Mijn Panasonic plasma TV is onlangs overleden. De TV is iets meer dan een jaar oud, dus valt hij nog binnen de twee jaar fabrieksgarantie. Ik heb Panasonic gebeld, die netjes de TV kwam ophalen. Zij hebben geconstateerd dat de TV niet meer te repareren valt, dus zou ik een nieuw toestel krijgen. Mijn toestel wordt echter niet meer door Panasonic geleverd, dus zou ik bij de winkel moeten aankloppen voor een vervangend toestel. Panasonic crediteert dan de kosten bij de winkel.
Wat blijkt: de winkel waar ik hem heb gekocht is sindskort failliet verklaard. Het goede nieuws is dat een andere winkel de failliet verklaarde winkel heeft overgenomen. Ik heb contact opgenomen met deze nieuwe winkel, die weer contact heeft opgenomen met Panasonic. De winkel heeft mij nu als optie gegeven een toestel bij hun uit te kiezen voor het originele bedrag wat ik heb betaald.
De winkel is echter wat prijziger dan de originele winkel waar ik hem gekocht heb (wat overigens ook nog eens een zeer scherp geprijste aanbieding was). Ze hebben de opvolger van mijn toestel wel, maar die is dus een paar honderd euro duurder, dan wat ik voor mijn originele TV een jaar geleden heb betaald.
Wat zijn mijn opties? Ik vind het een beetje vreemd, dat ik door fabrieksgarantie met een mindere TV opgezadeld zou moeten worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fabrieksgarantie, vervangend apparaat & failliete winkel
Re: Fabrieksgarantie, vervangend apparaat & failliete winkel
Als de winkel waar je gekocht had niet was overgenomen had je nu niets gehad.
Dat het andere bedrijf je de volle aankoopprijs geeft en eenbijbetaling voor een nieuwe vraagt vind ik erg schappelijk.
Inmiddels dus bewezen dat voor een duppie op de 1e rang (goedkope shop) u ook geen windeieren heeft gelegd. Dus gewon wat bij betalen, want voor een paar honderd heeft u normaal geen mooie panasonic plasma.
Rick
Dat het andere bedrijf je de volle aankoopprijs geeft en eenbijbetaling voor een nieuwe vraagt vind ik erg schappelijk.
Inmiddels dus bewezen dat voor een duppie op de 1e rang (goedkope shop) u ook geen windeieren heeft gelegd. Dus gewon wat bij betalen, want voor een paar honderd heeft u normaal geen mooie panasonic plasma.
Rick
Na er een nachtje over geslapen te hebben, heb ik inderdaad vrede genomen met de situatie. Ik heb in ieder geval geleerd, dat fabrieksgarantie lang niet zo simpel is als dat ik hiervoor altijd heb gedacht. Inmiddels heb ik een vervangend model met de winkel afgesproken en zal deze begin volgende week afgeleverd worden.
Dat kan niet, want dan zou de fabrikant een wanprestatie leveren en de schade daarvan is op haar te verhalen.Rickyman schreef:Als de winkel waar je gekocht had niet was overgenomen had je nu niets gehad.
Pluiss
Dat is dus een verstandig besluit. Zorg er wel voor dat je weer opnieuw de volledige garantietermijn krijg. Per slot moet je bijbetalen.
Sukses, Maxiem.
Dat is dus een verstandig besluit. Zorg er wel voor dat je weer opnieuw de volledige garantietermijn krijg. Per slot moet je bijbetalen.
Sukses, Maxiem.