LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De klantenservice van de MediaMarkt, ik ben toch niet gek?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Ordinary Customer

De klantenservice van de MediaMarkt, ik ben toch niet gek?

Ongelezen bericht door Ordinary Customer »

Vaatwasmachine bij MediaMarkt gekocht, was niet geweldig maar ag hij was ook niet zo duur. Na een jaar ging hij al kapot (lekkage). Aangemeld bij Mediamarkt, moesten 5 dagen wachten. Na 7 dagen opnieuw contact opgenomen. Melding was kwijtgeraakt, opnieuw ingediend. Weer 7 dagen wachten. Sorry monteur was op vakantie. Uiteindelijk bijna een maand later is de machine opgehaald, hele keuken blank, waterkraan vergeten dicht te draaien.. Onderdeel was niet leverbaar. 3 weken wachten. In die periode heb ik niets meer gehoord en de MediaMarkt wist niet bij welk bedrijf de reparatie in behandeling was. Of ik dat kon uitzoeken. Omgedraaide wereld. Uiteindelijk apparaat teruggevonden maar was niet te repareren. 30 telefoontjes en 20 mailtjes verder: De oplossing van de MediaMarkt is dat ik 3 dagdelen doorgeef. De kapotte machine wordt dan eerst bij ons bezorgd. Een ander bedrijf komt die halen en vervolgens komt er een nieuwe machine. Ik wil die machine niet meer ik wil mijn geld terug. Help
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2017 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Appie83

Re: De klantenservice van de MediaMarkt, ik ben toch niet gek?

Ongelezen bericht door Appie83 »

De oplossing van de MediaMarkt is dat ik 3 dagdelen doorgeef. De kapotte machine wordt dan eerst bij ons bezorgd. Een ander bedrijf komt die halen en vervolgens komt er een nieuwe machine.
Dit meent u toch niet... Hebben ze dat echt voorgesteld. Zelfs nadat u zo lang hebt moeten wachten... :shock: :lol:
Wat ik zou doen:
- koude douche van Radar voor Mediamarkt
- de belbus van Kassa inschakelen
- Kanniewaarzijn bellen (als dat nog op tv is)
voor elk dagdeel een
Wat absurd

Ordinary Customer

Haha ja te bizar he! Het is inmiddels echt een principe questie geworden dus ik geef niet op.

Bedankt voor de tips ik ga ermee aan de slag!

zwaluw29

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

[quote="f. De kapotte machine wordt dan eerst bij ons bezorgd. Een ander bedrijf komt die halen en vervolgens komt er een nieuwe machine. Ik wil die machine niet meer ik wil mijn geld terug. Help[/quote]

Het is een wat omslachtige procedure. Maar u krijgt een nieuwe machine.
U heeft geen recht op de hele aankoopprijs. De machine is al een jaar gebruikt.
Een goedkope vaatwasser zal zo'n 3 jaar gemiddeld meegaan. Een derde van de aankoopprijs zou u minder kunnen krijgen.
Is het misschien een optie bij te betalen en een beter merk aanschaffen?
http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hele keuken blank na het afkoppelen van de vaatwasser? Heeft u zo'n kleine keuken dan? Als de slang van de kraan af zou gaan zie en voel je meteen water. Hoe kan de keuken onder water komt te staan...

Uw geld terug heeft u geen recht op. Wel heel netjes dat ze deze bij u willen komen omruilen. Een service die je niet vaak meer hoort hier. Ook netjes dat de bezorger rekening houdt met uw keuze wanneer het omgewisseld gaat worden. Maar ja, voor sommige mensen is het ook nooit goed.

Ordinary Customer

NeoDutchio schreef:Hele keuken blank na het afkoppelen van de vaatwasser? Heeft u zo'n kleine keuken dan? Als de slang van de kraan af zou gaan zie en voel je meteen water. Hoe kan de keuken onder water komt te staan...

Uw geld terug heeft u geen recht op. Wel heel netjes dat ze deze bij u willen komen omruilen. Een service die je niet vaak meer hoort hier. Ook netjes dat de bezorger rekening houdt met uw keuze wanneer het omgewisseld gaat worden. Maar ja, voor sommige mensen is het ook nooit goed.
Haha ja ik heb inderdaad een kleine keuken en als je de hoofdkraan even open laat staan en de slang loskoppelt gaat dat hard hoor;)

Ik begrijp best dat vervanging een normale gang van zaken is maar niet nadat je mensen 2 maanden laat wachten en de machine kwijt raakt e.d. Daarnaast is het ons telefonisch beloofd maar daar heb je natuurlijk niets aan. Ik wil best bijbetalen voor een duurdere machine maar ook dat is geen optie.

Ben benieuwd of je hetzelfde zou reageren als het om jezelf ging

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ordinary Customer schreef:Uiteindelijk bijna een maand later is de machine opgehaald, hele keuken blank, waterkraan vergeten dicht te draaien..
Vreemd verhaal.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze de wasmachinekraan open hebben laten staan en stromend hebben achtergelaten.

U laat iets weg.

En waar gingen die 20 mailtjes over ?

Ordinary Customer

crazyme schreef:
Ordinary Customer schreef:Uiteindelijk bijna een maand later is de machine opgehaald, hele keuken blank, waterkraan vergeten dicht te draaien..
Vreemd verhaal.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze de wasmachinekraan open hebben laten staan en stromend hebben achtergelaten.

U laat iets weg.

Er staat niet dat ze hem hebben open gelaten. Het was binnen een paar minuten (hij kon de kraan niet vinden) kletsnat en onder kastjes e.d is dat niet zo relaxed maar dat is totaal niet het probleem dat is een klein detail.

Nou die 20 mailtjes gingen over de machine die kwijt was en ik werd continu doorverwezen naar iemand anders en hoorde dan vervolgens niets meer. Waarom reageer je zo vijandig? Ik ben opzoek naar een oplossing die wel haalbaar is niet naar dit soort discussies.
Laatst gewijzigd door Ordinary Customer op 05 apr 2017 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Ordinary Customer

zwaluw29 schreef:[quote="f. De kapotte machine wordt dan eerst bij ons bezorgd. Een ander bedrijf komt die halen en vervolgens komt er een nieuwe machine. Ik wil die machine niet meer ik wil mijn geld terug. Help
Het is een wat omslachtige procedure. Maar u krijgt een nieuwe machine.
U heeft geen recht op de hele aankoopprijs. De machine is al een jaar gebruikt.
Een goedkope vaatwasser zal zo'n 3 jaar gemiddeld meegaan. Een derde van de aankoopprijs zou u minder kunnen krijgen.
Is het misschien een optie bij te betalen en een beter merk aanschaffen?
http://witgoedreparatietips.nl/levensduur.php[/quote]

Helemaal gelijk en die oplossing lijkt me meer dan prima maar deze machine heb ik geen vertrouwen meer in en in de MediaMarkt om eerlijk te zijn ook niet. Telefonisch is door meerdere medewerkers verteld dat wanneer een machine niet meer te repareren is geld retour de normale gang van zaken is. Daar komt de oplossing die ze nu bieden natuurlijk niet bij in de buurt. Daarnaast kan ik met mijn werk onmogelijk op korte termijn drie middagen vrij regelen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ordinary Customer schreef:
NeoDutchio schreef:Hele keuken blank na het afkoppelen van de vaatwasser? Heeft u zo'n kleine keuken dan? Als de slang van de kraan af zou gaan zie en voel je meteen water. Hoe kan de keuken onder water komt te staan...

Haha ja ik heb inderdaad een kleine keuken en als je de hoofdkraan even open laat staan en de slang loskoppelt gaat dat hard hoor;)

Ik begrijp best dat vervanging een normale gang van zaken is maar niet nadat je mensen 2 maanden laat wachten en de machine kwijt raakt e.d. Daarnaast is het ons telefonisch beloofd maar daar heb je natuurlijk niets aan. Ik wil best bijbetalen voor een duurdere machine maar ook dat is geen optie.

Ben benieuwd of je hetzelfde zou reageren als het om jezelf ging
Bij mij zou zoiets niet kunnen gebeuren, want mijn vaatwasmachinekraan kan ik namelijk gewoon dichtdraaien. Dat is een van de voordelen van een kraan dat je deze open en dicht kunt draaien.
En bijbetalen voor een duurdere machine valt niet onder de garantie. U heeft zelf een goedkoop exemplaar gekozen en die wordt in de garantieperiode netjes omgewisseld voor een nieuwe. En ja, dat u de machine 2 maanden niet hebt kunnen gebruiken is langer dan gewenst. En zoals MM u heeft laten weten was er even onduidelijk bij welke reparateur deze stond. Niet netjes, maar fouten kunnen gemaakt worden. Maar deze fout geeft u nog geen recht tot ontbinding van de koop.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ordinary Customer schreef:
crazyme schreef:
Vreemd verhaal.

U laat iets weg.

Er staat niet dat ze hem hebben open gelaten. Het was binnen een paar minuten (hij kon de kraan niet vinden) kletsnat en onder kastjes e.d is dat niet zo relaxed maar dat is totaal niet het probleem dat is een klein detail.

Nou die 20 mailtjes gingen over de machine die kwijt was en ik werd continu doorverwezen naar iemand anders en hoorde dan vervolgens niets meer. Waarom reageer je zo vijandig? Ik ben opzoek naar een oplossing die wel haalbaar is niet naar dit soort discussies.
Ik reageer niet vijandig. Maar wanneer ik niet mag doorvragen omdat je dat als vijandig beschouwt, kun je misschien beter betaald advies vragen.

Ordinary Customer

crazyme schreef:
Ik reageer niet vijandig. Maar wanneer ik niet mag doorvragen omdat je dat als vijandig beschouwt, kun je misschien beter betaald advies vragen.
"u laat iets weg" waar baseer je dit op?

Ik begrijp ook wel dat je een kraan dicht kan draaien maar ik mocht hem niet zelf loskoppelen omdat hij hem wilde testen. Daarna heeft hij hem losgekoppeld zonder de kraan dicht te draaien. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom u zo'n detail in twijfel wil trekken.

En het was geen enorm dure machine maar dat betekend nog niet dat hij niet hoeft te doen waar hij voor verkocht wordt namelijk vaat schoonmaken.

Ik plaats dit overigens ook om andere voor dit soort praktijken te behoeden want ik weet bijna zeker dat je wanneer je het logboek van telefoongesprekken en e-mails kon inzien (/horen) je niet meer achter de Mediamarkt zou staan.

Voor nu wil ik het hier graag bij laten want ik heb niet het idee dat jou intensie is om iemand te helpen maar vooral mensen zich nog rotter en onbegrepener te laten voelen dan al het geval is en dat lukt je aardig.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Appie83 schreef:
De oplossing van de MediaMarkt is dat ik 3 dagdelen doorgeef. De kapotte machine wordt dan eerst bij ons bezorgd. Een ander bedrijf komt die halen en vervolgens komt er een nieuwe machine.
Dit meent u toch niet... Hebben ze dat echt voorgesteld. Zelfs nadat u zo lang hebt moeten wachten... :shock: :lol:
Wat ik zou doen:
- koude douche van Radar voor Mediamarkt
- de belbus van Kassa inschakelen
- Kanniewaarzijn bellen (als dat nog op tv is)
voor elk dagdeel een
Wat absurd
Je kunt ook overdrijven..
NeoDutchio schreef:Uw geld terug heeft u geen recht op. Wel heel netjes dat ze deze bij u willen komen omruilen. Een service die je niet vaak meer hoort hier. Ook netjes dat de bezorger rekening houdt met uw keuze wanneer het omgewisseld gaat worden. Maar ja, voor sommige mensen is het ook nooit goed.
Netjes...

Kom op zeg, dat is het minste wat ze kunnen en zouden moeten doen. En de manier waarop is dan ook nog eens bagger. Niets netjes aan.
Ordinary Customer schreef:Ik ben opzoek naar een oplossing die wel haalbaar is niet naar dit soort discussies.
Geef Media Markt de mogelijkheid een werkende afwasmachine te leveren (jouw apparaat gerepareerd of een nieuw model) en indien Media Markt niet kan voldoen, je genoodzaakt bent de koopovereenkomst per aangetekende brief te ontbinden.

Gesloten