LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dekbeddiscounter levert beschadigde overtrekken, compenseert alleen met tegoed

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Linssiejj

Dekbeddiscounter levert beschadigde overtrekken, compenseert alleen met tegoed

Ongelezen bericht door Linssiejj »

Goedemorgen

Onlangs 3 dekbedovertrekken gekocht via dekbeddiscounter (3 halen, 1 betalen) . 2 vd 3 dekbedovertrekken zijn beschadigd (flinke haken erin). Ik heb dit direct laten weten en ze kunnen me 2 nieuwe overtrekken sturen (let wel, niet dezelfde want die zijn uitverkocht). Of ik krijg een tegoed van 39.95 (mag niet gebruikt worden op actieproducten dus dan kan ik nog geen overtrek krijgen). Nu heb ik voorgesteld om alles terug te sturen en ik mijn geld terug wil. Dit kan volgens hun niet. Beetje raar vind ik wel. Wat is mijn recht als consument hierin?

Groet Linda

mahadma

Re: Dekbeddiscounter levert beschadigde overtrekken, compenseert alleen met tegoed

Ongelezen bericht door mahadma »

Alles retour zal niet gaan, zeer wel mogelijk uitgepakt en gebruikt (op bed gehad één of meerdere nachten), dus jammer en helaas. U kunt de niet correcte hoezen retourneren, heeft u gedaan, echter de hoezen zijn niet ruilbaar wegens uitverkocht, dus kunt u het saldo gebruiken om zelf een keuze te maken uit wat wel voorradig is. Het was een pakket deal, dus 3 stuks voor 1 prijs. Dus zoek een of twee leuke uit en klaar. U kunt voor bijna 40 euri's zeker wel een hoes kopen dunkt mij.

angel1978

Re: Dekbeddiscounter levert beschadigde overtrekken, compenseert alleen met tegoed

Ongelezen bericht door angel1978 »

mahadma schreef:
06 jan 2019 15:21
Alles retour zal niet gaan, zeer wel mogelijk uitgepakt en gebruikt (op bed gehad één of meerdere nachten), dus jammer en helaas. U kunt de niet correcte hoezen retourneren, heeft u gedaan, echter de hoezen zijn niet ruilbaar wegens uitverkocht, dus kunt u het saldo gebruiken om zelf een keuze te maken uit wat wel voorradig is. Het was een pakket deal, dus 3 stuks voor 1 prijs. Dus zoek een of twee leuke uit en klaar. U kunt voor bijna 40 euri's zeker wel een hoes kopen dunkt mij.
1 pakket ( 3 produkten in 1 actiepakket ) gekocht en die blijkt niet goed, dus die gaat terug. Geld terug ( vervanging niet mogelijk ) en geen gedoe verder lijkt mij!

mahadma

Dus wij kunnen straks bij deze verkoper een gebruikt, gewassen dekbedhoes verwachten? Gaat niet gebeuren denk ik.

angel1978

mahadma schreef:
06 jan 2019 15:35
Dus wij kunnen straks bij deze verkoper een gebruikt, gewassen dekbedhoes verwachten? Gaat niet gebeuren denk ik.
Produkt is non-conform dus niet interessant of iets gebruikt is. Overigens geeft TS aan dit direkt geconstateerd te hebben, dus hoezo gebruikt?
Produkt is niet goed en moet dus terug.. mag sowieso niet opnieuw verkocht worden.

mahadma

1 Product is wel goed en gebruikt, 2 niet. En nu?

angel1978

mahadma schreef:
06 jan 2019 16:24
1 Product is wel goed en gebruikt, 2 niet. En nu?
1 aanbieding en winkel kan nu niet leveren wat ze aanboden ( 3 dekbedden voor prijs van 1 ) dus alles terug.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Linssiejj schreef:
06 jan 2019 11:16
Goedemorgen

Onlangs 3 dekbedovertrekken gekocht via dekbeddiscounter (3 halen, 1 betalen) . 2 vd 3 dekbedovertrekken zijn beschadigd (flinke haken erin). Ik heb dit direct laten weten en ze kunnen me 2 nieuwe overtrekken sturen (let wel, niet dezelfde want die zijn uitverkocht). Of ik krijg een tegoed van 39.95 (mag niet gebruikt worden op actieproducten dus dan kan ik nog geen overtrek krijgen). Nu heb ik voorgesteld om alles terug te sturen en ik mijn geld terug wil. Dit kan volgens hun niet. Beetje raar vind ik wel. Wat is mijn recht als consument hierin?

Groet Linda
Het lijkt me niet zo moeilijk wat je rechten zijn.

Je kunt twee andere overtrekken krijgen, dan heb je alsnog de actie 3 halen 1 betalen. Dat is waar je voor ging, nietwaar?

Als je dat niet wilt krijg je een tegoed van 39,95 terug, en mag je het ene overtrek houden? Dat lijkt me een zeer genereus aanbod. Dat het niet genoeg is voor één nieuwe overtrek is niet zo vreemd. Je kunt niet verwachten dat je twee andere overtrekken kunt vragen die niet aan de actie deelnemen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Dit zegt dekbed discounter op hun website.
Retourneren
Het kan voorkomen dat je een product wilt retourneren. Dit kan bij ons binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden. Let op: de retourkosten zijn wel voor eigen rekening, deze worden niet door ons vergoed. Je hebt 14 dagen om het retour te melden en vanaf het moment van melden 14 dagen om de bestelling te retourneren.

Heb je tijdens een actie een gratis product van ons ontvangen en wil je de bestelling retour sturen, vergeet dan niet om de gehele bestelling retour te sturen, inclusief het gratis ontvangen product.

Indien het gratis product niet retour gezonden is, zullen alsnog deze kosten in rekening worden gebracht.
dus als je de gehele bestelling retour stuurt, dan krijg je gewoon je geld terug.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Linssiejj schreef:
Wat is mijn recht als consument hierin?
Op grond van de wettelijke garantie heb je recht op het volgende:
- Ontbinding, daar herstel en vervanging onmogelijk zijn;
- Vergoeding van de verzendkosten retour, waarbij verzending voor rekening is van de verkoper;
- Vergoeding van de meerprijs van drie andere overtrekken (dekkingskoop ex art. 7:37 BW).

Op grond van het herroepignsrecht heb je recht op het volgende:
- Ontbinding, zonder opgave van redenen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En wat wanneer dat ene ' goede ' overtrek al in gebruik is genomen?
Het lijkt mij toe dat je niet een gebruikt overtrek retour mag sturen.
TS had n.m.m alle 3 de overtrekken gelijk retour moeten sturen omdat ze niet conform waren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zijn de forumleden die hebben bedacht dat een overtrek in gebruik is genomen. Dit is dus speculatie.

Voor het herroepingsrecht geldt dat je ook dan mag retourneren. Als de overtrek in waarde is verminderd door het gebruik, dan mag de verkoper dat in rekening brengen.

Voor de wettelijke garantie blijft het verhaal hetzelfde.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
07 jan 2019 12:03
Linssiejj schreef:
Wat is mijn recht als consument hierin?
Op grond van de wettelijke garantie heb je recht op het volgende:
- Ontbinding, daar herstel en vervanging onmogelijk zijn;
- Vergoeding van de verzendkosten retour, waarbij verzending voor rekening is van de verkoper;
- Vergoeding van de meerprijs van drie andere overtrekken (dekkingskoop ex art. 7:37 BW).

Op grond van het herroepignsrecht heb je recht op het volgende:
- Ontbinding, zonder opgave van redenen.
Ja, kan de Ts er drie van Cindarella kopen voor € 40,00 per stuk. :lol:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Discounter, dus kans op rest en retour partijen!

Toegoedbon? Slim gedaan, want ik slaap liever nog voordeliger onder de Action aanbieding van enkele weken terug!

Linssiejj

Ongelezen bericht door Linssiejj »

Opgelost. Heb 2/3 van het geld retour

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, netjes opgelost. Bedankt voorhet terugmelden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Linssiejj schreef:
22 jan 2019 12:10
Opgelost. Heb 2/3 van het geld retour
Je hebt nu dus één overtrek voor de actieprijs. Elders vind je wel weer andere die naar je zin zijn. :wink:

Gesloten