LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combi magnatron/heteluichtoven Sharp

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Peter Marcus

Combi magnatron/heteluichtoven Sharp

Ongelezen bericht door Peter Marcus »

Op 8 oktober heb ik een combi oven van Sharp ter reparatie aangeboden omdat de uitlezing op de oven was uitgevallen. Deze heb ik gekocht bij BCC. Op de oven staat 2 jaar gearantie.
Wij hebben steeds contact gehad met een soort van Call Center van BCC en elke keer zeggen ze, wij bellen u op. Toen kregen wij een brief dat ze wachten op onderdelen. Alleen dit zeiden ze ook al na 4 weken.
Waarschijnlijk komen de onderdelen per roeiboot, want de onderdelen moeten volgens het Call Center nog steeds komen.
Het is inmiddels meer dan 2 maanden geleden, en met de kerst voor de deur hebben wij het nu met BCC wel gehad. Overigens dit is de tweede keer dat er een reparatie aan moest gebeuren, dus van de 18 maanden oud zijn er nu gemiddeld 4 aan reparatie geweest.

Service bij BCC is dus in deze ver te zoeken.
Het kan dan wel de goedkoopste zijn, maar in service blinken zie niet uit.
Als het gerepareerd is zal ik nog even vermelden hoe het afgelopen is.
Laatst gewijzigd door Peter Marcus op 17 dec 2004 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Combi magnatron/heteluichtoven Sharp

Ongelezen bericht door Gast »

Hoeft niet hoor het is een waardeloze zaak.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat zeker om de CPU unit (display) van de Sharp? Dit is zeer bekend euvel bij de Sharp. De onderdelen kunnen zeer lang duren soms wel 2 maanden. Ik zeg gewoon een nieuwe eisen, want ze kunnen je niets met zekerheid zeggen. En volgens mij is er een regeling dat als dat onderdeel langer dan een maand duurt dat Sharp de magnetron omruilt. En nog durft Sharp niet te bekennen dat het om een fabrieksfout gaat :shock:

Peter Marcus

Ongelezen bericht door Peter Marcus »

Klopt inderdaad, het ging om een CPU.
Dus hebben wij inderdaad geeist om omruiling, al ging het heel moeizaam. Met de woorden van ombudsman er bijhalen hebben wij vandaag eindelijk een andere mogen uitzoeken. Wel moesten we een beetje bijbetalen omdat de nieuwe iets duurder was. Maar als je het zo ziet, dan hebben wij in werkelijkheid € 39,00 moeten bijbetalen voor het gebruik van het oude. Dat is dan toch weer netjes.
B.C.C. was overigens heel vriendelijk, ik neem ook aan dat de schuld ligt bij Sharp of de reparatiedienst van hun. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik wel vind dat de klant er niet achteraan moet gaan maar firma BCC. waar het gekocht is. En al helemaal niet een 0900 telefoonnummer met keuze's menu.

Maar goed, het is opgelost eindelijk!

ps: oven was bijna twee jaar

Gesloten