Beste lezers,
Anderhalve week geleden haalde ik mijn vinger open aan de kapotte glasplaat van mijn Motorola Nexus 6. Toen ik me realiseerde dat dit niet langer zo door kon gaan, besloot ik om met Motorola in contact te gaan over hoe ik dit scherm kon laten maken. De telefoon is thuis op de grond gevallen, en is (even ter verduidelijking) NOOIT in contact met enig water of condens gekomen! Maar goed eerst contact met Motorola.
De aanmelding van de reparatie
Het contact met Motorola ging via de live chat die ik op hun website onder support heb gevonden. De medewerker was super vriendelijk, en zeer bereid mij te woord te staan en een mail te sturen over hoe ik het desbetreffende probleem op kon lossen. Diezelfde middag kreeg ik inderdaad een mail toegestuurd van Motorola over dat ik mijn telefoon kon aanmelden bij een bedrijf genaamd Dr.Mobile (Dynafix). In de mail stond dat ik via de website van Dr. Mobile (drmobile.eu/nl [commerciële link verwijderd door Moderatie]) de telefoon kon aanmelden en daarbij zelfs nog de optie kreeg om tegen betaling de telefoon vanuit thuis op te laten halen! Uit zekerheid van goede ontvangst van mijn mobiel heb ik dus maar gekozen voor de optie om het van huis op te laten halen. De courier was netjes op tijd, en heeft mijn telefoon stipt bij de reparateur afgeleverd. Tot zover alles goed dus.
De Reparatie
Twee dagen later kreeg ik per mail netjes bevestigd dat het toestel werd gecontroleerd op de schade, en dat er, indien de schade binnen de garantie niet binnen de garantievoorwaarden van motorola valt, een prijsopgave wordt gemaakt voor de reparatiekosten van mijn Nexus 6, en zo geschiede. De volgende dag had ik inderdaad in mijn mailbox een mailtje staan (van DynaFix), met daarin de prijsopgave van mijn telefoon. Reparatiekosten: €187,99. Ze hebben zich dus netjes gehouden aan de reparatieprijs die mij verteld werd vanuit de live chat met de Motorola medewerker. Diezelfde dag heb ik de betaling overgemaakt aan Dynafix, waarna ik de mail kreeg met daarin de bevestiging van mijn betaling, en dat de reparatie van de telefoon nu gestart werd en ik mijn toestel binnen 10 werkdagen weer in ontvangst kon nemen.
Waar het fout ging
Drie dagen daarna krijg ik een sms binnen dat Uw toestel terug op weg naar huis is en spoedig aan zal komen, en zo geschiede. Gisteren ging de bel, en ja hoor, de courier van DHL stond met een pakket in zijn handen waar mijn Nexus 6 in zat. Vrolijk nam ik het pakket in ontvangst en maakte het open om te kijken hoe mijn nieuwe scherm eruit zag. Hier ging het dus fout. Toen ik het pakket open maakte werd ik als eerste geconfronteerd met een brief waarin stond dat er geen reparatie is uitgevoerd op mijn telefoon, vanwege dat er, en nu komt het, Waterschade is geconstateerd! Verder stond in de brief dat er er geen rekening in kaart is gebracht voor het onderzoek. Verbaasd als dat ik was, maakte ik het pakket open en trof daar mijn telefoon aan met daarbij een een zakje vol met kleine schroefjes en een onderdeeltje, afkomstig uit de telefoon.
Geschrokken als dat ik was, zette ik de telefoon aan en begon te testen of alles nog werkte. Bij het afspelen van geluid op vol volume ging mij telefoon als een bezetene trillen, iets wat ik nog nooit eerder heb gehad voor de reparatie. Verder merkte ik dat het scherm niet helemaal goed aansloot op de behuizing van de telefoon, voor mij de indicatie dat de schroeven die in het zakje zaten afkomstig waren uit de telefoon. Teleurgesteld en verbaasd belde ik het bedrijf op voor enige toelichting. Daarin wist de Medewerkster [naam verwijderd door Moderatie] mij te vertellen dat de telefoon inderdaad niet was gerepareerd onder het motto dat er waterschade was geconstateerd in mijn telefoon.
Toen ik haar vroeg over hoe het dan zat met de €187,99 die ik heb betaald voor de reparatie van mijn telefoon, wist ze mij te vertellen dat het zo zou zijn dat het betaalde bedrag WAARSCHIJNLIJK aan het einde van de maand aan mij terug zou worden geboekt, Maar zekerheid kon ze mij niet geven. Dit was omdat (volgens haar) het finance department hiervoor verantwoordelijk was en ze niet precies wist hoe dat soort zaken afgehandeld zouden worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dynafix onterechte waterschade constatering
Dynafix onterechte waterschade constatering
Laatst gewijzigd door GameShine op 17 mar 2016 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dynafix onterechte waterschade constatering
Ik moest het even onderverdelen in twee posts. Mijn excuses!
In mijn ogen is dat niet bepaald klantvriendelijk! Zeker niet nu ik niet eens de zekerheid heb wanneer ik mijn geld terug krijg en momenteel een telefoon heb die nog minder goed functioneert dan voorheen. Nou blijkt het dus zo te zijn dat dit bedrijf al meerdere maal dit soort klachten heeft gehad. Een korte zoektocht op het internet leidde mij al snel terug naar een uitzending van Kassa uit 2012 (https://youtu.be/hLoCUVOGtDg) waarin soort gelijke klachten zich ook al hebben voorgedaan, allemaal bij dezelfde reperateur (DynaFix).
Ik zit momenteel nogal met mijn handen in het haar over hoe deze kwestie opgelost kan worden. Ik heb Motorola opnieuw proberen te contacten over het probleem, maar die verwijzen terug naar Dr. Mobile (Dynafix) om dit probleem op te lossen. In mijn ogen hoor ik dit niet te verwachten van een reparatie bedrijf dat certificaat van onder andere Motorola heeft, en vraag dus bij deze ook om hulp op het trosradar forum, als een van mijn laatste pogingen tot het komen van een oplossing van dit probleem.
Zijn er mensen die een soort gelijk probleem hebben gehad met DynaFix of heeft iemand een idee over hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken? Laat een reactie achter!
Bij voorbaat dank voor het lezen. Sorry voor de lange tekst.
In mijn ogen is dat niet bepaald klantvriendelijk! Zeker niet nu ik niet eens de zekerheid heb wanneer ik mijn geld terug krijg en momenteel een telefoon heb die nog minder goed functioneert dan voorheen. Nou blijkt het dus zo te zijn dat dit bedrijf al meerdere maal dit soort klachten heeft gehad. Een korte zoektocht op het internet leidde mij al snel terug naar een uitzending van Kassa uit 2012 (https://youtu.be/hLoCUVOGtDg) waarin soort gelijke klachten zich ook al hebben voorgedaan, allemaal bij dezelfde reperateur (DynaFix).
Ik zit momenteel nogal met mijn handen in het haar over hoe deze kwestie opgelost kan worden. Ik heb Motorola opnieuw proberen te contacten over het probleem, maar die verwijzen terug naar Dr. Mobile (Dynafix) om dit probleem op te lossen. In mijn ogen hoor ik dit niet te verwachten van een reparatie bedrijf dat certificaat van onder andere Motorola heeft, en vraag dus bij deze ook om hulp op het trosradar forum, als een van mijn laatste pogingen tot het komen van een oplossing van dit probleem.
Zijn er mensen die een soort gelijk probleem hebben gehad met DynaFix of heeft iemand een idee over hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken? Laat een reactie achter!
Bij voorbaat dank voor het lezen. Sorry voor de lange tekst.
Dit is toch wel het toppunt uit de dynafix soap!! tsjongejonge. Als ik jou was, zou ik naar je verkoper stappen. Hij is volgens de wet verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt, en laat hem het maar oplossen.
UPDATE: Motorola heeft gereageerd en een foto gestuurd waar de waterschade op te zien zou zijn. Dit is echter zo minuscuul klein dat dit makkelijk gevormd kan zijn door enige vorm van condens of iets in die richting. Kortom, veroorzaakt door gebruikersschade dus. Tevens wordt de kwestie over de schroeven niet besproken in de mail.(Typisch )
Ik ga vandaag contact opnemen met de leverancier van de telefoon. Hopelijk kunnen zij mij een stuk verder helpen dan wat Motorola momenteel aan het doen is.
Ik ga vandaag contact opnemen met de leverancier van de telefoon. Hopelijk kunnen zij mij een stuk verder helpen dan wat Motorola momenteel aan het doen is.
Dynafix is gevestigd in een zwembad en alle mobieltje mogen mee poedelen. Rampbedrijf.