LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coulance Samsung koelkast
Re: Coulance Samsung koelkast
Dhc
Lees wat je lezen wil maar neem wel in 8 dat de praktijk anders is dan de theorie.
T
Lees wat je lezen wil maar neem wel in 8 dat de praktijk anders is dan de theorie.
T
Re: Coulance Samsung koelkast
Leesstof van Mr. P. Klink:
Geen recht op gebruiksvergoeding voor de verkoper bij vervanging
(Enkele kanttekeningen bij het Quelle-arrest)
http://publishing.eur.nl/ir/repub/asset ... oeding.pdf
Geen recht op gebruiksvergoeding voor de verkoper bij vervanging
(Enkele kanttekeningen bij het Quelle-arrest)
http://publishing.eur.nl/ir/repub/asset ... oeding.pdf
Re: Coulance Samsung koelkast
Is mooi bedacht in theorie, alleen is dat in de praktijk niet uitvoerbaar.Leesstof van Mr. P. Klink:
Geen recht op gebruiksvergoeding voor de verkoper bij vervanging
(Enkele kanttekeningen bij het Quelle-arrest)
http://publishing.eur.nl/ir/repub/asset ... oeding.pdf
Als een product non-conform de koopovereenkomst is, dan is dat wel praktisch uitvoerbaar.
Als de non-conformiteit gebaseerd is op de verwachtingspatroon van de consument, dan is dat in theorie mooi bedacht maar in de praktijk totaal niet uitvoerbaar.
Dus moet de regel zowiezo geschrapt worden.
Want wat heb je aan regels die in de praktijk niet uitvoerbaar zijn en zeker zeer grote grijze gebieden opleverd?
Geen moer dus.
Dus aanpassen en schrappen die boel.
De grijze gebieden moeten juist verkleind worden.
Hoelang moet die periode dan duren. Dus hoelang duurt het voordat de winkelier wel een gebruiksvergoeding in rekening mag brengen?Geen recht op gebruiksvergoeding voor de verkoper bij vervanging
1 jaar?
2 jaar?
5 jaar?
10 jaar?
20 jaar?
100 jaar?
Met die regel kan de verkopende partij niks, dit omdat de fabrikant wel de kosten in rekening brengt.
Nogmaals:
Als de non-conformiteit gebaseerd is op de koopovereenkomst, dan is er geen twijfel mogelijk en zeker geen onduidelijkheid.
Re: Coulance Samsung koelkast
Vreemd;
18 dagen na plaatsen plotseling zoveel antwoorden...
en ik lees nog steeds niet wat het was....
misschien wel een goedkoop thermosstaatje die wel vaker sneuvelen en niet zo duur zijn?
18 dagen na plaatsen plotseling zoveel antwoorden...
en ik lees nog steeds niet wat het was....
misschien wel een goedkoop thermosstaatje die wel vaker sneuvelen en niet zo duur zijn?
Re: Coulance Samsung koelkast
Als het om die ijsblokjesmachine gaat en het is gebleken dat er onvoldoende onderhoud gepleegd is en dat daardoor het defect is ontstaan, dan heeft de TS nergens recht op en dient gewoon voor alle kosten op te draaien.
Klinkt hard, maar vergeet niet dat er gewoon onderhoud gepleegd dient te worden en als men dat niet doet dat men dan maar op de blaren moet gaan zitten.
Schades die ontstaan door gebrekkig onderhoud vallen nooit onder de garantie en coulanceregelingen en vallen onder eigen schade.
Klinkt hard, maar vergeet niet dat er gewoon onderhoud gepleegd dient te worden en als men dat niet doet dat men dan maar op de blaren moet gaan zitten.
Schades die ontstaan door gebrekkig onderhoud vallen nooit onder de garantie en coulanceregelingen en vallen onder eigen schade.
Re: Coulance Samsung koelkast
De wetgever is verplicht om die periode minimaal twee jaar te laten zijn, maar heeft er voor gekozen dit daartoe niet te beperken. Wanneer de wetgever de wet aanpast om dit te beperken is het mogelijk om op basis van ongerechtvaardigde verrijking een vergoeding te vragen. Dit is anders dan Maxiem elders betoogde geen percentage van de kosten van reparatie.BBCS schreef:Hoelang moet die periode dan duren. Dus hoelang duurt het voordat de winkelier wel een gebruiksvergoeding in rekening mag brengen?
Een consument koopt een wasmachine van duizend euro met een gemiddelde levensduur van tien jaar. Na vijf jaar gaat deze kapot en wordt gerepareerd. De kosten bedragen vijf honderd euro en gaat daarna twee jaar langer mee. De verrijking is nu 2/10 van duizend euro, niet 5/10 van vijf honderd euro. Deze verrijking is op het moment alleen dus niet ongerechtvaardigd.
Als die zelfde machine nu niet na vijf maar na zeven jaar stuk gaat en de reparatie kosten het zelfde blijven, dan kan wel een vergoeding gevraagd worden. Op dat moment is zijn de kosten die gemoeid zijn met het recht op ontbinding (300 euro) namelijk significant lager dan de kosten van kosteloos herstel (500 euro) of vervanging (1000 euro). En de koper heeft daar dan geen recht op. De koper heeft dan wel de vrijheid om voor de 300 euro te kiezen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jan 2011 07:57
Re: Coulance Samsung koelkast
dolfijnsandra
Klacht omtrent koelkast Model RSH1DTPE
Ik zou graag willen weten welke stappen ik kan ondernemen wat mijn verhaal betreft.
Ik had op 21-9-2007 een Samsung ( Amerikaanse ) koelkast gekocht. Model RSH1DTPE, Serie nummer 892442BP400204M.
Juni 2010 was de koelkast al kapot hij koelde niet genoeg meer. Er is toen een monteur geweest. De monteur heeft de sensor iets hoger geplaatst. De sensor die ervoor zorgt dat de koelkast zichzelf ontdooit. Echter een half jaar later 14-1-2011 is de koelkast en vriezer weer kapot, er moest weer een monteur komen. De monteur concludeerde nog meer fabrieksfouten. In de koelkast zelf hoort een beveiligingssysteem te zitten en die zit niet in. ( had er bij de verkoop al in moeten zitten lijkt mij ).
Wat ook nog zo was de eerste monteur van het bedrijf All 2 Fix die was ingeschakeld via Samsung dat bedrijf heeft maar 2 maanden bestaan. de monteur had de problemen van de koelkast ook al kunnen concluderen.
Welke stappen kan ik nou ondernemen wat betreft de kosten die ik heb opgelopen?
De koelkast heeft 1149 euro gekost.
De kosten van de eerste monteur 85 euro.
De kosten van de tweede monteur 101 euro.
Dan kom ik al op een bedrag van 186 euro wat ik extra kwijt ben. Dan heb ik het niet eens over me boodschappen wat ik uit de vriezer weg heb kunnen gooien.
Ik heb Samsung gebeld wat zij aan de kostenen gaan doen. hun sturen me door naar I-care ( die maken de koelkast ). hun sturen me weer door naar BCC ( waar ik de koelkast heb gekocht) hun sturen me weer naar Samsung. Je word echt van het kasje naar de muur gestuurd. Wat Samsung wel kon doen is ook een coulance regeling, het bedrag kon niet hoger worden dan 227 euro. Daar koop je gewoon een nieuwe koelkast voor. En weet je wat Samsung zij dat het gewoon verslijting was van de koelkast. ( tuurlijk koelkast van 3 1/2 jaar oud )
Het enige waar ik voor mij gevoel goed ben geholpen is bij de BCC. Hun zeggen op de koelkasten die wij verkopen houden we minimaal een leefingsduur van 7 jaar aan. Hun gaan nu de helft van me rekeingen betalen ( is me toegezegt ) de rekening moet ik nog krijgen van de reperatie van me koelkast.
Misschien begrijpt u nu dat ik het helemaal zat ben met de koelkast. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Daarom stuur ik u de mail of u misschien informatie voor mij heeft hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Met vriendelijke groet,
dolfijnsandra
Klacht omtrent koelkast Model RSH1DTPE
Ik zou graag willen weten welke stappen ik kan ondernemen wat mijn verhaal betreft.
Ik had op 21-9-2007 een Samsung ( Amerikaanse ) koelkast gekocht. Model RSH1DTPE, Serie nummer 892442BP400204M.
Juni 2010 was de koelkast al kapot hij koelde niet genoeg meer. Er is toen een monteur geweest. De monteur heeft de sensor iets hoger geplaatst. De sensor die ervoor zorgt dat de koelkast zichzelf ontdooit. Echter een half jaar later 14-1-2011 is de koelkast en vriezer weer kapot, er moest weer een monteur komen. De monteur concludeerde nog meer fabrieksfouten. In de koelkast zelf hoort een beveiligingssysteem te zitten en die zit niet in. ( had er bij de verkoop al in moeten zitten lijkt mij ).
Wat ook nog zo was de eerste monteur van het bedrijf All 2 Fix die was ingeschakeld via Samsung dat bedrijf heeft maar 2 maanden bestaan. de monteur had de problemen van de koelkast ook al kunnen concluderen.
Welke stappen kan ik nou ondernemen wat betreft de kosten die ik heb opgelopen?
De koelkast heeft 1149 euro gekost.
De kosten van de eerste monteur 85 euro.
De kosten van de tweede monteur 101 euro.
Dan kom ik al op een bedrag van 186 euro wat ik extra kwijt ben. Dan heb ik het niet eens over me boodschappen wat ik uit de vriezer weg heb kunnen gooien.
Ik heb Samsung gebeld wat zij aan de kostenen gaan doen. hun sturen me door naar I-care ( die maken de koelkast ). hun sturen me weer door naar BCC ( waar ik de koelkast heb gekocht) hun sturen me weer naar Samsung. Je word echt van het kasje naar de muur gestuurd. Wat Samsung wel kon doen is ook een coulance regeling, het bedrag kon niet hoger worden dan 227 euro. Daar koop je gewoon een nieuwe koelkast voor. En weet je wat Samsung zij dat het gewoon verslijting was van de koelkast. ( tuurlijk koelkast van 3 1/2 jaar oud )
Het enige waar ik voor mij gevoel goed ben geholpen is bij de BCC. Hun zeggen op de koelkasten die wij verkopen houden we minimaal een leefingsduur van 7 jaar aan. Hun gaan nu de helft van me rekeingen betalen ( is me toegezegt ) de rekening moet ik nog krijgen van de reperatie van me koelkast.
Misschien begrijpt u nu dat ik het helemaal zat ben met de koelkast. Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Daarom stuur ik u de mail of u misschien informatie voor mij heeft hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Met vriendelijke groet,
dolfijnsandra
Re: Coulance Samsung koelkast
Sanda,
Heb je op eigen houtje de monteur er bij gehaald?
Heb je op eigen houtje de monteur er bij gehaald?