Ik had een vraag over de reparatie van mijn laptop. Ik heb 5 maart 2008 een laptop gekocht van Compaq. HP is de fabrikant van dit merk. Die regelen dus de garantie.
Een tijdje terug is de spatiebalk van mijn laptop afgebroken buiten mijn schuld om. Ik heb half April voor het eerst melding hiervan gemaakt. Dat is dus net iets meer dan een maand na de garantieperiode. Ik kreeg het onderstaande mailtje terug en vroeg me af of ik als consument geen recht heb op herstel (dan wel zonder pick-up & return)? Ik mag er van uit gaan dat als ik een notebook PC koop hij langer dan een jaar mee gaat. Sterker nog, hij is al onder garantie gerepareerd en toen hebben ze zowat de halve laptop vervangen.
[/quote]Geachte heer Dekker,
Bedankt voor uw reactie. Na het bekijken van het aankoopsbewijs kan ik niet anders dan concluderen dat de notebook buiten garantie is. De laatste mogelijkheid is om met het systeem bij één van onze service punten of provider's langs te gaan. Zij kunnen het systeem dan nakijken, repareren of eventueel op reparatie zenden. Via de volgende link kunt u een service punt bij u in de
buurt zoeken.
[...]
Daarnaast is het eventueel mogelijk dat ik uw gegevens doorstuur en dat het reparatiecentrum contact met u opneemt om na te
gaan wat de kosten zijn voor het herstellen ervan. Ik wil u dan vragen om onderstaande gegevens door te geven.
- Naam:
- Adres:
- Postcode:
- Emailadres:
- Modelnummer van de computer:
- Serienummer van de computer:
Als u verdere vragen heeft, wil ik u vriendelijk verzoeken weer contact op te nemen. Ik help u uiteraard graag verder.
Met vriendelijke groeten,