ik heb vorig jaar op 20 october 2005 dus een dvd recorder bij mediamarkt gekocht van het merk sony
deze gaat in november 2006 kapot
ik neem contakt op met sony en spreek af dat ik hem opstuur
ik stuur hem op 10 november aangetekend op via de post
na 5 weken en diverse keren gebeld te hebben zeggen ze bij sony dat ze hem nog steeds niet ontvangen hebben of ik bij tpg een ontvangstbevestiging wil opvragen
dat heb ik gedaan maar dat duurt 10 werkdagen
in het eerste telefonische gesprek werd mij gezegd dat er een coulance regeling zou zijn iwm de garantie termijn die was 20 dagen verlopen toen ik hem opstuurde
dat zou geen probleem zijn
afgelopen donderdag 14 december 2006 was ik het wachten beu
ze wisten bij sony nog steeds nie twaqar die was en heb i kgezegd dat ik de consumentenbond inschakel als ik niet snel een antwoord zou krijgen
dat antwoord krijg ik op zaterdag 16 december via de post
of ik eventjes 200 euro wil bijbetalen voor een ander model want de mijne was niet te repareren
en of ik een aankoopbon kon opsturen waaruit blijkt dat er nog garantie opzou zitten terwijl ik een kopie erbij gedaan heb in de doos dus die zouden ze moeten hebben ik vermoed gewoon dat ze hem kwijt zijn en mij een andere willen verkopen
ik kan hem ook terug vragen maar dan zit ik met een kapotte dvd recorder te kijken
beetje vreemde gang van zaken vind ik
die recorder kostte vorig jaar 444 euro en dat model is er nu niet meer
ik weet niet goed wat ik moet doen hiermee?
het apparaat wat ze mij aanbieden is ongeveer 400 euro waard dus dan zou ik in 1 jaar tijd ruim 400 euro gewoon kwijt zijn
volgens mij kan dit tch niet ?
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik weet niet goed wat ik moet doen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dvd recorder
-
sjaan banaan
Re: dvd recorder
Zie consuwijzer op internet staat voorbeeldje:
Mijn televisie is kapot gegaan, maar de fabrieksgarantie is net (een week) verlopen. De verkoper zegt dat ik de reparatiekosten zelf moet betalen. Klopt dat?
Nee, de verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie gedurende een bepaald aantal jaren op een normale manier kan gebruiken. Dit geldt ook als de garantie is verstreken.
Garantie betekent dat u in eerste instantie niet hoeft te bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
Als de garantie is afgelopen, dan heeft de verkoper nog steeds de plicht om te zorgen dat u normaal gebruik kunt maken van de televisie. U zult dan wel moeten bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
U kunt de verkoper na afloop van de garantie alleen maar aansprakelijk stellen als een televisie-onderdeel abnormaal snel kapot gaat, terwijl u er wel voorzichtig mee bent geweest. U moet kunnen bewijzen dat het gebrek buiten uw schuld is ontstaan. Dit kan lastig zijn.
Bij normale slijtage moet u zelf de kosten betalen.
Er staan ook voorbeeldbrieven op deze site.http://www.consuwijzer.nl
----------------------------------------------
Nou kun je dat misschien proberen maar wijzelf hebben zelfde bij mediamarkt gehad met philips dvd recorder en toch maar gekozen voor bijbetaling. Want eer dat je anders een apparaat hebt.....................
en wij hadden geen zin om nog langer te moeten gaan wachten of je uiteindelijk wel je recht kunt halen.
Succes ermee
Mijn televisie is kapot gegaan, maar de fabrieksgarantie is net (een week) verlopen. De verkoper zegt dat ik de reparatiekosten zelf moet betalen. Klopt dat?
Nee, de verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie gedurende een bepaald aantal jaren op een normale manier kan gebruiken. Dit geldt ook als de garantie is verstreken.
Garantie betekent dat u in eerste instantie niet hoeft te bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
Als de garantie is afgelopen, dan heeft de verkoper nog steeds de plicht om te zorgen dat u normaal gebruik kunt maken van de televisie. U zult dan wel moeten bewijzen dat de beeldbuis buiten uw schuld kapot is gegaan.
U kunt de verkoper na afloop van de garantie alleen maar aansprakelijk stellen als een televisie-onderdeel abnormaal snel kapot gaat, terwijl u er wel voorzichtig mee bent geweest. U moet kunnen bewijzen dat het gebrek buiten uw schuld is ontstaan. Dit kan lastig zijn.
Bij normale slijtage moet u zelf de kosten betalen.
Er staan ook voorbeeldbrieven op deze site.http://www.consuwijzer.nl
----------------------------------------------
Nou kun je dat misschien proberen maar wijzelf hebben zelfde bij mediamarkt gehad met philips dvd recorder en toch maar gekozen voor bijbetaling. Want eer dat je anders een apparaat hebt.....................
en wij hadden geen zin om nog langer te moeten gaan wachten of je uiteindelijk wel je recht kunt halen.
Succes ermee
het gaat mij om het feit dat ze de rekening aan mij vragen terwijl ik die er bij heb gedaan
ik krijg het ideedat ze hem gewoon kwijt zijn omdat ze om de factuur vragen terwijl die er bij zit en ook omdat ik gedreigd heb om de consumentenbonbd in te schakelen
ik krijg het ideedat ze hem gewoon kwijt zijn omdat ze om de factuur vragen terwijl die er bij zit en ook omdat ik gedreigd heb om de consumentenbonbd in te schakelen
Het was verstandiger geweest het apparaat bij MediaMarkt in te leveren, zij zijn de leverancier.
Sony is niet verplicht coulance te geven, MediaMarkt wel.
Dus ik zou zeggen laat het apparaat maar retour komen en laat Media Markt het opknappen.
Sony is niet verplicht coulance te geven, MediaMarkt wel.
Dus ik zou zeggen laat het apparaat maar retour komen en laat Media Markt het opknappen.