LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Vandaag kocht ik een Sharp LCD-TV met 5 jaar extra garantie (ad € 139,- voor 5 jaar) bij De Block.
Op de website staat dat bij deze televisie 3 jaar garantie gegeven wordt.
Is dit geen oplichterij van de Block om dan toch nog 5 jaar extra garantie te verkopen ?
Moet de Block niet melden dat er al 3 jaar garantie op de televisie zit ??
Kan ik reclameren bij de Block over deze extra garantie ??
Alvast bedankt en vriendelijke groet
Allegonda
Op de website staat dat bij deze televisie 3 jaar garantie gegeven wordt.
Is dit geen oplichterij van de Block om dan toch nog 5 jaar extra garantie te verkopen ?
Moet de Block niet melden dat er al 3 jaar garantie op de televisie zit ??
Kan ik reclameren bij de Block over deze extra garantie ??
Alvast bedankt en vriendelijke groet
Allegonda
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Dan heb je dus nu 8 jaar garantie op je lcd tv.
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Dag allegonda,
Het is maar zeer de vraag of je 5 jaar extra garantie hebt bijgekocht. Meestal is de berekening zo (en daar is ook de prijs op afgesteld) dat je de fabrieksgarantieperiode van de bijgekochte garantieperiode moet aftrekken, Als dat hier ook het geval is, en dat kun je op het verzekeringscertificaat zien, dan heb je in feite maar voor 2 jaar extra garantie betaald. Vraag het desnoods even na bij de verkoper.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Het is maar zeer de vraag of je 5 jaar extra garantie hebt bijgekocht. Meestal is de berekening zo (en daar is ook de prijs op afgesteld) dat je de fabrieksgarantieperiode van de bijgekochte garantieperiode moet aftrekken, Als dat hier ook het geval is, en dat kun je op het verzekeringscertificaat zien, dan heb je in feite maar voor 2 jaar extra garantie betaald. Vraag het desnoods even na bij de verkoper.
Vriendelijke groet, Maxiem.
-
- Berichten: 1282
- Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Voor zover ik weet geeft Sharp weliswaar 3 jaar garantie op het LCD paneel, maar niet op de complete TV. Dus nu heb je 5 jaar volledige garantie op het hele ding, waarschijnlijk zelfs inclusief haal- en breng service.
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Op electronica krijg je nooit zo'n lange garantie.Dan heb je dus nu 8 jaar garantie op je lcd tv.
5 jaar is echt het maximale.
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
MISSCHIEN KAN JE BETER EEN PHILIPS KOPEN SHARP IS BAGGER
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
ZE HEEFT HEM AL GEKOCHT ELWINTJE
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Sharp is een goed merk en niet zo duur, bezit zelf een lcd 66 cm scherm met een perfect beeld.
Sharp behoort zelfs tot een van de grootste lcd producenten van de wereld.
Sharp behoort zelfs tot een van de grootste lcd producenten van de wereld.
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Inmiddels heb ik onderstaande email van Sharp ontvangen, maar het is mij nog niet duidelijk of de 3-jarige garantie ook geldt voor onderdelen, arbeidsloon en voorrijkosten. Dus opnieuw gemaild naar Sharp om dat te informeren.
Wordt vervolgd.
===================================================
Sharp garantiekaart, de voorkant.
Hartelijk gefeliciteerd met uw nieuwe Sharp LCD/DLP/Plasma product.
Als u vragen heeft over het gebruik van dit product of er doen zich technische problemen voor,
Neemt u dan contact op met onze hotline.
U kunt ons bereiken onder telefoonnummer: 0900-7427723 ( 0,45 euro per min. ma-vr 09:00-17:00 uur)
Hier helpen wij u graag verder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sharp garantiekaart, de achterkant.
Geachte Sharp gebruiker,
Uw Sharp LCD/DLP/Plasma product is met de grootst mogelijke zorg gefabriceerd en getest.
Indien zich echter toch een probleem voordoet gedurende de garantietermijn, dan bieden wij u de hieronder genoemde garantie. Wij bieden u dit als aanvulling op de wettelijk geldende rechten en de verplichtingen van uw dealer, en heeft als zodanig geen enkele invloed op deze rechten.
Op uw Sharp LCD/DLP/plasma product heeft u 36 maanden garantie vanaf de aankoop datum.
Bij eventuele technische problemen wordt voor u binnen Nederland, met uitzondering van de waddeneilanden, het transport van het product van en naar het service centrum van Sharp georganiseerd.
Houdt u bij het bellen van onze hotline de volgende informatie bij de hand:
- Uw naam en adres
- Modelnummer van het product
- Serienummer
- Aankoopdatum
- Naam van de dealer waar product gekocht is.
Wij adviseren u de originele verpakking te bewaren.
1. Omvang van de garantie.
Sharp Electronics Benelux BV garandeert voor een periode van 36 maanden dat, als het product wordt gebruikt waarvoor het is ontworpen en op de wijze zoals beschreven in de handleiding, er zich geen technische storingen zullen voordoen als gevolg van het gebruik van verkeerde materialen of productie. Als uw LCD product individuele pixels mist, of pixels die blijven oplichten, dan wordt een claim onder garantie alleen in behandeling genomen als de ratio van de defecte pixels hoger is dan 0,01% van het totale aantal pixels.
De garantie geldt niet voor optionele accessoires of defecten ontstaan door verkeerd gebruik van het product of als er een niet geautoriseerde reparatie is uitgevoerd. Bij projectoren is het reinigen en/of vervangen van fiters en onderhoud uitgesloten van deze garantie. Op de lampen in projectoren geldt een garantie van 90 dagen.
De garantie dekt niet de kosten van mogelijke aanpassingen of modificatie welke noodzakelijk zijn om het product te laten voldoen aan de lokale technische en veiligheid standaards van andere landen dan de Benelux.
De garantie periode van 36 maanden gaat in vanaf de datum van aankoop. De normale garantieregels worden hierdoor niet verlengd.
1. Dekking van de garantie.
Sharp Electronics Benelux BV wordt geacht aan haar garantie verplichtingen te voldoen door bij defecten aan het product deze geheel op haar kosten te herstellen, inclusief de kosten van het door Sharp Electronics Benelux BV geregelde vervoer. Bij vervoer geldt dat het product transportklaar dient te worden aangeleverd.
Verzoeken om reparatie onder deze garantie zijn alleen geldig als:
- een kopie van de aankoopnota (factuur, kassabon) met daarop vermeldt de datum van aankoop, model en serienummer van het product wordt overlegd.
- Een melding van het defect gemaakt is, binnen de gedefinieerde garantie periode, aan Sharp Electronics Benelux BV, een geautoriseerde dealer, een Sharp service centrum.
ik
Wordt vervolgd.
===================================================
Sharp garantiekaart, de voorkant.
Hartelijk gefeliciteerd met uw nieuwe Sharp LCD/DLP/Plasma product.
Als u vragen heeft over het gebruik van dit product of er doen zich technische problemen voor,
Neemt u dan contact op met onze hotline.
U kunt ons bereiken onder telefoonnummer: 0900-7427723 ( 0,45 euro per min. ma-vr 09:00-17:00 uur)
Hier helpen wij u graag verder.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sharp garantiekaart, de achterkant.
Geachte Sharp gebruiker,
Uw Sharp LCD/DLP/Plasma product is met de grootst mogelijke zorg gefabriceerd en getest.
Indien zich echter toch een probleem voordoet gedurende de garantietermijn, dan bieden wij u de hieronder genoemde garantie. Wij bieden u dit als aanvulling op de wettelijk geldende rechten en de verplichtingen van uw dealer, en heeft als zodanig geen enkele invloed op deze rechten.
Op uw Sharp LCD/DLP/plasma product heeft u 36 maanden garantie vanaf de aankoop datum.
Bij eventuele technische problemen wordt voor u binnen Nederland, met uitzondering van de waddeneilanden, het transport van het product van en naar het service centrum van Sharp georganiseerd.
Houdt u bij het bellen van onze hotline de volgende informatie bij de hand:
- Uw naam en adres
- Modelnummer van het product
- Serienummer
- Aankoopdatum
- Naam van de dealer waar product gekocht is.
Wij adviseren u de originele verpakking te bewaren.
1. Omvang van de garantie.
Sharp Electronics Benelux BV garandeert voor een periode van 36 maanden dat, als het product wordt gebruikt waarvoor het is ontworpen en op de wijze zoals beschreven in de handleiding, er zich geen technische storingen zullen voordoen als gevolg van het gebruik van verkeerde materialen of productie. Als uw LCD product individuele pixels mist, of pixels die blijven oplichten, dan wordt een claim onder garantie alleen in behandeling genomen als de ratio van de defecte pixels hoger is dan 0,01% van het totale aantal pixels.
De garantie geldt niet voor optionele accessoires of defecten ontstaan door verkeerd gebruik van het product of als er een niet geautoriseerde reparatie is uitgevoerd. Bij projectoren is het reinigen en/of vervangen van fiters en onderhoud uitgesloten van deze garantie. Op de lampen in projectoren geldt een garantie van 90 dagen.
De garantie dekt niet de kosten van mogelijke aanpassingen of modificatie welke noodzakelijk zijn om het product te laten voldoen aan de lokale technische en veiligheid standaards van andere landen dan de Benelux.
De garantie periode van 36 maanden gaat in vanaf de datum van aankoop. De normale garantieregels worden hierdoor niet verlengd.
1. Dekking van de garantie.
Sharp Electronics Benelux BV wordt geacht aan haar garantie verplichtingen te voldoen door bij defecten aan het product deze geheel op haar kosten te herstellen, inclusief de kosten van het door Sharp Electronics Benelux BV geregelde vervoer. Bij vervoer geldt dat het product transportklaar dient te worden aangeleverd.
Verzoeken om reparatie onder deze garantie zijn alleen geldig als:
- een kopie van de aankoopnota (factuur, kassabon) met daarop vermeldt de datum van aankoop, model en serienummer van het product wordt overlegd.
- Een melding van het defect gemaakt is, binnen de gedefinieerde garantie periode, aan Sharp Electronics Benelux BV, een geautoriseerde dealer, een Sharp service centrum.
ik
Re: Extra garantie op een LCD-TV waar al 3 jaar garantie op zit
Als de advertentie letterlijk het volgende was "€ 139,- voor 5 jaar", dan zou ik zeggen dat het gaat om twee jaar extra. Als men echt adverteerd met 5 jaar extra voor bedrag x, dan komt het er boven op.
Dat lijkt mij wel. Ze kunnen u alleen kosten in rekening brengen indien zij aannemlijk kunnen maken dat de schade aan het product (bijvoorbeeld) abnormaal gebruikt is.nog niet duidelijk of de 3-jarige garantie ook geldt voor onderdelen, arbeidsloon en voorrijkosten.