Dit schrijven gaat terug tot december 2012, omdat DHL
- De zaak telkens laat doodbloeden
- Doet alsof brieven niet aankomen
- Zch niet aan haar eigen beloftes houdt
Het pakket is per ongeluk verzonden naar een oud adres. Ten tijde van de afleveringpoging woonde daar niemand. Afleveren bij de buren doet DHL niet bij verzekerde pakketten (volgens hun eigen voorwaarden). Het pakket had dus moeten terugkomen.
Toen begonnen de problemen. Pakket was ineens spoorloos.
Binnen de termijn is netjes aangetekend het claimformulier toegestuurd. Die was DHL (zogenaamd) al meteen kwijt. Onmogelijk want getekend voor ontvangst.
Dit claimformulier moest overigens 'binnen 7 dagen' worden opgestuurd. Mensen die dus het geduld zouden opbrengen om te kijken of het pakket misschien wat later bezorgd wordt, zouden dus door DHL worden afgewimpeld met een beroep op hun voorwaarden. Eigenlijk op zichzelf staand al genoeg reden om geen zaken te doen met DHL.
In een e-mail in februari 2013 wordt aangegeven dat er binnen 14 dagen uitgekeerd zou worden. Goed nieuws?
Dan stuurt DHL een maand later spontaan een e-mail dat er een handtekening zou zijn voor ontvangst.
Opnieuw wordt DHL erop gewezen dat het pakket niet bij ontvanger is aangekomen en dat de getoonde krabbel geenzins de paraaf of handtekening van ontvanger betreft.
DHL verzoekt de handtekening van (de beoogde) ontvanger te verstrekken.
De (daadwerkelijke) handtekening van ontvanger wordt gestuurd inclusief een ondertekende verklaring dat de krabbel absoluut niet van haar is. Zij woonde nota bene inmiddels ergens anders.
DHL geeft aan dat deze zal worden doorgestuurd naar de regiomanager.
DHL laat de zaak een maand lang doodbloeden.
DHL wordt gemaild met de vraag hoe het ermee staat.
DHL mailt dat dat er een confrontatie zal plaatsvinden tussen de bezorger en ontvanger, in het bijzijn van de manager.
DHL laat de zaak weer doodbloeden.
Dan wordt er ineens op verdere brieven en mails niet meer gereageerd!
Te triest voor woorden.
De enige optie is nu de Stichting Arbitrage voor Logistiek te ’s-Gravenhage.
Conclusie:
Maak nooit, maar dan ook nooit, gebruik van DHL4YOU (thans DHL Parcel).
Als het goed gaat, gaat het goed.
Gaat het echter mis, dan houdt DHL u aan het lijntje.
Zodra het erop lijkt dat er uitgekeerd moet worden, wordt ieder contact verbroken.