LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte klok. (Opgelost)

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
renate.nijhof
Contacteer:

Defecte klok. (Opgelost)

Ongelezen bericht door renate.nijhof »

Ik heb in juli jl een Karlsson klok via Bol.com bij ander bedrijf een klok besteld. De klok werkte tot een paar weken geleden prima. Ineens stond het ding stil, dus ik dacht, nieuw batterijtje erin en gefixed. Helaas.. :( Defect dus. Netjes mail gestuurd naar het bedrijf en daarin het euvel vermeld. Kreeg ik de volgende reactie gemaild. :roll:

Goedendag Renate,

Op de een of andere manier is dat berichtje via BOL.com niet doorgekomen.
We zullen eens gaan kijken of deze in de spam folder terecht komen.
Maar goed.....dat is heel erg vervelend dat de klok niet meer werkt.
De klok is door ons niet te repareren en ook de leverancier kan niet veel doen, aangezien zij failliet zijn gegaan een tijdje geleden.

De enige optie lijkt ons om de klok weg te gooien helaas.
We gaan er geen verzendkosten meer aan besteden natuurlijk.
Als u een foto kunt sturen aan ons met daarop een kapot gemaakte klok (u mag breken/slaan/etc) zolang deze maar duidelijk kapot gemaakt is (foto met datum op een papiertje wat je erbij legt, langs de klok).
Na ontvangst van deze foto en van uw bankgegevens, zullen wij u de volledige betaling retour storten.

Hmm... Zo'n reactie heb ik nog nooit gezien. En ik ga ook zeker de klok niet verder slopen. Klok is intern defect. Wie weet wat mijn rechten wat betreft het bovenstaande zijn.

Dank !

Groet, Renate
Laatst gewijzigd door renate.nijhof op 31 okt 2017 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

webshopeigenaar14

Re: Defecte klok. (Opgelost)

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Dat is inderdaad een heel raar mailtje en uiteraard moet je hem niet optisch slopen omdat het dan heel makkelijk is voor de verkopende partij om te zeggen, jahallo...dat valt niet onder garantie.

Je sterke troef hier is echter bol zelf. Die zijn behoorlijk klant gericht en kunnen alle mails tussen jou en de verkoper lezen omdat die via hun systeem lopen. Dus even een mail naar bol zelf (klantenservice) en vragen of zij dit oppakken. Dan komt het snel goed.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In eerste instantie hebt je recht op kosteloos herstel of vervanging. Vervanging zal vermoedelijk niet haalbaar zijn. De winkel lijkt niet te porren voor herstel. In tweede instantie heb je recht op prijsvermindering of ontbinding. Dit laatste is waar de winkel op aanstuurt. Normaal gesproken moet je het product, dan terugsturen. De winkel wil alleen geen verzendkosten betalen, maar wilt wel zeker weten dat je ze geen pootje licht en komt daarom met maak de klok zichtbaar kapot. Het is een tikkeltje vreemd, maar als je dat doet dan krijg je aankoopbedrag terug!

Maar wat wil je? Wil je herstel of ontbinding? (De dekkingskoop is ook nog een recht, maar voelt hier minder gepast.)
webshopeigenaar14 schreef:Dat is inderdaad een heel raar mailtje en uiteraard moet je hem niet optisch slopen omdat het dan heel makkelijk is voor de verkopende partij om te zeggen, jahallo...dat valt niet onder garantie.
Een verkoper kan dat verweer niet aangedragen, indien hij zelf (aantoonbaar) hierom heeft gevraagd.

webshopeigenaar14

alfatrion schreef: Een verkoper kan dat verweer niet aangedragen, indien hij zelf (aantoonbaar) hierom heeft gevraagd.
Uiteraard, maar ik vermoed dat het kapot slaan van de klok weinig nuttigs toevoegd. Wellicht heeft TS nog een handig iemand die het wel kan repareren.
Maar zoals ik schreef, als je dit mailtje aan bol.com klantenservice doorstuurt durf ik je bijna te garanderen dat zij het contact met de verkoper overnemen en het voor je oplossen. Dan heb je en snel je geld terug, en een klok die nog als decoratie stuk kan dienen.

renate.nijhof
Contacteer:

Bedankt voor de snelle reactie's ! De klok is helaas in Nederland niet meer leverbaar. Ik kan dus ook geen andere meer kopen. Eigenlijk wil ik het liefst dat de klok gemaakt wordt. Ik heb de leverancier (die dus failliet is gegaan) een mailtje gestuurd ( staat achter op de klok). Met de vraag of het mogelijk is om een ander uurwerk in de klok te zetten en wat de kosten hiervan zijn. Kreeg direct een vriendelijke mail terug dat ze inderdaad in 2015 ! Failliet zijn gegaan en vrij snel daarna een doorstart hebben gemaakt. Een los uurwerk hebben ze niet, dus konden ze mij ook niet verder helpen. Ik wilde dus voorstellen dat het bedrijf waar ik dee klok besteld heb, de kosten van een uurwerk, mits het binnen het aankoopbedrag blijft, wil vergoeden. Nou.. dat is dus ook niet echt een optie. Ik zal Bol.com sws even benaderen.

renate.nijhof
Contacteer:

Zijn wel veel komma's zie ik.. Maar dat even ter zijde

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

renate.nijhof schreef:Bedankt voor de snelle reactie's ! De klok is helaas in Nederland niet meer leverbaar. Ik kan dus ook geen andere meer kopen. Eigenlijk wil ik het liefst dat de klok gemaakt wordt. Ik heb de leverancier (die dus failliet is gegaan) een mailtje gestuurd ( staat achter op de klok). Met de vraag of het mogelijk is om een ander uurwerk in de klok te zetten en wat de kosten hiervan zijn. Kreeg direct een vriendelijke mail terug dat ze inderdaad in 2015 ! Failliet zijn gegaan en vrij snel daarna een doorstart hebben gemaakt. Een los uurwerk hebben ze niet, dus konden ze mij ook niet verder helpen. Ik wilde dus voorstellen dat het bedrijf waar ik dee klok besteld heb, de kosten van een uurwerk, mits het binnen het aankoopbedrag blijft, wil vergoeden. Nou.. dat is dus ook niet echt een optie. Ik zal Bol.com sws even benaderen.
- de klok is niet meer leverbaar
- het betreffende bedrijf is failliet
- losse uurwerken zijn niet leverbaar

Waarom wil je de kosten van een los uurwerk vergoed hebben als dat niet meer leverbaar is? Terwijl je nota bene het volledige bedrag vergoed kunt krijgen, mits de klok dusdanig gesloopt is dat hij ook niet meer te repareren is?

Hoe duur was het ding trouwens? Dat maakt wel een en ander duidelijk over de reden dat de leverancier er geen verzendkosten aan wil uitgeven.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In mijn vorige baan verkochten wij o.a. afzuigkappen. Het kwam wel eens voor dat er een defect ging. Wij moesten alleen de sticker verwijderen aan de binnenkant met daarop alle codes en die opsturen. Op die manier weet de fabrikant dat de afzuigkap verder niet meer bruikbaar is. Immers, een tweede keer aanmelden als klacht kan niet omdat de productcodes al verwijderd zijn.
Uw geval met de klok is dus niet zo vreemd als het klinkt. U krijgt netjes uw geld terug, echter wil de verkopendenpartij zeker weten dat het verhaal ook klopt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat soort klokken is tientjeswerk, daar ga je als bedrijf geen uren insteken om te herstellen of uitzoekwerk voor verrichten.

Slopen, geld terug en een nieuwe klok kopen.

Hangt er ook weer eens iets anders.

renate.nijhof
Contacteer:

Ja dat begrijp ik dat ze zekerheid willen hebben dat de klok kapot is, maar kom op zeg. Komt allerminst klantvriendelijk over. (Vind ik dan).

Het is mij in ieder geval duidelijk wat mijn rechten zijn. Losse universele uurwerken zijn gewoon te koop. Ik koop zo'n uurwerk en probeer die over te zetten. Ik blij. Kan ik de klok houden. Als het lukt. Het ding past namelijk perfect in ons interieur. :-D Dat is ook juist het hele punt daarom ga ik de klok niet slopen. En het bedrijf... Daar ga ik natuurlijk nooit meer iets bestellen. ;-)

renate.nijhof
Contacteer:

crazyme schreef:Dat soort klokken is tientjeswerk, daar ga je als bedrijf geen uren insteken om te herstellen of uitzoekwerk voor verrichten.

De klok hangt er net :cry:

witte angora

renate.nijhof schreef:Ja dat begrijp ik dat ze zekerheid willen hebben dat de klok kapot is, maar kom op zeg. Komt allerminst klantvriendelijk over. (Vind ik dan).

Het is mij in ieder geval duidelijk wat mijn rechten zijn. Losse universele uurwerken zijn gewoon te koop. Ik koop zo'n uurwerk en probeer die over te zetten. Ik blij. Kan ik de klok houden. Als het lukt. Het ding past namelijk perfect in ons interieur. :-D Dat is ook juist het hele punt daarom ga ik de klok niet slopen. En het bedrijf... Daar ga ik natuurlijk nooit meer iets bestellen. ;-)
Sja, maar dan kun je niet verwachten dat ze de klok, of een los uurwerk, vergoeden. Jij zegt dat hij kapot is, maar ze hebben geen enkele zekerheid dat hij ook kapot is.

Als je er een los uurwerkje in zet, dat zal dan toch niet zoveel kosten dat je er zo'n stennis om moet maken?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik begrijp dat u uw klok gerepareerd / omgeruild wilt hebben. Dàt behoord zo u zelf schrijft niet (meer) tot de mogelijkheden, failliet, niet meer leverbaar enz. U kunt tegen sloopbewijs 100% aankoopsom terugkrijgen, wel, daar is niets mis mee. Goede leverancier.
U wilt nu zelf gaan proberen te repareren, alleen dat gaat u geld kosten. Met risico dat het dus niet lukt. Dan kunt u alsnog de klok slopen en vergoed krijgen. U kunt redelijkerwijze geen claim neerleggen als u zelf een uurwerk gaat kopen. Alleen ik zou deze leverancier zeker aanbevelen voor een warme douche, want wat hij doet is top. U wordt zonder morren schadeloos gesteld. Dus gewoon een topbedrijf! Ik kan mij wel voorstellen dat sommige lezers uw reactie eerder vreemd zouden kunnen vinden als de reactie van de leverancier. Immers bij een andere leverancier had u wellicht niets vergoed gekregen omreden dat er geen onderdelen meer zijn, dus overmacht.

webshopeigenaar14

Het bedrijf reageert inderdaad netjes, en hoewel ik begrijp dat het bedrijf zekerheid wilt dat de klok ook niet meer bruikbaar is, is het natuurlijk onzin dat deze optisch kapot gemaakt moet worden. De klant wil hem immers retour sturen om dit duidelijk te maken. Maar aangezien er geen nieuwe leverbaar is zou het toch ook moeten volstaan om bijvoorbeeld het kapotte binnenwerk eruit te slopen, of het serienummer door te geven.

De klant kan er dan zelf voor kiezen om later alsnog op eigen kosten een ander binnenwerk in te laten zetten. Ik zie persoonlijk echt niet de noodzaak om hem te vernietigen in dit geval.

crazyme

renate.nijhof schreef:
crazyme schreef:Dat soort klokken is tientjeswerk, daar ga je als bedrijf geen uren insteken om te herstellen of uitzoekwerk voor verrichten.

De klok hangt er net :cry:
Dan hangt er snel weer iets anders.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Zo heel vreemd is het apparaat "slopen" nu ook weer niet, met o.a. Logitech in het verleden ook een paar keer gehad. Muis of toetsenbord stuk, ticket gemaakt. Moest er een foto opgestuurd worden van het apparaat met de kabel eraf geknipt en serienummer in beeld en een paar dagen later was het vervangende apparaat er.

renate.nijhof
Contacteer:

witte angora schreef:
renate.nijhof schreef:Ja dat begrijp ik dat ze zekerheid willen hebben dat de klok kapot is, maar kom op zeg. Komt allerminst klantvriendelijk over. (Vind ik dan).

Sja, maar dan kun je niet verwachten dat ze de klok, of een los uurwerk, vergoeden. Jij zegt dat hij kapot is, maar ze hebben geen enkele zekerheid dat hij ook kapot is.

Als je er een los uurwerkje in zet, dat zal dan toch niet zoveel kosten dat je er zo'n stennis om moet maken?
Stennis ??? Ben mij van geen kwaad bewust. Mijn vraag was wat mijn rechten zijn. Ik heb steeds in 'ik vind' gesproken. Ik mag iets vinden toch ? Jij vindt iets anders, prima toch. Ik verwacht ook niets. Ik wilde het bedrijf iets voorstellen. Daar kunnen ze in :arrow: meegaan (warme douche :wink: ) of niet. Anyway, bedankt voor je reactie 8)

witte angora

Nou... het bedrijf is bereid de aankoopprijs terug te geven. En dan vraag je nog wat je rechten zijn? Terwijl het om een klok van een paar tientjes gaat, terwijl een vervangend uurwerkje niet meer dan een euro of 5 zal kosten? Dat vind ik inderdaad stennis.

crazyme

witte angora schreef:Nou... het bedrijf is bereid de aankoopprijs terug te geven. En dan vraag je nog wat je rechten zijn? Terwijl het om een klok van een paar tientjes gaat, terwijl een vervangend uurwerkje niet meer dan een euro of 5 zal kosten? Dat vind ik inderdaad stennis.
Dat is wel een punt. De geboden oplossing is alleszins redelijk, dus dan zou je zeggen : er is geen probleem.

Maar toch heeft u het hele verhaal hier op het forum gekwakt.

En dat is niet omdat u graag voor de vorm uw rechten wil kennen, maar vermoedelijk omdat u het niet eens bent met hun voorstel en omdat u niet begreep waarom u de klok zelf even moest vernietigen.

Dat is wel veel gedoe om niets.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

renate.nijhof schreef:Ik wilde dus voorstellen dat het bedrijf waar ik dee klok besteld heb, de kosten van een uurwerk, mits het binnen het aankoopbedrag blijft, wil vergoeden.
Als een dergelijke oplossing bestaat, waarbij een ander uurwerk wordt gebruikt en hiermee de klok weer werkend kan worden gemaakt, dan kun je het volgende doen. Je maant de verkoper schriftelijk, om tot een dergelijke oplossing uit te voeren, binnen 4 weken (deze termijn zou ik aanhouden). Wanneer deze termijn verstreken is kun je het zelf laten doen en de kosten daarvan verhalen. Het beste is als je er onderling uit kunt komen. Als uitgangspunt zou je kunnen hanteren dat 130% van de aankoopprijs een redelijk bedrag is om te besteden aan de reparatie.

Gesloten