LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Re: Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Als de boor gekocht is voor zakelijk gebruik, dan wel. Maar ook dan geldt dat het civiel rechtelijk niet interessant is.
Re: Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Stel dat straks 6 van de 10 klanten dingen terug gaan brengen zonder bonnetje. Grote winkelketens mogen dan extra personeel aannemen om dit alles uit te zoeken. Wie gaat dat betalen? Ik denk dan: uiteindellijk de klant omdat elk artikel een paar cent duurder wordt. De klanten die hun bonnen wel bewaard hebben, betalen mee aan de onachtzaamheid van anderen.olaf79 schreef:De winkel moet zijn administratie 7 jaar bewaren. De winkel moet meewerken dmv een onderzoek, de pin heeft een transactiecode en daarmee kunnen ze in de administratie zien welke bon daarbij hoort en wat hierop gekocht is. Er is voor de consument geen enkele plicht bonnetjes te bewaren.
Of de winkels zouden een ander administratief en kassasysteem kunnen ontwikkelen waarmee bij het afrekenen meteen zichtbaar is om welk artikel gaat en, bij elektrische apparaten, ook het merk, type en serienummer. Er zijn webwinkels die dit laatste al meteen op de factuur printen. Lever je na een jaar een identiek artikel in voor garantie, maar met een ander serienummer, dan geen garantie.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 jul 2018 14:52
Re: Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Uiteindelijk is het probleem prima opgelost bij Praxis in Assen, omdat bleek dat ze daar tot in de eeuwigheid "gewoon" kassabonnen kunnen opzoeken..... Uiteindelijk was het hele geleur en gezeur vanaf 20 Juni dus niet eens nodig geweest.
Resultaat: volledige € 109,00 terug gekregen + € 25,00 cadeaukaart! Vervolgens een Worx Accuboormachine weer gekocht uiteraard bij de Praxis. En omdat daar geen snellader bii zat hebben de een 1 uurs lader t.w.v. € 34,99 er nog gratis bij gedaan.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3036996574
Resultaat: volledige € 109,00 terug gekregen + € 25,00 cadeaukaart! Vervolgens een Worx Accuboormachine weer gekocht uiteraard bij de Praxis. En omdat daar geen snellader bii zat hebben de een 1 uurs lader t.w.v. € 34,99 er nog gratis bij gedaan.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3036996574
Re: Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Bewaar die aankoopbon(nen) in een jaarordner of digitaal. Scheelt iedereen veel tijd.
Re: Defecte accuboormachine , Praxis geeft geen gehoor
Gratis app op de telefoon genaamt microsoft lens. Maak een foto van een bonnetje, snijd automatisch het bonnetje uit en je kan hem door mailen naar jezelf. Digitaal heeft het voordeel dat het niet verkleurt