Hoe kom jij erbij dat stof in de laptop onder garantie valt?Bob Schurkjens schreef:Grappig om er automatisch van uit te gaan dat de topicstarter meer waarde zal hechten aan jouw individuele antwoord dan aan het antwoord van de Consumentenautoriteit (Consuwijzer). Een overweldigende behoefte om gelijk te hebben?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell garantie
Re: Dell garantie
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Dell garantie
Je zal toch eens moeten proberen je standpunten te baseren op feiten in plaats van aannames. Topicstarter heeft het woord "stof" nergens in de mond genomen. Dat was je eigen conclusie. En je overweldigende behoefte om gelijk te hebben.
Re: Dell garantie
Niks aannames.Bob Schurkjens schreef:Je zal toch eens moeten proberen je standpunten te baseren op feiten in plaats van aannames. Topicstarter heeft het woord "stof" nergens in de mond genomen. Dat was je eigen conclusie. En je overweldigende behoefte om gelijk te hebben.
Lees eens naar de klachten: klik
Je moet eens weten hoevaak dat ik die klachten van de TS tegenkom, waarna ik de laptop open maak en dat ding zit dan vol stof.
Schoonmaken en de warmtegeleidende pasta vervangen.
Een tip:
Met de verwijzing naar consuwijzer maak je echt een laptop niet schoon.
Met het openmaken van de laptop wel.
Een laptop dient minimaal 1 keer per jaar schoongemaakt te worden.
Ik spreek uit ervaring.
En nee, ik ga hierover geen link naar een rechtelijke uitspraak plaatsen en ook geen link van consuwijzer of wat dan ook.
Re: Dell garantie
@ Bob,
Ik val nu toch even bbcs bij want beste Bob, je hebt veel vertrouwen in consuwijzer en de consumentenauthoriteit. Maar is dat wel zo terecht.
http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer Lees hun disclaimer maar eens...en dan vooral de laatste regel.
Ze roepen veel maar als je met je rug tegen de muur staat kunnen ze niets voor je doen. Het zijn gratis goedbedoelde adviezen maar niet wettelijk onderbouwd.
Rick
Ik val nu toch even bbcs bij want beste Bob, je hebt veel vertrouwen in consuwijzer en de consumentenauthoriteit. Maar is dat wel zo terecht.
http://www.consuwijzer.nl/Disclaimer Lees hun disclaimer maar eens...en dan vooral de laatste regel.
Ze roepen veel maar als je met je rug tegen de muur staat kunnen ze niets voor je doen. Het zijn gratis goedbedoelde adviezen maar niet wettelijk onderbouwd.
Rick
Re: Dell garantie
BBCS: je praat een hoop maar je zegt heel weinig dat zinvol is. Er staat zoveel onzin in je posts dat het onmogelijk is erop te reageren.
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik willen zeggen.
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik willen zeggen.
Re: Dell garantie
Helemaal geen onzin.Mark_vdH schreef:BBCS: je praat een hoop maar je zegt heel weinig dat zinvol is. Er staat zoveel onzin in je posts dat het onmogelijk is erop te reageren.
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik willen zeggen.
Ik zeg alleen niet datgene wat mensen graag willen horen en ook niet datgene waarbij de consument altijd gelijk krijgt.
In het geval van de TS zal de laptop vol stof zitten.
Dan wordt er van mij hier verwacht dat ik zal aangeven dat de TS aanspraak kan maken op de garantie en kosteloze reparatie of vervanging kan gaan eisen.
En dat verdom ik dus.
De oorzaak is stof.
Wie moet dan voor die kosten opdraaien, de verkopende partij of de koper?
Ook een goede:
De TS geeft een omschrijving van de klacht, en zonder dat men kennis van technische zaken heeft, gaat men gelijk al roepen dat het onder garantie valt.
Triest gewoon.
Dat ik het beter weet?
Tuurlijk!
Ik repareer die dingen!
Ik spreek uit ervaring als een professionele computer monteur.
De TS schreef:
Duidelijk, koelingsprobleem.Nu is hij dus 2 maanden van de garantie en heb ik ''airflow issues'' of te wel, mijn notebook heeft kuren, het rare is dat eerst nog niet echt was in Windows 7, maar in andere besturingsystemen erg duidelijk, maar nu constanteer ik eigenlijk ook dat toch bij bepaalde websites vooral websites die beeld van webcams laten zien en in msn gebeurde het ook.
Wat er dus precies gebeurd, computer wordt gewoon hartstikke langzaam en in ergste geval ( bij Linux ) viel notebook gewoon uit, maar recent komt erbij kijken dat boxen dan plots beginnen te kraken.
Laptop openen en het probleem oplossen.
Door de laptop dicht te laten, los je het probleem echt niet op.
Een ICT-er moet beter weten.Nou kan ik wel extra ''airflow'' creeren, maar daar houdt verder ook op bij.
Een ICT-er maakt de laptop open, maakt die schoon, vervangt de warmtegeleidende pasta, en de laptop kan er weer voor een jaartje tegenaan.
Nope.Wettelijk zou Dell toch 2 jaar garantie moeten gegeven? Maar ze geven er maar een en dat kan ik nooit afdwingen?
Zie mijn eerdere uitleg.
Vooral de laptop dicht laten.Dus eigenlijk sta ik beetje voor keuze, blijven gebruiken tot ie dood gaat of nu gewoon voor mooi prijsje verkopen.
Re: Dell garantie
Wederom allemaal leugens BBCS en dat weet je.BBCS schreef:Helemaal geen onzin.Mark_vdH schreef:BBCS: je praat een hoop maar je zegt heel weinig dat zinvol is. Er staat zoveel onzin in je posts dat het onmogelijk is erop te reageren.
Schoenmaker blijf bij je leest zou ik willen zeggen.
Ik zeg alleen niet datgene wat mensen graag willen horen en ook niet datgene waarbij de consument altijd gelijk krijgt.
In het geval van de TS zal de laptop vol stof zitten.
Dan wordt er van mij hier verwacht dat ik zal aangeven dat de TS aanspraak kan maken op de garantie en kosteloze reparatie of vervanging kan gaan eisen.
En dat verdom ik dus.
De oorzaak is stof.
Wie moet dan voor die kosten opdraaien, de verkopende partij of de koper?
Ook een goede:
De TS geeft een omschrijving van de klacht, en zonder dat men kennis van technische zaken heeft, gaat men gelijk al roepen dat het onder garantie valt.
Triest gewoon.
Dat ik het beter weet?
Tuurlijk!
Ik repareer die dingen!
Ik spreek uit ervaring als een professionele computer monteur.
De TS schreef:
Duidelijk, koelingsprobleem.Nu is hij dus 2 maanden van de garantie en heb ik ''airflow issues'' of te wel, mijn notebook heeft kuren, het rare is dat eerst nog niet echt was in Windows 7, maar in andere besturingsystemen erg duidelijk, maar nu constanteer ik eigenlijk ook dat toch bij bepaalde websites vooral websites die beeld van webcams laten zien en in msn gebeurde het ook.
Wat er dus precies gebeurd, computer wordt gewoon hartstikke langzaam en in ergste geval ( bij Linux ) viel notebook gewoon uit, maar recent komt erbij kijken dat boxen dan plots beginnen te kraken.
Laptop openen en het probleem oplossen.
Door de laptop dicht te laten, los je het probleem echt niet op.
Een ICT-er moet beter weten.Nou kan ik wel extra ''airflow'' creeren, maar daar houdt verder ook op bij.
Een ICT-er maakt de laptop open, maakt die schoon, vervangt de warmtegeleidende pasta, en de laptop kan er weer voor een jaartje tegenaan.
Nope.Wettelijk zou Dell toch 2 jaar garantie moeten gegeven? Maar ze geven er maar een en dat kan ik nooit afdwingen?
Zie mijn eerdere uitleg.
Vooral de laptop dicht laten.Dus eigenlijk sta ik beetje voor keuze, blijven gebruiken tot ie dood gaat of nu gewoon voor mooi prijsje verkopen.
@Mark_vdH
BBCS is helemaal niet juridisch geschoold. BBCS is een verkoper die vooral voor eigen parochie preekt. Toolboy staat hem nog wel eens bij, maar ook die is voor ondernemer en heeft dus ook zo zijn belangen.
BBCS is meerdere malen gewezen op het onjuist zijn van zijn uitspraken ( inclusief de bijbehorende jurisprudentie ) en weet dus dat ze niet kloppen. Desondanks blijft hij beweren dat het anders is en naar mijn mening liegt hij dus gewoon ( bewust ).
Re: Dell garantie
BBCS is helemaal niet juridisch geschoold. BBCS is een verkoper die vooral voor eigen parochie preekt. Toolboy staat hem nog wel eens bij, maar ook die is voor ondernemer en heeft dus ook zo zijn belangen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij beiden ondernemers zijn en daarnaast net zo al u een consument zijn.
Wij kunnen het dus van 2 kanten beoordelen.
Of vertel ik nu ook leugens
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij beiden ondernemers zijn en daarnaast net zo al u een consument zijn.
Wij kunnen het dus van 2 kanten beoordelen.
Of vertel ik nu ook leugens
Re: Dell garantie
Nee je vertelt geen leugens ik denk inderdaad dat het ook dat punt hier is, dat TS gewoon stof in de laptop heeft.Toolboy schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn dat wij beiden ondernemers zijn en daarnaast net zo al u een consument zijn.
Wij kunnen het dus van 2 kanten beoordelen.
Of vertel ik nu ook leugens
om mensen steeds voor leugenaar uit te maken zegt meer van de personen die dit zeggen dan de antwoorden van deze mensen.
Re: Dell garantie
Iemand voor leugenaar uitmaken is een zeer zware beschuldiging.
In de discussies beperk ik dergelijke uitspraken dan ook.
Dat ik diverse uitspraken van rechters in twijfel stel, en daarop ook een toelichting geef en dat uiteenzet waarom, wilt nog niet zeggen dat ik lieg.
Komt ook nog bij dat de degene die beweerd dat ik lieg, hier inhoudelijk niet op in gaat. Vind ik persoonlijk nogal zwak. Maar dat terzijde.
Laat ik dit zeggen:
Ik heb openlijk vaak de consumentenbond en andere organisaties in verlegenheid gebracht.
Als ik inderdaad zou liegen, dan hadden zij mij allang aangeklaagd voor smaad en laster, en was ik ter verantwoordelijkheid geroepen.
In de discussies beperk ik dergelijke uitspraken dan ook.
Dat ik diverse uitspraken van rechters in twijfel stel, en daarop ook een toelichting geef en dat uiteenzet waarom, wilt nog niet zeggen dat ik lieg.
Komt ook nog bij dat de degene die beweerd dat ik lieg, hier inhoudelijk niet op in gaat. Vind ik persoonlijk nogal zwak. Maar dat terzijde.
Laat ik dit zeggen:
Ik heb openlijk vaak de consumentenbond en andere organisaties in verlegenheid gebracht.
Als ik inderdaad zou liegen, dan hadden zij mij allang aangeklaagd voor smaad en laster, en was ik ter verantwoordelijkheid geroepen.
Re: Dell garantie
Er is al diverse malen in diverse topics om een link gevraagd naar die uitspraken, tot nog toe niks gezien..BBCS schreef:Iemand voor leugenaar uitmaken is een zeer zware beschuldiging.
In de discussies beperk ik dergelijke uitspraken dan ook.
Dat ik diverse uitspraken van rechters in twijfel stel, en daarop ook een toelichting geef en dat uiteenzet waarom, wilt nog niet zeggen dat ik lieg.
Komt ook nog bij dat de degene die beweerd dat ik lieg, hier inhoudelijk niet op in gaat. Vind ik persoonlijk nogal zwak. Maar dat terzijde.
Laat ik dit zeggen:
Ik heb openlijk vaak de consumentenbond en andere organisaties in verlegenheid gebracht.
Als ik inderdaad zou liegen, dan hadden zij mij allang aangeklaagd voor smaad en laster, en was ik ter verantwoordelijkheid geroepen.
Re: Dell garantie
Die heb ik wel gegeven.
Maarja, als je niet wilt lezen.......
Maarja, als je niet wilt lezen.......
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Dell garantie
@Rickyman
Consuwijzer wil niet aansprakelijk zijn voor het gebruik van hun teksten. Dat doet er niets aan af dat consuwijzer tracht wetteksten begrijpelijk te maken voor de consument en dat deze uitleg gebaseerd is op de wetteksten.
Je begrijpt de betekenis van een disclaimer niet. Bedrijven en instanties hebben altijd een disclaimer op hun site staan. Ook Dell bijvoorbeeld. Die hebben zich werkelijk overal tegen ingedekt:
121.000 hits voor de term "niet aansprakelijk" op Dell.com, voorwaar een hele prestatie: http://www.google.com/search?q=site%3Ad ... 80&bih=892
Je mag er als consument er dan ook van uit gaan dat Dell werkelijk alles in het werk heeft gesteld om welke aansprakelijk dan ook, en met name de aansprakelijkheid inzake garantie, tot het absolute minimum te beperken.
Consuwijzer wil niet aansprakelijk zijn voor het gebruik van hun teksten. Dat doet er niets aan af dat consuwijzer tracht wetteksten begrijpelijk te maken voor de consument en dat deze uitleg gebaseerd is op de wetteksten.
Je begrijpt de betekenis van een disclaimer niet. Bedrijven en instanties hebben altijd een disclaimer op hun site staan. Ook Dell bijvoorbeeld. Die hebben zich werkelijk overal tegen ingedekt:
121.000 hits voor de term "niet aansprakelijk" op Dell.com, voorwaar een hele prestatie: http://www.google.com/search?q=site%3Ad ... 80&bih=892
Je mag er als consument er dan ook van uit gaan dat Dell werkelijk alles in het werk heeft gesteld om welke aansprakelijk dan ook, en met name de aansprakelijkheid inzake garantie, tot het absolute minimum te beperken.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 08 jun 2011 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dell garantie
jij bedoelt deze link??BBCS schreef:Die heb ik wel gegeven.
Maarja, als je niet wilt lezen.......
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1232270
het gaat om deze uitspraak,
te vindenIk ken ook diverse uitspraken van rechters dat men producten van de dezelfde soort precies dezelfde kwaliteit, levensduur en duurzaamheid verwacht mag worden.
Dan zegt die rechter dat van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies dezelfde kwaliteit, levensduur en duurzaamheid verwacht mag worden als van de duurste makita of DeWalt.
En dat is pas onzin.
Want dat is niet zo.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1220084
Re: Dell garantie
puma wat moet je nou steeds met een link? TS heeft de laptop een jaar, als er stof in zit heb je geen garantie , daar heb je geen link voor nodig, gewoon gezond verstand.
Re: Dell garantie
Wie eist bewijst is de regel buiten de 6 maanden (of leveranciersgarantie). De TS vindt het non-conform, de leverancier in dit geval niet.
Blijkt de oorzaak van de slechte airflow te komen door verkeerd gebruik. Denk aan veel stof, gebruik op schoot waardoor een fan aan de onderzijde geblokkeerd wordt etc, dan kan de TS de repair betalen.
Blijkt de oorzaak van de slechte airflow te komen door verkeerd gebruik. Denk aan veel stof, gebruik op schoot waardoor een fan aan de onderzijde geblokkeerd wordt etc, dan kan de TS de repair betalen.
Re: Dell garantie
Voor de degene die niet weten hoe een stoffige laptop van binnen eruit ziet:
Ik liegen?
De foto's zeggen genoeg!
Ik liegen?
De foto's zeggen genoeg!
Re: Dell garantie
Nog een paar:
Stofdeken die de luchtstroom verhinderd:
Stofdeken die de luchtstroom verhinderd:
Een moederbord met koeling:
De koeling gedemonteerd:
Op deze foto is goed te zien dat de warmtegeleidende pasta oververhit is geweest en zeer duidelijk dat die de warmte niet meer aan het koelblok kan overdragen:
Doordat de warmte niet meer goed wordt overgedragen (door de falende luchtstroom en de oververhitting van de warmtegeleidende pasta) is de afbeelding op de grafische processor in het koelblok gebrand.
De bovenstaande foto's zijn van laptops die de dezelfde klacht hadden als de TS.
Is het bovenstaande het resultaat van een ondeugdelijke laptop, of van onjuist gebruik en achterstallig onderhoud?
Ik hou het op het laatste.
Toch voldoende onderbouwing dacht ik zo.
Stofdeken die de luchtstroom verhinderd:
Stofdeken die de luchtstroom verhinderd:
Een moederbord met koeling:
De koeling gedemonteerd:
Op deze foto is goed te zien dat de warmtegeleidende pasta oververhit is geweest en zeer duidelijk dat die de warmte niet meer aan het koelblok kan overdragen:
Doordat de warmte niet meer goed wordt overgedragen (door de falende luchtstroom en de oververhitting van de warmtegeleidende pasta) is de afbeelding op de grafische processor in het koelblok gebrand.
De bovenstaande foto's zijn van laptops die de dezelfde klacht hadden als de TS.
Is het bovenstaande het resultaat van een ondeugdelijke laptop, of van onjuist gebruik en achterstallig onderhoud?
Ik hou het op het laatste.
Toch voldoende onderbouwing dacht ik zo.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Dell garantie
Is dat geen schimmel?
Re: Dell garantie
Nope!Bob Schurkjens schreef:Is dat geen schimmel?