LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corrossie in iPhone4

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Esther72

Corrossie in iPhone4

Ongelezen bericht door Esther72 »

Inmiddels al 3x, sinds de aanschaf in september 2011, viel mijn iPhone4 zomaar uit (geen lege accu!). Eerste keer uitval dacht ik nog ... accu leeg, dus aan de oplader, duurde 2 dagen voordat er een teken van leven kwam in het apparaat. 2e keer viel de iPhone uit en bleef het apparaat in een soort halve opstart fase hangen. 3e keer deed hij helemaal niets meer, nada, noppes. Na veel gezoek kwam ik een trucje tegen om de aan/uit knop en de ontgrendel knop 10 sec. ingedrukt te houden. Godzijdank het lukte ook nog ... ik moest nog een back-up maken. Daarna bleef het toestel instabiel met onregelmatig bereik en wisselvallige, instabiele verbinding en haperende werking van de programma's en appjes. Terug naar Vodafone (gelukkig omruilservice afgesloten). Toestel ter reparatie opgestuurd via Vodafone naar Dynafix en vandaag kwam de uitslag waarvan m'n mond open viel bij een toestel van nog geen jaar oud ... corrossie in de connector gevonden.
Is het apparaat te water gevallen? Nee! Mee de douche ingenomen? Nee! Gebeld in de regen? Nee! In een natte jas gestopt? Nee!!! Dan weten wij het ook niet zo zei Dynafix. Kosten repareren ... € 235,-! Apple repareert niet maar stuurt voor dat geld een nieuwe. Of niet laten maken en onderzoekskosten á € 35,- betalen.
Perplex en woest bel ik Vodafone op, wat is hier in godsnaam aan de hand?
Ik ben altijd zo voorzichtig met zo'n kostbaar toestel, heb watervrees, neem 'm niet mee in de douche of bel in de regen ... dus hoe kan corrossie nu?
Vodafone is er nu achteraan en zoekt naar een oplossing, wordt dus vervolgd ...
Maar heeft iemand een idee of hier al eens van gehoord?
Corrossie ontstaat toch bij langdurige en veelvuldige blootstelling aan vocht? Toch niet bij normaal telefoongebruik?

Dirkie

Re: Corrossie in iPhone4

Ongelezen bericht door Dirkie »

Maar heeft iemand een idee of hier al eens van gehoord?
Esther72, even een tip. Het is over het algemeen een goed gebruik om voor het doen van een eerste post op een forum even te zoeken. Als je dat gedaan had, dan had je misschien wel honderden topics gevonden over Dynafix en enige vorm van vocht schade gevonden. En daar mee is dan ook meteen je vraag beantwoord. Het meest gebruikte excuus van providers/verzekeraars/reparateurs om je toestel niet te reparen is vochtschade. En voor meer informatie verwijs ik je naar al die andere bijdragen :mrgreen:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad een heel veel gehoorde k*tsmoes om geen garantie te hoeven verlenen.
Ik zou zeggen laat vodafone maar met bewijzen komen en laat ze maar aantonen dat de corrosie door verkeerd gebruik is veroorzaakt.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Esther72

Dit is het overbekende verhaal dat ook speelt bij iPh4tjes. Half Nederland ligt er mee in bad en de andere helft knikkert zijn iPh4 van de Vaalsterberg. De zogenaamde vloeistofschadediagnose is er echter uitsluitend op gericht om onder de garantie uit te komen. Toch is er wel een ontsnappingsmogelijkheid. Je betaalt gewoon de zogenaamde (verzonnen) onderzoekskosten en laat een onafhankelijke second opinion vaststellen (vraag daarvan dan wel een schriftelijke verklaring). Mocht daaruit blijken dat er geen sprake is van vloeistofschade (en dat zal ongetwijfeld het geval zijn), dan kun je de verkoper alsnog aansprakelijk stellen voor de onderzoekskosten en ook de kosten van een second opinion zijn dan uiteraard voor rekening van de verkoper. Bovendien dient de verkoper alsnog het iPh4tje kosteloos te (laten) repareren. Wil de verkoper hier dan niet aan meewerken, dan kun je zelf een derde partij inschakelen en de reparatiekosten vervolgens weer verhalen op de verkoper. Zeg overigens niet tegen de verkoper dat je deze weg gaat volgen, want dan zou er alsnog een nattig "ongelukje" kunnen gebeuren voordat je je iPh4tje gterugkrijgt.

Maxiem.

Gesloten