegen de zon met autorijden. Of tijdens de wintersport.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bril EYE WISH GROENEVELD
bril EYE WISH GROENEVELD
Laatst gewijzigd door cb0ros op 12 mei 2011 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: bril EYE WISH GROENEVELD
Volledig normaal. Een klein krasje hoeft ook niet te worden hersteld (aan u de keuze). En meestal betekend herstel van een kras gewoon een nieuw glas. Kras is door u zelf veroorzaakt en strikt genoemen hoeven ze zonder glasverzekering helemaal niets te doen.
Overigens hoop ik dat het andere glas goedkoper is anders heeft u ondanks de btw wel een heel goedkope bril gekozen.
Overigens hoop ik dat het andere glas goedkoper is anders heeft u ondanks de btw wel een heel goedkope bril gekozen.
Dit is mogelijk alleen anders als de bril een kraswerende laag heeft.
Kraswerend, niet krasproof.. De kras zal buiten de schuld van de winkel om ontstaan zijn dus lijkt een fifty/fifty deal mij niet slecht.
Het kan niet zo zijn dat de verkoper voor de koop adverteerd met "deze bril is kaswerend", maar hij bij het reclameren standaard roept "deze bril is niet krasbestendig". De eerste zes tot acht maanden heeft de verkoper te maken met een omgekeerde bewijslast. Dat betekend dat hij moet aantonen dat de bril geleverd is conform de verwachtingen die de koper van de bril mocht hebben.
Of de winkelier er schuld aan heeft speelt hier geen rol. Als ik een mobieltje koop dan mag ik verwachten dat ik daarmee buiten kan bellen en buiten regent het wel eens. Als die mobiel daar niet tegen blijkt te kunnen heb ik recht op kosteloos herstel c.q. vervanging, ondanks dat het niet de schuld is van de verkoper dat het ding is stuk gegaan.
Of de winkelier er schuld aan heeft speelt hier geen rol. Als ik een mobieltje koop dan mag ik verwachten dat ik daarmee buiten kan bellen en buiten regent het wel eens. Als die mobiel daar niet tegen blijkt te kunnen heb ik recht op kosteloos herstel c.q. vervanging, ondanks dat het niet de schuld is van de verkoper dat het ding is stuk gegaan.
-
Zelf heb ik ook een bril. Krassen op het glas krijgt men altijd wel. Dat is ook bij kraswerende glazen niet te voorkomen. Een keer niet het brillendoekje gebruiken bij het schoonmaken en er kunnen al krassen ontstaan. Het kijken wordt daar nauwlijks door beinvloed. Als men dus echt geen krassen op de glazen wil hebben dan betaalt men zich scheel aan nieuwe glazen.
Het lijkt mij dus uiterst coulant van Eye Wish Groeneveld om de helft van de kosten te dragen.
Nog even over de mobiele telefoon. Natuurlijk kan men een mobiele telefoon buiten gebruiken. Alleen als het regent en de niet-waterdichte mobiele telefoon wordt daardoor nat dan heeft men pech gehad. Ieder weldenkend mens weet dat water en elektrische apperatuur niet samengaat.
Garantie is een groot goed. Wel moet men zelf ook realistisch blijven.
Het lijkt mij dus uiterst coulant van Eye Wish Groeneveld om de helft van de kosten te dragen.
Nog even over de mobiele telefoon. Natuurlijk kan men een mobiele telefoon buiten gebruiken. Alleen als het regent en de niet-waterdichte mobiele telefoon wordt daardoor nat dan heeft men pech gehad. Ieder weldenkend mens weet dat water en elektrische apperatuur niet samengaat.
Garantie is een groot goed. Wel moet men zelf ook realistisch blijven.