Met toenemende ergernis onderhandel ik nu ruim 2 jaar met autobedrijf HERTZ over een dubbel betaalde autohuur. Hoewel zij mij enigzins tegemoet gekomen zijn vind ik dat zij nog steeds in gebreke blijven. Een kort relaas: Twee jaar geleden een reis naar Portugal geboekt inclusief auto (bij HERTZ). Autohuur zat bij reisprijs inbegrepen. Op vliegveld Lissabon (Portugal) waarborg in de vorm van creditcard afschrift moeten achterlaten. Bij terugkomst in Nederland bleek hiermee de volledige autohuur te zijn afgeschreven (500 Euro!). Na 8 keer (letterlijk) bellen kreeg ik een voucher van 50 euro als compensatie. Na nog eens 9 keer bellen (weer letterlijk) werd mij 100 euro toegezegd. Er blijft dus een verschil van 350 Euro in mijn nadeel. HERTZ ziet de zaak hiermee als adequaat afgehandeld, ik niet.
Wie kan mij adviseren over de volgende stap die ik nu moet/kan ondernemen. Ik ben al het heen en weer gebel zat, des de meer omdat ik hier mijns inziens niet verder mee kom.
Dank voor uw reactie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel betaalde autohuur HETZ
Dubbel betaalde autohuur HETZ
Laatst gewijzigd door marco_bol op 23 nov 2005 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dubbel betaalde autohuur HETZ
Hallo Marco,
Ja ik wil even reageren op uw klacht .
Dat afboeken is erg vervelend probleem .
Wanneer u een machtiging hebt afgegeven en dit bedrijf was zo vervelend om nog een keer de huur af te boeken , wil ik u allereerst vragen of u de afboek bewijzen nog bewaard heeft . Als u ze niet zelf heeft , ik ga er van uit dat elk electronisch betaalsysteem , elke transactie bijhoud en aan de hand van dit gegeven u uw geld activiteit kunt terugzien . maakt niet uit wat . U kunt bij uw bank of ander betaalverkeerinstantie navraag doen . Leg daar uw klachten voor
Om een automatische transactie te laten gebeuren moet elk bedrijf een lycentie krijgen om van deze dienst gebruik te mogen maken . Indien een van deze bedrijven /diensten u nadelig heeft bejegend , moet u bij uw thuisbank of creditmaatschappy enz, vragen door welke instantie de overboek opdracht werd uitgevoert . Vraag dan of uw thuisbank contact opneemt met deze instantie of bank die deze machtigings houder een lycentie verstrekte waarmee deze, afboekopdrachten / de overeenkomst met u , kan uitvoeren . laat hen vragen naar een betaaloverzicht van die maatschappij , hier moet dan te zien zijn , een of ander bewijs van een van uwer rekening nummer(s) . Mocht u dit gelukken , u uw klacht kunt volvoeren door de ongewenste telefoononkosten aan dit voorval over gehouden, terug te vragen , maar dat vergt mogelijk wat meer werk .
In het meest voor de hand liggende geval kan de lycentie verstrekker(s) , deze lycentie voor het automatisch incasseren ( lees deze machtiging ) weer intrekken .
Ik hoop dat u hier verder mee kunt .
groeten , John ( alias Rembrandt )
Ja ik wil even reageren op uw klacht .
Dat afboeken is erg vervelend probleem .
Wanneer u een machtiging hebt afgegeven en dit bedrijf was zo vervelend om nog een keer de huur af te boeken , wil ik u allereerst vragen of u de afboek bewijzen nog bewaard heeft . Als u ze niet zelf heeft , ik ga er van uit dat elk electronisch betaalsysteem , elke transactie bijhoud en aan de hand van dit gegeven u uw geld activiteit kunt terugzien . maakt niet uit wat . U kunt bij uw bank of ander betaalverkeerinstantie navraag doen . Leg daar uw klachten voor
Om een automatische transactie te laten gebeuren moet elk bedrijf een lycentie krijgen om van deze dienst gebruik te mogen maken . Indien een van deze bedrijven /diensten u nadelig heeft bejegend , moet u bij uw thuisbank of creditmaatschappy enz, vragen door welke instantie de overboek opdracht werd uitgevoert . Vraag dan of uw thuisbank contact opneemt met deze instantie of bank die deze machtigings houder een lycentie verstrekte waarmee deze, afboekopdrachten / de overeenkomst met u , kan uitvoeren . laat hen vragen naar een betaaloverzicht van die maatschappij , hier moet dan te zien zijn , een of ander bewijs van een van uwer rekening nummer(s) . Mocht u dit gelukken , u uw klacht kunt volvoeren door de ongewenste telefoononkosten aan dit voorval over gehouden, terug te vragen , maar dat vergt mogelijk wat meer werk .
In het meest voor de hand liggende geval kan de lycentie verstrekker(s) , deze lycentie voor het automatisch incasseren ( lees deze machtiging ) weer intrekken .
Ik hoop dat u hier verder mee kunt .
groeten , John ( alias Rembrandt )