LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fabrieksgarantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Gast

Fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door Gast »

Zo'n 9 jaar geleden heb ik in mijn woning dubbelglas laten plaatsen. Op het glas zit 10 jaar "fabrieksgarantie". Na 7 jaar begon het glas in de spouw te schimmelen; het glas is lek. Omdat er net geschilderd was, heb ik niet direct actie ondernomen. Nu de 10 jaar bijna verstrijkt heb ik de leverancier die het glas geplaatst heeft, schriftelijk gevraagd het raam te vervangen. Na een week werd ik door het bedrijf gebeld:
Hebt u de stopwerf niet elke 3 jaar vervangen? dan vervalt de garantie.
Hoe weet u dat het glas lek is? Tsja, als u er al twee jaar mee kunt leven kan ik niets meer voor u doen.
Bovendien is de fabriek failliet.

Wat houdt het begrip fabrieksgarantie in? Van het 3-jaarlijks vervangen van stopverf heb ik nog nooit gehoord; had ik dat moeten weten? Moet ik zelf achter de (mogelijk failliete Deense) glasfabriek aan?

Gast

Re: Fabrieksgarantie

vaak staat in de garantie voorwaarden dat je een gebrek direct moet melden, daar anders de garantie vervalt
dat u dan net de kozijn hebt geschildert is dan jammer.
bovendien hefft u alleen gearantie op het glas,plaatsingskosten en dergelijke moet u wel zelf betalen.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

10 jaar "fabrieksgarantie"
Deze term heeft meestal betrekking op fabrieksfouten.
Daarnaast staat vaak in de leveringsvoorwaarden hoe men het geleverde produkt moet onderhouden.
Tsja, als u er al twee jaar mee kunt leven kan ik niets meer voor u doen
.

Bovenstaande opmerking werd door de leverancier niet erg vriendelijk verwoord, maar hij heeft wel gelijk.
Door de verkeerde prioriteit te stellen, moet ge nu extra euri neertellen.

Gast

Wie werkt er nu nog met stopverf? dat is toch ouderwets...

Gesloten