LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DENON Versterker

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Roestblik
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 10:39

DENON Versterker

Ongelezen bericht door Roestblik »

Kocht in december 2007 een DENON versterker bij een dealer, versterker geeft nu een storend geluid in het linker kanaal af, Dealer is failliet gegaan, dus... naar de importeur gemaild wat te doen..., jammer dan schrijft Look en Listen in Geldermalsen, U krijgt GEEN garantie!!!!!

De dealer WAS namelijk NIET door ons GEAUTORISEERD als dealer dus krijgt u GEEN GARANTIE.

DENON geeft 2 jaar GARANTIE op zijn produkten.

DUS PAS OP MET DENON APPARATUUR, JE MAG ZE ALLEEN KOPEN BIJ DE "ECHTE" DEALER.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

John Sch
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:08

Re: DENON Versterker

Ongelezen bericht door John Sch »

Beste gedupeerde,

Mij is hetzelfde overkomen bij Progress Automatisering Hengelo BV.
Heb je inmiddels een "ingang" of oplossing voor je probleem?
Ik heb zelf de home cinema set S101 van Denon iets meer dan een jaar in huis. Na ca. 5 minuten spelen, schiet het apparaat telkens in de standby stand. Help! Elke suggestie is welkom.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: DENON Versterker

Ongelezen bericht door BBCS »

DUS PAS OP MET DENON APPARATUUR, JE MAG ZE ALLEEN KOPEN BIJ DE "ECHTE" DEALER.
Waarom denk je dat dat is??????
Dat is echt niet zonder reden.

Dit om te voorkomen dat iedere sukkel wel de apparatuur gaat verkopen zonder fatsoenlijke uitleg erbij en zeker geen verstand van zaken heeft.

Diverse fabrikanten leveren alleen aan winkeliers die verstand van zaken hebben, goede nazorg hebben.
Dus voor de echte dozenschuivers is er dus geen plaats.
En dat is maar goed ook.

Roestblik
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 10:39

Re: DENON Versterker

Ongelezen bericht door Roestblik »

Nou BBCS, of hoe je ook heet.

DEZE dealer had er wel verstand van OOK technisch. Bedrijven als BCC en Mediamarkt DIE hebben er GEEN verstand maar MOGEN het WEL "officieel" verkopen, DUS wie is er nu een dozen schuiver????

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: DENON Versterker

Ongelezen bericht door Remster »

Er zijn in de audiobusiness vrij veel bedrijfjes die hun apparatuur via grijze import doorschuiven buiten het dealernetwerk om.
Het is niet ongebruikelijk dat bv. een service-afdeling benelux geen garantie wil verlenen op een apparaat dat via duitsland ons land is binnengeschoven.

Theoretisch gezien zou je het waarschijnlijk aan kunnen vechten, want fabrieksgarantie is fabrieksgarantie lijkt me.
Vraag anders bij Denon zelf (dus niet bij de importeur) of ze de redenen van hun beleid m.b.t. dit soort garantieclaims bij hun importeurs willen toelichten. Ik ben daar zelf ook wel benieuwd naar.

Van de importeur zelf begrijp ik namelijk wel dat hij geen garantie wil verlenen. Die heeft immers nooit wat verdiend met deze versterker. De fabrikant daarintegen wel.
Je zou het wat dat betreft dus echt een stapje hoger moeten zoeken.

Het selecteren van een dealer heeft trouwens niet altijd te maken met technische know-how, maar ook bijvoorbeeld met een omzetprognose en met het minimum aantal verschillende producten van hetzelfde merk die je in je showroom kan demonstreren.
Zodoende dat bv. een media-markt ook goede merken kan verkopen.

Gesloten