LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Emsa stalen isoleerkan na 1 jaar stuk
-
- Contacteer:
Emsa stalen isoleerkan na 1 jaar stuk
Na precies 1 jaar is een stalen isoleerkan van het merk Emsa stuk. Oftewel, hij houdt de thee niet meer warm, de buitenkant van de kan wordt gloeiend en binnen een uur is de thee koud. De kan is nog nooit gevallen, staat altijd veilig, kortom ziet eruit als nieuw en geen zichtbare reden van kapot. Ik heb een email naar Duitsland, naar Emsa gestuurd, in mijn beste Duits aangezien de winkel waar de isoleerkan is gekocht, in Nederland, niet meer bestaat. Hieronder kunt u de conversatie via email volgen:
Ihre Eingabe über das Kontaktformular:
Betreff Reklamationen
Farbe metal
Größe 1 liter
Art.-Nr. 12546-1
Kaufdatum Mai 2015
Kaufpreis 40 Euro
Beanstandungsgrund Meine erste Frage ist ob Ich nog Garantie habe auf dieser Flasche.
Schadensverlauf Die Flasche wird von aussen heiss wenn Ich kochendes Wasser eingiese und der inhalt küllt dan danach schnell ab. Dass ist natürlich nicht gut. An der Flasche ist nichts zu sehen...
Der Kaufbeleg habe ich leider nicht mehr und dass Geschäft wo ich diese Flasche gekauft habe ist leider unter gegangen, bestät nicht mehr.
Anrede Herr
Vorname Rob
Reactie van Emsa (al na 2 dagen!):
Guten Tag Herr Linssen,
vielen Danke für ihre Nachricht.
Wir bedauern, dass Ihre Isolierflasche/ -becher/ -kanne die Wärme nicht mehr hält.
Bitte lassen Sie uns kurz erklären, wie es dazu kommen kann:
Die Wärmeisolierung entsteht durch ein doppelwandiges Vakuum (Edelstahl/Edelstahl oder Glas/Glas). Zwischen den beiden Schichten wird ein Vakuum gezogen.
Bei der Herstellung des Vakuums entsteht am Ende ein Kapillar, welches nach dem Herausziehen der Luft verschweißt wird. Wenn dieses Kapillar z. B. durch einen
Stoß oder Sturz beschädigt wird, kann Luft zwischen die Wandungen kommen - es ist kein Vakuum mehr vorhanden und damit auch keine Warmhaltung mehr gegeben.
In diesem Fall handelt es sich um einen nachträglich verursachten Defekt und damit nicht um einen Reklamationsfall.
Mit freundlichen Grüßen / With kind regards / Cordialement / Met vriendelijke groeten
EMSA GmbH
[Persoonsgegeven verwijder door moderator]
Customer Service International
Ik ga vervolgens in op de uitleg dat er geen sprake kan zijn van garantie aangezien het niet om een fabricagefaout kan gaan, maar men er van uitgaat dat ik de fles heb laten vallen of gestoten heb...:
Guten Tag Herr Koch,
Vielen Dank für ihre Antwort. Ich verstehe sehr gut was alles schief gehen klann mit einer Isolierkanne, aber alles was Sie beschreiben ist nicht passiert. Die Kanne sieht aus wie neu und ist immer gut behandeld. Sie gehen davon aus das es sich um ein nachträglich verursachten Defekt handelt, aber das bestreite ich. Ich bestreite ihre Angabe von Ursachen. Es ist nichts vorgefallen was diesen Defekt gegeben haben kann.
Natürlich ist es sehr schwierig zu beweisen das die Kanne nicht gestossen oder gefallen ist, aber da Sie keine aüsserlich und innerlich sehbare Beschädigungen hat, ist es sehr fremd das dieze teure Kanne auf einmal nicht mehr warm bleibt. Ich kann ihnen wenn Sie dass wünschen Photos schicken?
Habe ich jetzt einfach Pech?
Besten Gruss,
Rob Linssen
Dan, vervolgens na 3 weken nog een poging:
Sehr geehrter Herr Koch,
Es hat mich etwas entäuscht dass ich nichts mehr von Ihnen gehört habe. Sie habern mir eine Erklärung gegeben was die Ursache sein könnte warum meine Flasche nicht mehr warm hält. Ihre erklärung ist aber nicht richtig. Ich erwarte von ein Geschäft wie Emsa eine andere Antwort mit etwas mehr gefühl für den Kunden und auch etwas mehr Stolz für die Marke Emsa.
Was Sie mir erklären ist das die Emsa Flasche von €40 genau so Schlecht ist wie eine markelose Flasche von €7,50?? Da werden die Sozialen Medien froh sein...
Besten Gruss,
Rob Linssen
En u raadt het al, niks meer gehoord....ik ben het niet eens met de aanname dat de fles is gevallen o.i.d. Is gewoon niet gebeurd, de fles is van het een op het andere moment heet geworden en klaar. Maar ja, wat kun je hier mee?
Ihre Eingabe über das Kontaktformular:
Betreff Reklamationen
Farbe metal
Größe 1 liter
Art.-Nr. 12546-1
Kaufdatum Mai 2015
Kaufpreis 40 Euro
Beanstandungsgrund Meine erste Frage ist ob Ich nog Garantie habe auf dieser Flasche.
Schadensverlauf Die Flasche wird von aussen heiss wenn Ich kochendes Wasser eingiese und der inhalt küllt dan danach schnell ab. Dass ist natürlich nicht gut. An der Flasche ist nichts zu sehen...
Der Kaufbeleg habe ich leider nicht mehr und dass Geschäft wo ich diese Flasche gekauft habe ist leider unter gegangen, bestät nicht mehr.
Anrede Herr
Vorname Rob
Reactie van Emsa (al na 2 dagen!):
Guten Tag Herr Linssen,
vielen Danke für ihre Nachricht.
Wir bedauern, dass Ihre Isolierflasche/ -becher/ -kanne die Wärme nicht mehr hält.
Bitte lassen Sie uns kurz erklären, wie es dazu kommen kann:
Die Wärmeisolierung entsteht durch ein doppelwandiges Vakuum (Edelstahl/Edelstahl oder Glas/Glas). Zwischen den beiden Schichten wird ein Vakuum gezogen.
Bei der Herstellung des Vakuums entsteht am Ende ein Kapillar, welches nach dem Herausziehen der Luft verschweißt wird. Wenn dieses Kapillar z. B. durch einen
Stoß oder Sturz beschädigt wird, kann Luft zwischen die Wandungen kommen - es ist kein Vakuum mehr vorhanden und damit auch keine Warmhaltung mehr gegeben.
In diesem Fall handelt es sich um einen nachträglich verursachten Defekt und damit nicht um einen Reklamationsfall.
Mit freundlichen Grüßen / With kind regards / Cordialement / Met vriendelijke groeten
EMSA GmbH
[Persoonsgegeven verwijder door moderator]
Customer Service International
Ik ga vervolgens in op de uitleg dat er geen sprake kan zijn van garantie aangezien het niet om een fabricagefaout kan gaan, maar men er van uitgaat dat ik de fles heb laten vallen of gestoten heb...:
Guten Tag Herr Koch,
Vielen Dank für ihre Antwort. Ich verstehe sehr gut was alles schief gehen klann mit einer Isolierkanne, aber alles was Sie beschreiben ist nicht passiert. Die Kanne sieht aus wie neu und ist immer gut behandeld. Sie gehen davon aus das es sich um ein nachträglich verursachten Defekt handelt, aber das bestreite ich. Ich bestreite ihre Angabe von Ursachen. Es ist nichts vorgefallen was diesen Defekt gegeben haben kann.
Natürlich ist es sehr schwierig zu beweisen das die Kanne nicht gestossen oder gefallen ist, aber da Sie keine aüsserlich und innerlich sehbare Beschädigungen hat, ist es sehr fremd das dieze teure Kanne auf einmal nicht mehr warm bleibt. Ich kann ihnen wenn Sie dass wünschen Photos schicken?
Habe ich jetzt einfach Pech?
Besten Gruss,
Rob Linssen
Dan, vervolgens na 3 weken nog een poging:
Sehr geehrter Herr Koch,
Es hat mich etwas entäuscht dass ich nichts mehr von Ihnen gehört habe. Sie habern mir eine Erklärung gegeben was die Ursache sein könnte warum meine Flasche nicht mehr warm hält. Ihre erklärung ist aber nicht richtig. Ich erwarte von ein Geschäft wie Emsa eine andere Antwort mit etwas mehr gefühl für den Kunden und auch etwas mehr Stolz für die Marke Emsa.
Was Sie mir erklären ist das die Emsa Flasche von €40 genau so Schlecht ist wie eine markelose Flasche von €7,50?? Da werden die Sozialen Medien froh sein...
Besten Gruss,
Rob Linssen
En u raadt het al, niks meer gehoord....ik ben het niet eens met de aanname dat de fles is gevallen o.i.d. Is gewoon niet gebeurd, de fles is van het een op het andere moment heet geworden en klaar. Maar ja, wat kun je hier mee?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2017 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Emsa stalen isoleerkan na 1 jaar stuk
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product:
Fabrikant had zich dus althans m.i. de moeite van het schrijven kunnen besparen; net als TS.Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
-
- Contacteer:
Thanks voor je reactie Chris!
Ik moet dus bewijzen dat het niet mijn schuld is. Dat kan door foto's te maken en te laten zien dat de kan ogenschijnlijk niet beschadigd is.
Veel meer kan ik daar niet aan doen en dan maar afwachten? Ik heb de fabrikant gevraagd of dit een mogelijkheid is, maar krijg geen reactie. Dus dan denk ik dat mijn mogelijkheden uitgeput zijn...
Ik moet dus bewijzen dat het niet mijn schuld is. Dat kan door foto's te maken en te laten zien dat de kan ogenschijnlijk niet beschadigd is.
Veel meer kan ik daar niet aan doen en dan maar afwachten? Ik heb de fabrikant gevraagd of dit een mogelijkheid is, maar krijg geen reactie. Dus dan denk ik dat mijn mogelijkheden uitgeput zijn...
Mij lijkt het nog wel iets ingewikkelder; soms wil een fabrikant nog wel eens uit coulance een gebaar maken, maar deze keer gebeurt dat blijkbaar niet; jammer maar helaas.rob.linssen schreef:Dat kan door foto's te maken en te laten zien dat de kan ogenschijnlijk niet beschadigd is.
Uw wederpartij is de winkel waar u het product hebt gekocht. Wat is er exact met deze winkel gebeurt? Failliet of overgenomen of iets anders?
De isoleerkan is niet één jaar oud zoals topictitel doet vermoeden, maar al gekocht in mei 2015, dat is 20 maanden, ofwel bijna 2 jaar. Dat hij misschien misschien eerder kapot is gegaan, is nu in de onderhandeling niet echt van grote waarde.
Ik denk dat er na zo'n periode de garantie wel verlopen is op een kan van 40,00 nieuwwaarde.
Koop een nieuwe, van een ander merk, en besteed energie aan betere dingen, zou mijn insteek zijn.
Ik denk dat er na zo'n periode de garantie wel verlopen is op een kan van 40,00 nieuwwaarde.
Koop een nieuwe, van een ander merk, en besteed energie aan betere dingen, zou mijn insteek zijn.
Bij kokend water in koude glazen fles gieten kan zelfde gebeuren.
Ik vermoed dat er een lek is en tussen de buitenwand en binnenfles koffie is gekomen die erin bleef.
Soms kunnen ze uit elkaar met schroef boven en kun je fles droog maken, Ikea wel, en die is iets goedkoper....
Bij mijn oude was rubber boven poreus dus lekte.
gewoon een nieuwe gehaald na ruim 8 jaren gebruik.
Alleen als ik hem netjes rechtop laat staan bruikbaar maar mag niet meer plat liggen.
Ja, dat mag best na zoveel jaren wekelijks gebruik.
Ik vermoed dat er een lek is en tussen de buitenwand en binnenfles koffie is gekomen die erin bleef.
Soms kunnen ze uit elkaar met schroef boven en kun je fles droog maken, Ikea wel, en die is iets goedkoper....
Bij mijn oude was rubber boven poreus dus lekte.
gewoon een nieuwe gehaald na ruim 8 jaren gebruik.
Alleen als ik hem netjes rechtop laat staan bruikbaar maar mag niet meer plat liggen.
Ja, dat mag best na zoveel jaren wekelijks gebruik.
-
- Contacteer:
Ik steek er inderdaad niet te veel moeite in, maar was gewoon geïnteresseerd in de mogelijkheden. De winkel was failliet inderdaad...Dank voor de reacties, tijd voor een nieuwe....
Bedankt voor de reactie, succes met de nieuwe (wel van een ander merk hé ).
Ikea bestaat nog en ik zou nog garantie hebben, maar waar is dat bonnetje?