LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Geachte Willem V
Nogthans heb ik u met respect benaderd.
Dus stop maar met dat trollen
T
Nogthans heb ik u met respect benaderd.
Dus stop maar met dat trollen
T
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
De pot verwijt de ketel.....WillemV schreef:Ach Toolboy. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Ik verwacht niet dat wij hier ooit consensus over zullen krijgen.
Dus stop maar met dat trollen.
Hoezo koppig?
Jullie beschuldigen mij dat ik de consument op de verkeerde been zet, ik ga inhoudelijk op in, maar ga mij niet verwijten dat ik koppig ben, terwijl jezelf de enige waarheid jezelf toekent en dat een ander liegt.
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Heren,
Niet vechten, want deze simpele huisvrouw weet dat waarom en hoe het defect ging belangrijk is.
Als je het zelf kapot maakte door verkeerd gebruik totaal geen garantie, zelfs het eerste jaar niet!
Maar als je vermoed dat het een constructie fout zou zijn kun je het wel proberen.
Dus welk onderdeel en wat is de oorzaak, daarmee bepaal je of je na de officiële garantie nog iets kunt claimen.
Dus als deze persoon een foto van onderzijde zou plaatsen van deze Spatie Balk kunnen we het zien of het fout plastic of wild gebruik was.
Verder is online een instruktie van HP en Compaq meestal te vinden hoe ze in elkaar zitten dus kun je via onderdelen winkel gewoon een nieuwe bestellen en even er op zetten.
Mijn Compaq Armada(oude) moest ik ook toetsenbord geheel verwijderen om extra geheugen te plaatsen dus deze zijn met een schroef vastgezet en of deze hetzelfde is weet ik niet.
Voor mij was 1 schroef midden onder en de 2 schuifjes boven om het gehele vel toetsen te verwijderen.
En als ik het als simpele huisvrouw zonder opleiding al kan...?
Niet vechten, want deze simpele huisvrouw weet dat waarom en hoe het defect ging belangrijk is.
Als je het zelf kapot maakte door verkeerd gebruik totaal geen garantie, zelfs het eerste jaar niet!
Maar als je vermoed dat het een constructie fout zou zijn kun je het wel proberen.
Dus welk onderdeel en wat is de oorzaak, daarmee bepaal je of je na de officiële garantie nog iets kunt claimen.
Dus als deze persoon een foto van onderzijde zou plaatsen van deze Spatie Balk kunnen we het zien of het fout plastic of wild gebruik was.
Verder is online een instruktie van HP en Compaq meestal te vinden hoe ze in elkaar zitten dus kun je via onderdelen winkel gewoon een nieuwe bestellen en even er op zetten.
Mijn Compaq Armada(oude) moest ik ook toetsenbord geheel verwijderen om extra geheugen te plaatsen dus deze zijn met een schroef vastgezet en of deze hetzelfde is weet ik niet.
Voor mij was 1 schroef midden onder en de 2 schuifjes boven om het gehele vel toetsen te verwijderen.
En als ik het als simpele huisvrouw zonder opleiding al kan...?
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Wat een achterlijke klootviool is Toolboy. Ik vroeg of het uit maakt bij welke reseller ik ga vragen of ze nog garantie kunnen bieden en hij begint een discussie over sigaren en weet ik wat. Wat betreft dat er geleuterd wordt over dat je buiten de garantie geen garantie hebt is dus onzin. Als gezegd wordt dat een apparaat de komende paar jaar nog wel mee zal gaanm dan koopt de consument op basis hier van dat product. Dat er dan maar een jaar fabrieksgarantie op zit doet er dan niet toe als het apparaat na 14 maanden kapot gaat. De overeenkomst tussen winkelier en consument is gesloten op basis van het feit dat het apparaat nog wel een paar jaar mee zou gaan. De winkelier dient dan in ieder geval de consument te compenseren mocht het toch fout gaan.
In de mail die ik van de HP consumer service kreeg, was de reactie dat aan mijn bon te zien was dat de laptop buiten garantie valt. Ik heb echter ook foto's van het defect opgestuurd. Dit suggereert naar mij toe dat als het wel binnen een termijn van een jaar was gebeurt, de laptop onder garantie zou zijn gerepareerd, en het dus niet mijn schuld zou zijn dat het stuk ging.
Als ik een mail terug stuur naar die helpdesk, en vraag of het onder garantie wel gratis gerepareerd zou zijn, en ik krijg een bevestigend antwoord, zou dit dienen als bewijs dat het om een productie fout zou gaan en niet een zelf veroorzaakt defect?
In de mail die ik van de HP consumer service kreeg, was de reactie dat aan mijn bon te zien was dat de laptop buiten garantie valt. Ik heb echter ook foto's van het defect opgestuurd. Dit suggereert naar mij toe dat als het wel binnen een termijn van een jaar was gebeurt, de laptop onder garantie zou zijn gerepareerd, en het dus niet mijn schuld zou zijn dat het stuk ging.
Als ik een mail terug stuur naar die helpdesk, en vraag of het onder garantie wel gratis gerepareerd zou zijn, en ik krijg een bevestigend antwoord, zou dit dienen als bewijs dat het om een productie fout zou gaan en niet een zelf veroorzaakt defect?
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Dit hoeft men niet te doen, dat MAG men doen. Garantie is garantie die die geldt voor een bepaalde periode en is duidelijk omschreven in de garantie bepalingen.
Dat een product langer mee moet gaan hangt van de kwaliteit van het product af, maar geeft geen garantie dat er tussentijds nooit een STORING kan optreden.
Dit geval is geheel ter beoordeling van de winkelier of fabrikant en die bepaalt hoe het wordt afgehandelt.
Dit is een coulance en geen RECHT. Dat de consument recht heeft op een deuglijk product, wil niet zeggen dat er nooit een STORING mag optreden en het apparaat dan ook volgens de richtlijnen van de levensduur probleemloos moet kunnen werken.
Stel, ik verkoop een TV waarvan de te verwachte levensduur 20 jaar is.
Dit geldt voor het apparaat als geheel met name voor de beeldbuis of beeldscherm.
Nu gaat binnen 6 jaar de schakelaar defekt en moet worden vervangen.
Dit zijn onderdelen die tussentijds aan slijtage onderhevig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het apparaat daarmee ook op is.
Het is nog steeds volgens de regels een deugdelijk product en wat hier wordt gesuggereerd is dat dit niet zou mogen voorkomen.
Niemand, maar dan ook niemand kan instaan voor een probleemloos gebruik gedurende de totale levensduur en dat is wat hier al vele malen naar voren is gebracht en daar wil men niet naar luisteren, omdat de regels verkeerd worden uitgelegd.
Ik hoop dat het hiermee duidelijk is en dat dit niet ontaardt in een eindeloze discussie, want jullie zullen het wat dat betreft toch nooit eens worden.
Vr. Gr. Hans.
Dat een product langer mee moet gaan hangt van de kwaliteit van het product af, maar geeft geen garantie dat er tussentijds nooit een STORING kan optreden.
Dit geval is geheel ter beoordeling van de winkelier of fabrikant en die bepaalt hoe het wordt afgehandelt.
Dit is een coulance en geen RECHT. Dat de consument recht heeft op een deuglijk product, wil niet zeggen dat er nooit een STORING mag optreden en het apparaat dan ook volgens de richtlijnen van de levensduur probleemloos moet kunnen werken.
Stel, ik verkoop een TV waarvan de te verwachte levensduur 20 jaar is.
Dit geldt voor het apparaat als geheel met name voor de beeldbuis of beeldscherm.
Nu gaat binnen 6 jaar de schakelaar defekt en moet worden vervangen.
Dit zijn onderdelen die tussentijds aan slijtage onderhevig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het apparaat daarmee ook op is.
Het is nog steeds volgens de regels een deugdelijk product en wat hier wordt gesuggereerd is dat dit niet zou mogen voorkomen.
Niemand, maar dan ook niemand kan instaan voor een probleemloos gebruik gedurende de totale levensduur en dat is wat hier al vele malen naar voren is gebracht en daar wil men niet naar luisteren, omdat de regels verkeerd worden uitgelegd.
Ik hoop dat het hiermee duidelijk is en dat dit niet ontaardt in een eindeloze discussie, want jullie zullen het wat dat betreft toch nooit eens worden.
Vr. Gr. Hans.
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Gelukkig, we zijn weer on-topic.
HP schreef in dat bericht onder andere:
Pas op chielt. Die suggestie moet je wel hard maken.Geplaatst op 19 Mei 2009 01:55 door chielt
In de mail die ik van de HP consumer service kreeg, was de reactie dat aan mijn bon te zien was dat de laptop buiten garantie valt. Ik heb echter ook foto's van het defect opgestuurd. Dit suggereert naar mij toe dat als het wel binnen een termijn van een jaar was gebeurt, de laptop onder garantie zou zijn gerepareerd, en het dus niet mijn schuld zou zijn dat het stuk ging.
HP schreef in dat bericht onder andere:
Ze zijn slim daar. "niet anders dan...". Ze zullen dus snel zeggen dat ze helemaal niks gesuggereerd hebben. Ze hebben simpelweg niets anders dan geconstateerd dat de fabrieksgarantie voorbij was... Vergeet niet dat zij een relatie met die winkelketen te onderhouden hebben waar jij die laptop gekocht hebt.Na het bekijken van het aankoopsbewijs kan ik niet anders dan concluderen dat de notebook buiten garantie is.
Ja, dat zou mijns inziens voldoende bewijs zijn. Maar ik weet haast wel zeker dat zij dit niet zullen bevestigen.Als ik een mail terug stuur naar die helpdesk, en vraag of het onder garantie wel gratis gerepareerd zou zijn, en ik krijg een bevestigend antwoord, zou dit dienen als bewijs dat het om een productie fout zou gaan en niet een zelf veroorzaakt defect?
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
@ resp00112469:
Natuurlijk probeer je als consument het beste voor jezelf er uit te halen. En het feit dat als mijn spatiebalk 2 maanden eerder was afgebroken mijn laptop als garantie zijnde gratis zou zijn gerepareerd zou suggereren dat het om een slechte productie gaat, aangezien defecten door eigen schuld te nooit en te nimmer onder garantie zouden vallen.
Natuurlijk mag er een storing optreden. Dat is normaal. Ik heb inmiddels ook op eigen houtje Windows een aantal keer geherinstalleerd, zonder aanspraak te willen maken op garantie. Een toets die opeens van je toetsenbord valt na iets meer dan een jaar, bij normaal gebruik, lijkt wat mij betreft geen slijtage maar een ondegelijk product.
Ik geef je geen ongelijk in je argumenten. ik probeer de grenzen op te zoeken, om mijn voordeel uit de wet te halen. Ik probeer te onderzoeken op wat voor manieren ik zo voordelig mogelijk mijn laptop kan (laten) repareren.
@ WillemV:
Ik snap dat ik die conclusie neit zomaar mag trekken. Ik zei ook expliciet dat dat gesuggereerd wordt naar mij toe. Vandaar ook de vraag over die mail, dat als HP zou bevestigen dat dit het geval zou zijn, of ze het wel zouden repareren als zijnde garantie. Ik moet natuurlijk bewijzen dat dit het geval zou zijn geweest.
Ik denk in ieder geval dat ik nu wel aardig weet waar ik aan toe ben.
Als het om een productiefout zou gaan, dan zou ik kunnen proberen dit te verhalen op de winkelier, dan wel een compensatie kunnen vragen op het reparatie bedrag. Ik moet wel voldoende bewijs hebben dat ik niet zelf te hard op die spatiebalk heb lopen rammen... Ik kan ook zonder dat bewijs naar de winkelier toe stappen en kijken wat hij zegt.
Natuurlijk probeer je als consument het beste voor jezelf er uit te halen. En het feit dat als mijn spatiebalk 2 maanden eerder was afgebroken mijn laptop als garantie zijnde gratis zou zijn gerepareerd zou suggereren dat het om een slechte productie gaat, aangezien defecten door eigen schuld te nooit en te nimmer onder garantie zouden vallen.
Natuurlijk mag er een storing optreden. Dat is normaal. Ik heb inmiddels ook op eigen houtje Windows een aantal keer geherinstalleerd, zonder aanspraak te willen maken op garantie. Een toets die opeens van je toetsenbord valt na iets meer dan een jaar, bij normaal gebruik, lijkt wat mij betreft geen slijtage maar een ondegelijk product.
Ik geef je geen ongelijk in je argumenten. ik probeer de grenzen op te zoeken, om mijn voordeel uit de wet te halen. Ik probeer te onderzoeken op wat voor manieren ik zo voordelig mogelijk mijn laptop kan (laten) repareren.
@ WillemV:
Ik snap dat ik die conclusie neit zomaar mag trekken. Ik zei ook expliciet dat dat gesuggereerd wordt naar mij toe. Vandaar ook de vraag over die mail, dat als HP zou bevestigen dat dit het geval zou zijn, of ze het wel zouden repareren als zijnde garantie. Ik moet natuurlijk bewijzen dat dit het geval zou zijn geweest.
Ik denk in ieder geval dat ik nu wel aardig weet waar ik aan toe ben.
Als het om een productiefout zou gaan, dan zou ik kunnen proberen dit te verhalen op de winkelier, dan wel een compensatie kunnen vragen op het reparatie bedrag. Ik moet wel voldoende bewijs hebben dat ik niet zelf te hard op die spatiebalk heb lopen rammen... Ik kan ook zonder dat bewijs naar de winkelier toe stappen en kijken wat hij zegt.
Als je offtopic wilt gaan lullen doe je dat maar met je roddel tante. Ik wil dat dit topic een beetje netjes blijft. Het kan me vrij weinig schelen of het een Rus is of een Russin. Huisvrouw of huisman. Ga lekker ergens anders spammenHé D!RK, sinds waneer ben jij een vrouw? Ik weet toch zeker dat je een Rus bent en da's mannelijk....
Laatst gewijzigd door chielt op 19 mei 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Hé D!RK, sinds waneer ben jij een vrouw? Ik weet toch zeker dat je een Rus bent en da's mannelijk....deze simpele huisvrouw
-
- Berichten: 3097
- Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
Ken je geschiedenis dhc. Stofzuigertje/D!RK is hier ook als vrouw begonnen !!
Re: Buiten de garantie periode toch recht op garantie?
eeuhmm.. Niet helemaal..Ken je geschiedenis dhc. Stofzuigertje/D!RK is hier ook als vrouw begonnen !!
Ga je nog verder terug in de geschiedenis, dan volgen nog een paar andere nicks en zul je zien dat hij toch gewoon als man is begonnen..