LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale Camera: krasje € 50 voor reparatie!

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
henkjan99

Digitale Camera: krasje € 50 voor reparatie!

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Zaterdag 15 mei jl. kocht ik een digitale camera van het merk Konica Minolta, het type Dimage G400 bij MegaMax te Apeldoorn. Een toestel van 379 Euro. Daarnaast werd mij ook nog een extra garantie gegeven van 5 jaar voor 80 Euro extra. Een extra geheugenkaartje erbij en de prijs kwam al snel zo om en nabij de 500 Euro te liggen. Nu wil het ongeluk mij dat er op een of andere manier een kras op het beeldscherm mis gekomen. Tevens voldoet de camera, na hem wat getest te hebben niet geheel aan de eisen die ik stel aan de camera. Zo mist de camera bijvoorbeeld een tv-aansluiting.
In de winkel kwam men erachter dat er een kras op het beeldscherm zit van de Dimage G400. Daardoor kunnen zij het toestel niet meer terugsturen naar Konica Minolta. Vervanging van het schermpje kost me minimaal 50 EURO en dat kan snel nog hoger oplopen ook, tot zeker 60 Euro of nog meer. Met name arbeidsloon zou de hoogtebepalende factor zijn. Voor een kwartiertje werk zou de reparatieservice al € 34,95 vragen en daarbij komt de vervanging van het schermpje én de verzending van het toestel. Ik zou het toestel dus ook zeker een tijd kwijt zijn. Dat alles dus al 4 dagen na aankoop en € 500 minder!!!
Ondanks dat ik extra garantie heb afgesloten, waar reparatiekosten en uurloon inbegrepen zijn, moet ik dus alsnog om en nabij de 50 á 60 Euro neerleggen. Dit kan toch niet???
Inmiddels heb ik Konica Minolta gemaild en hen gevraagd om een voorstel te doen om mijn cameraatje weer normaal, met plezier te kunnen gebruiken. Die tv-aansluiting laat ik maar voor wat het is. Ik houd het nu maar bij dit toestel, omdat ik nu al genoeg ellende heb meegemaakt met het toestel.
Overigens werd er bij het toestel géén hoesje geleverd waarin je de camera kunt vervoeren. Ook zat er geen beschermend laagje over het LCD-scherm.

Afwachten maar wat Konica Minolta gaat zeggen!

Gast

Re: Digitale Camera: krasje € 50 voor reparatie!

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat is nu het probleem? Moet de garantie schade dekken die je aan het toestel maakt? Hadden ze onder de garantie een tv-aansluiting moeten inbouwen? Hadden ze onder de garantie een hoesje moeten toevoegen?

Gast

Onder garantie vallen geen breuk en krassen aan glas, lenzen enz.
Lees de garantievoorwaarden.
Dat de camera geen tv.aansluiting heeft, spijtig en heel triest voor je, maar je had dit in de winkel beter moeten bekijken en dus niet bij thuiskomst.

Gast

Het gaat mij nu al niet meer om de tv-aansluiting. Het gaat erom dat ik bijna 500 Euro heb betaald voor een camera waar je nu dus al niks meer aan hebt! In 3 dagen tijd dus al 500 opgemaakt! Lekker is dat! En niemand die er iets aan kan doen. "Onze service gaat ver, maar om nou dat toestel weer terug te sturen naar Konica...". Dat vinden zij dus te ver gaan! Op zich vreemd, want een leverancier moet toch het volste recht hebben dergelijke schade te melden bij dit merk? zou Konica Minolta het leuk vinden om afgedankte toestellen aan klanten te leveren? Lijkt me dus van niet. Ik heb het toestel NORMAAL gebruikt. Dat betekent dat ik hem niet heb laten vallen, niet slecht mee om ben gegaan, enz enz.
Toch vreemd dat de leveranciers weten dat dergelijke schermpjes zo kwetsbaar zijn, maar daar niets over melden!!!

AK

Ongelezen bericht door AK »

Maar waarvoor heb je dan die extra garantie afgesloten? En eigenlijk valt het toch ook nog onder de normale garantie? Pff, je hebt wel pech hoor!

D,r gebeurd nogal wel eens wat daar in Apeldoorn hè? Ik vind het trouwens ook niet zo,n toffe winkel, eerlijk gezegd.
AK

Gast

Maar nou snap ik het nog niet. Kwam die camera met die kras zo uit de doos? In dat geval kan je wel reclameren natuurlijk, maar de bewijslast zal wel lastig worden.
Is die kras erin gekomen nadat je hem al in huis had? Dan begrijp ik echt niet waar je over klaagt. Koop een Mercedes en rij die in het ravijn, dan heb je een nog veel groter kapitaalverlies in nog kortere tijd die je niet onder de garantievoorwaarden kan terug brengen. Of moet de Mercedesdealer vertellen dat zo'n automobiel bijzonder gevoelig is voor een val in een ravijn?

Gast

Hij is trouwens ook geen 500 euro minder waard, maar 50 tot 60. Want als hij gerepareerd is voor die prijs heb je exact in je handen wat je 4 dagen terug nog 500 euro waard was. Of is de rest van het toestel, de geheugenkaart en de verzekering ook kapot gevallen? Ben je er met een stoomwals overheen gegaan?

Gesloten