LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra bijgekochte garantie:(

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
thelady

Extra bijgekochte garantie:(

Ongelezen bericht door thelady »

Ik kocht 4 jaar geleden een breedbeeld tv van het merk JVC bij de Fa. Flandria.Ik dacht slim te zijn door er 5 jaar extra garantie bij te kopen, voor het bedrag van 255 gulden.Nu is de tv kapot, en belde Flandria op, die bleek failliet te zijn.Oke, dan JVC gebeld.Daar kreeg ik te horen dat zij niets te maken hebben met de extra ingekochte garantie, en dat ik uberhoupt niet moest zeuren, want de gemiddelde levensduur van een breedbeeld tv is maar 3 tot 5 jaar!!!!!!!!! :cry: Ik vindt dit erg weinig, in verhouding met de aanschafkosten, toen 4300 gulden :cry: De tv is inmiddels gerepareerd voor het sommetje van 120 euro, maar voel me toch wel gepakt :evil: Want wel betalen, en geen recht meer halen!! :evil: JVC is bij mij afgedaan, want zij doen gewoon geen moeite om maar enigsinds te helpen.Bijgekochte garantie kan makkelijk zijn, maar dan moet de fabrikant er wel achter staan vindt ik.

Gast

Re: Extra bijgekochte garantie:(

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: Nee de leverancier of winkel is met die centen weg !

Frans-Jan

Ongelezen bericht door Frans-Jan »

Wat is Garantie?

Tijdens de garantie periode die de verkoper of fabrikant biedt, geld voor u als klant omgekeerde bewijslast. Dit houdt in dat u in die periode, afhankelijk van wat de garantie u precies biedt, een defect artikel kunt ruilen of koseloos laten repareren, zonder dat u hoeft te bewijzen dat het defect het gevolg is van een fabrieksfout.
Het is dan aan diegene die de garantie heeft gegeven ( bijv. de fabrikant ) om te bewijzen dat u het defect zelf hebt veroorzaakt, bijvoorbeeld door het apparaat niet juist te gebruiken.
Na de garantie moet u aannemelijk maken dat u het apparaat juist hebt gebruikt als u het kosteloos gerepareerd wilt zien.

Heeft het zin om extra garantie bij te Kopen?

Dat is deels overbodig, omdat na de garantieperiode nog steeds aansprakelijk is voor ( een deel van ) de reparatie kosten.

Mijn televisie hield er na de garantieperiode van een jaar mee op. De verkoper wil mij niet helpen. Pech?

Nee, van een tv mag u bij normaal gebruik verwachten dat die langer dan een jaar meegaat. U kunt daarom van de verkoper verlangen dat hij ervoor zorgt dat uw televisie gerepareerd wordt. Het kan redelijk zijn dat u dan een deel van de reparatiekosten betaald.

Bijv tv kost 1000

tv mag 5jr meegaan
reparatie kosten 100 euro
na 4 jr kapot dus 100 delen door 5 x 4 is 80 euro voor uw kosten.
Want u krijgt een nieuw onderdeel terwijl u al 4 jr van het onderdeel hebt kunnen genieten. ( waar u nu dus een nieuwe ook nog voor hebt )

Ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven en hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten,
Frans

j en f van bree

Ongelezen bericht door j en f van bree »

ook wij hebben vervelende ervaringen met het bijkopen van garantie. wij hebben bij it's een philips tv gekocht met 5 jaar garantie. na 3 jaar begon de tv gebreken te vertonen. ondertussen is de tv 6 x gerepareerd en is het gebrek grotendeels maar nog niet helemaal opgelost. aangezien wij onze tv steeds een tijd kwijt zijn e.d. verwachtten wij van it's een tegemoetkoming. met bijbetaling van 180 euro konden wij een nieuwe tv kopen. (hetzelfde merk maar dan nieuw, een nieuwe kost 220 euro).
wij waren het hier niet mee eens maar it's reageert hier verder niet op en philips zegt hier niets mee te maken te hebben omdat wij dat met de winkel geregeld hebben.

dus een tip koop niet bij it's ze foppen je waar je bij bent.

S|mon

Ongelezen bericht door S|mon »

De meeste extra garanties gaan via een verzekering, dit zorgt vaak voor langdurige procedures en vooruit schieten van kosten. Zorg dus altijd dat u extra garantie bij een grote firma neemt, en dat die firma alle extra garanties zelf afhandeld, en niet via via. bv zoals bij de Fa Scheer en Foppen

Gesloten