Hallo,
Ik heb halverwege Maart een DVD-Video Combi (geen aanbieding) gekocht bij It`s in Alphen a/d Rijn, die heb ik aan mijn moeder cadeau gedaan op 01-04-04 voor haar verjaardag, het apparaat heeft vanaf het begin niet goed gefunctioneerd en ik heb het dan ook terug gebracht ter vervanging, daar aangekomen kreeg ik te horen dat er geen nieuwe op voorraad was en dus moest het huidige apparaat opgestuurd worden ter reparatie.
It`s heeft een servicelijn (geautomatiseerd) die je vanzelf opbeld wanneer het apparaat gereed is, dat gebeurde dus niet. Ik moest al zelf bellen, ik kon het apparaat de volgende dag ophalen, dat was 22-05-04. Thuis aangekomen controleerde ik het apparaat en merkte toen alleen dat er een vervelende reparatie sticker opzat die ik er niet netjes afkreeg. Verder controleerde ik het geval op de werking en constateerde dat hij het helemaal niet meer deed.
Ik heb de winkel 24-05-04 opgebeld en het geval voorgelegd waarna de verkoper mij vertelde dat ik een nieuw apparaat zou krijgen indien de oude niet beschadigd was. 25-05-04 Is mijn vader het apparaat gaan omruilen en daar aangekomen accepteerde ze het niet omdat er krassen op de behuizing zaten, naar mijn weten was dit niet het geval en nu moet de behuizing van het oude apparaat verwisseld worden met de behuizing van een nieuwe. Dat moet over 2 dagen gedaan zijn.
Op de originele bon van bij de inname van het apparaat voor reparatie staat dat het apparaat geen zichtbare schade bevat.
Waarom kreeg ik toen niet een nieuw toestel, het was wel niet op voorraad maar dan kon het toch besteld worden. Is de uiteindelijke oplossing wel eerlijk??
Bij voorbaat dank.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DVD speler gekocht bij It`s
-
devil
Re: DVD speler gekocht bij It`s
ik zou al blij zijn dat ie wordt omgeruild! verplicht is het namelijk niet!
-
Gast
Een paar tips:
- Controleer het apparaat altijd op werking na de aankoop. Ook als het gaat om een cadeau wat pas twee weken later overhandigd gaat worden. Mochten er problemen aanzitten dan kan je altijd binnen 8 of 14 dagen (afhankelijk van omruilingstermijn) hiermee terug gaan naar de winkel en verzoeken om een creditering of omruiling. (zelf was je hiermee te laat, dus was het logisch dat het apparaat werd opgestuurd).
- Wanneer je een apparaat inlevert ter reparatie, dan krijg je altijd een afgiftebewijs. Zoals je vermeld stond daarop dat het apparaat geen zichtbare schade (krassen, etc) bevatte. Wanneer je dan het apparaat op gaat halen, dan moet je altijd in de winkel zelf controleren of het apparaat ook juist (zonder krassen) retour is gekomen. Is dit niet het geval dan moet je het apparaat niet accepteren of verzoeken om een korting (als je dat prima vindt). Zodra je het apparaat mee naar huis neemt en hier een paar dagen later mee terug gaat naar de winkel valt er niks meer te bewijzen. Immers de krassen kunnne ook thuis ontstaan zijn. Ik vind het in dit geval dus heel netjes dat ze overgaan tot omruiling.
Ik hoop dat je wat aan deze twee tips hebt en dat je hiermee rekening houdt bij een eventuele vervolgaankoop.
- Controleer het apparaat altijd op werking na de aankoop. Ook als het gaat om een cadeau wat pas twee weken later overhandigd gaat worden. Mochten er problemen aanzitten dan kan je altijd binnen 8 of 14 dagen (afhankelijk van omruilingstermijn) hiermee terug gaan naar de winkel en verzoeken om een creditering of omruiling. (zelf was je hiermee te laat, dus was het logisch dat het apparaat werd opgestuurd).
- Wanneer je een apparaat inlevert ter reparatie, dan krijg je altijd een afgiftebewijs. Zoals je vermeld stond daarop dat het apparaat geen zichtbare schade (krassen, etc) bevatte. Wanneer je dan het apparaat op gaat halen, dan moet je altijd in de winkel zelf controleren of het apparaat ook juist (zonder krassen) retour is gekomen. Is dit niet het geval dan moet je het apparaat niet accepteren of verzoeken om een korting (als je dat prima vindt). Zodra je het apparaat mee naar huis neemt en hier een paar dagen later mee terug gaat naar de winkel valt er niks meer te bewijzen. Immers de krassen kunnne ook thuis ontstaan zijn. Ik vind het in dit geval dus heel netjes dat ze overgaan tot omruiling.
Ik hoop dat je wat aan deze twee tips hebt en dat je hiermee rekening houdt bij een eventuele vervolgaankoop.
-
Gast
Snap het probleem niet.
Het eerste apparaat werkte niet goed de tweede helemaal niet.
Gewoon geld terug eisen, de winkel is in gebreken gebleven.
Wat betreft de kras die is minder erg dan een niet werkend produkt.
Op deze manier koopt u een lege doos.
Beroep u op uw recht.
Het eerste apparaat werkte niet goed de tweede helemaal niet.
Gewoon geld terug eisen, de winkel is in gebreken gebleven.
Wat betreft de kras die is minder erg dan een niet werkend produkt.
Op deze manier koopt u een lege doos.
Beroep u op uw recht.