Ik heb een probleem met het moederbord van mijn PC.
Nu zit er op dit bord nog een jaar fabrieksgarantie. Ik heb de fabrikant gevraagd om een zogenaamd RMA nummer, maar die verwijzen mij terug naar de leverancier of importeur.
De leverancier bestaat niet meer. Dus heb ik mij tot de importeur gewend. Deze zegt echter alleen zaken te doen met de detailhandel en zegt dat ik het moederbord bij een van zijn aangesloten detailisten moet aanbieden. Hier ben ik het echter niet mee eens. Mijns inziens dient de importeur (als tweede in lijn na de falliete verkoper) nu mijn garantieclaim behandelen.
Hoe wordt er normaalgesproken in een dergelijke situatie gehandeld?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fabrieks garantie claimen als verkoper falliet is
Re: Fabrieks garantie claimen als verkoper falliet is
Als er een lokale/regionale dealer is van het merk wat u gekocht heeft.
Zult u zich toch tot deze moeten wenden.
Dit is ook zeer begrijpelijk in mijn ogen .
Anders zou een ieder zich rechtstreeks in contact stellen met de importeur om wat voor een reden dan ook .
Dit is de afscherming van de importeur.
Zult u zich toch tot deze moeten wenden.
Dit is ook zeer begrijpelijk in mijn ogen .
Anders zou een ieder zich rechtstreeks in contact stellen met de importeur om wat voor een reden dan ook .
Dit is de afscherming van de importeur.
Klopt en u zult waarschijnlijk ook voor de verzendkosten opdraaien als het tegen zit.
mail mij je type en merk moederbord en ik zal kijken wat ik voor je kan doen
-
Ik heb een keer een Abit moederbord gekocht bij Winkelman Automatisering via internet. Toen die stukging kreeg ik van hen te horen dat ze geen zaken meer deden met Abit, maar ik kreeg wel een emailadres van de importeur in Limburg ergens, en wat instructies over wat ik verder moest doen.
Ik heb met hen contact opgenomen en het kwam allemaal goed, de verzendkosten waren wel voor mijn rekening maar dat vind ik niet erg.
Moet je maar niets op internet kopen, da's het risico. Als het goed gaat heb je lekker cheap spul, gaat het stuk ben je de sjaak. Ik klaag dan ook niet over de verzendkosten en ben blij dat het met een sisser afliep.
Ik vind het belachelijk dat de importeur van jouw mobo geen zaken met je wil doen, terwijl jouw detaillist failliet is. Ik denk ook niet dat willekeurige dealers van jouw moederbord er om zitten te springen en je eerder uitlachen omdat je met je cheapass kop een apparaat op internet hebt gekocht en nu met de gebakken peren zit.
Ik heb met hen contact opgenomen en het kwam allemaal goed, de verzendkosten waren wel voor mijn rekening maar dat vind ik niet erg.
Moet je maar niets op internet kopen, da's het risico. Als het goed gaat heb je lekker cheap spul, gaat het stuk ben je de sjaak. Ik klaag dan ook niet over de verzendkosten en ben blij dat het met een sisser afliep.
Ik vind het belachelijk dat de importeur van jouw mobo geen zaken met je wil doen, terwijl jouw detaillist failliet is. Ik denk ook niet dat willekeurige dealers van jouw moederbord er om zitten te springen en je eerder uitlachen omdat je met je cheapass kop een apparaat op internet hebt gekocht en nu met de gebakken peren zit.